Jämför grafiken mellan Xbox One X och Playstation 4 Pro i Shadow of War

Robot
Jämför grafiken mellan Xbox One X och Playstation 4 Pro i Shadow of War
Medlem

Rätt stora skillnader! Blev dock lite besviken på att det inte ens låg stabilt på 30 fps :<

Medlem

Jag var inte särskilt imponerad av grafiken på PS4an. Grafiken såg mer eller mindre identisk ut med första spelet, som kom för 3 år sedan.

Medlem

Kör detta på PC. Vilket fantastiskt spel. Vill bara ha mer mer mer. Nu får Monolith göra ett mysigt Battle for middle-earth 3...


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

trevligt för dom som inte bryr sig om att sitta på still bilds spel fick lite ont i ögonen, roligaste är när dom vågar ens nämna PC, jag skulle vilja säga till dom dra inte ner oss bland era bonde jämförelser

Medlem
Skrivet av ClockWise:

Rätt stora skillnader! Blev dock lite besviken på att det inte ens låg stabilt på 30 fps :<

hur så, du trodde väl inte en konsol skulle kunna köra 4k runt 30fps om dom vill ha någolunda grafisk kvalitet också. ^^

Krävs lite mer hästar i bonde burkarna om det ska funka.

Medlem

Asså, jävla trams det här tycker jag ändå.. Jag tror det är nästan precis lika roligt på alla 3 plattformer.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

@Natrium:
Dubbelcheck här bara, vi som äger tvspel är alltså bönder?

Medlem
Skrivet av Natrium:

hur så, du trodde väl inte en konsol skulle kunna köra 4k runt 30fps om dom vill ha någolunda grafisk kvalitet också. ^^

Krävs lite mer hästar i bonde burkarna om det ska funka.

Hoppades med den hype och hysteri kring Xbox One Xs, på konsolmarknaden, överlägsna hårdvara skulle kunna ge stadiga 30fps. Annars känns det som ett misslyckande. Kan ju hoppas att det beror på hur mycket utvecklarna valt att optimera, men det blir ju inget köp för min del om jag inte ens kan ligga i 30 FPS. Vill hellre att spelet flyter bra än att ha större upplösning på texturer.

Medlem

@Star Lord: Nej, Natrium skriver att hårdvaran i konsollerna behöver vara bättre.
Ingen anklagelse mot tvspelare, om du nu vill hitta något fel så är det väl att han uttrycker sig som att bönder är sämre än övriga människor.

Medlem
Skrivet av ClockWise:

Hoppades med den hype och hysteri kring Xbox One Xs, på konsolmarknaden, överlägsna hårdvara skulle kunna ge stadiga 30fps. Annars känns det som ett misslyckande. Kan ju hoppas att det beror på hur mycket utvecklarna valt att optimera, men det blir ju inget köp för min del om jag inte ens kan ligga i 30 FPS. Vill hellre att spelet flyter bra än att ha större upplösning på texturer.

Ska du se till att ha 30 fps konstant i absolut ALLA förhållanden måste du göra så extremt överdimensionerad hårdvara så det är inte klokt, och då blir den inte billig att köpa.
Dom måste ju faktiskt väga mellan prestanda och pris, inte bara hårdsatsa på prestanda, då kommer ingen ha råd att köpa den.
Sedan är den där versionen av koden dom testat det som var på Gamescom-mässan, så inte säkert att det är exakt samma prestanda när Xbox One X faktiskt släpps som då.


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

1:40 in i filmen så ser det ju ut som att PS4 Pro kör i 60 FPS medan XOX knappt klarar 30.

Ambassadör
Xbox

En tidig Xbox One X version (från Gamescom) spöar PS4 Pro. Roligt detta!

Eftersom det i flera år gapades om att grafiken var sååå mycket bättre på PS4 och det var det viktigaste i hela världen så måste detta vara en riktigt big deal!


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av ClockWise:

Rätt stora skillnader! Blev dock lite besviken på att det inte ens låg stabilt på 30 fps :<

Dom säger ju att det ligger på stabila 30fps förutom ETT specifikt område som är undantaget.

Dessutom är detta tidig kod som kommer optimeras ytterligare, tycker det verkar väldigt lovande.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

1:40 in i filmen så ser det ju ut som att PS4 Pro kör i 60 FPS medan XOX knappt klarar 30.

Det ser ut som det ja, men den körs också i enbart 30 fps, videon till vänster där går dock bra mycket lägre än 30 fps, därav synvillan att PS4 Pro-versionen skulle köras i 60 fps.
Ingen aning varför den till vänster hackar så mycket dock, har skrivit en kommentar i videon så får se om det kommer något svar ^^


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

1
Skriv svar