Vi får troligtvis aldrig se en uppföljare till Battlegrounds

Robot
Vi får troligtvis aldrig se en uppföljare till Battlegrounds
Medlem

Vi får nog snarare aldrig se spelet färdigpatchat.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
7700X • 7800 XT • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem

Tror ni att PUBG kommer tappa spelare? Är det bara en "fas" nu?


signatur
Medlem

@GiGeGame: ja, absolut. nu är det ju ute hos breda massan, som kommer gå över till nästa modespel.

Medlem

Enligt patch notesen igår så ska dom försöka släppa PUBG 1.0(dvs hela spelet) innan detta årsskiftet. Lyckas dom optimera spelet kommer spelarna hålla sig kvar. Det är ett bra spel och ett roligt spel framförallt där (enligt min åsikt) ingen match är den andra lik.

Medlem
Medlem

Det han egentligen menar är alltså att spelet aldrig kommer att färdigställas. Men när antalet nya köpare sinar så kommer förmodligen också spelets utveckling att stagnera.

Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Det han egentligen menar är alltså att spelet aldrig kommer att färdigställas. Men när antalet nya köpare sinar så kommer förmodligen också spelets utveckling att stagnera.

Eller så är det då de kör in 100$ lootboxes

Medlem

@Aletheides: Dom kanske ska införa nycklar till lootlådorna när spelet släpps


signatur

Game long and prosper

Medlem

Skit i innehåll fixa den förbannade dåliga nätkoden!!

Medlem

@onliner72: Kan bara hålla med !
SPringa runt ett hörn o nästan in genom en dörr för att dö av ett skott precis som man fortfarande stog vid hörnet o peaka är fan inte skoj.

Men jag är helt säker på att det är en av sakerna de filar rejält på inför sista släppet och förhoppnings vis 1.0 senare i år.

/Homie


signatur

Sometimes there is a moment as you are awakening
When you become aware of the real world around you
But you are still dreaming.
You may think you can fly but you do better not try.

Medlem

Tycker dock att det makes sense. På samma sätt som att man uppdaterar CS istället för att släppa ett helt nytt spel.

Medlem
Skrivet av GiGeGame:

Tror ni att PUBG kommer tappa spelare? Är det bara en "fas" nu?

Det är ju såklart ingen fråga om 'om' utan när. Precis som allt här i världen. Det kommer spelare, man tappar spelare, och sen så blir man ett nytt spel i en annan värld... Vänta, va?

Skäämt åsido. Om vi utgår från att du menade 'när'; jag gissar på 2 kanske 3 år innan det börjar gå neråt.. Men det är ju omöjligt att säga, det där!


signatur

subterranean homesick alien

Inaktiv

De kommer släppa en uppföljare. Men det finns ingen anledning att börja diskutera det NU när spelet går som bäst.

Snart kommer en injektion med 10 miljoner spelare till från Xbox, många som fått blodad tand av Fortnite.

Dock kommer man nog sakna vissa saker från Fortnite Battle Royal när man börjar köra PUBG

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Det är ju såklart ingen fråga om 'om' utan när. Precis som allt här i världen. Det kommer spelare, man tappar spelare, och sen så blir man ett nytt spel i en annan värld... Vänta, va?

Skäämt åsido. Om vi utgår från att du menade 'när'; jag gissar på 2 kanske 3 år innan det börjar gå neråt.. Men det är ju omöjligt att säga, det där!

Håller med men tror ärligt talat att det kommer "dö ut" snabbare, mycket för att spelet är långt ifrån färdigt fastän det ska släppas innan årsskiftet, det är så mycket fel fortfarande och senaste tiden så har det inte hänt särskilt mycket. Nya kartor är på gång men fortfarande inget.
Med tanke på hur mycket pengar dom har fått in samt hur många de är som jobbar på spelet är flera utvecklare jag pratat med är förvånade över hur långsamt utvecklingen går för spelet med tanke på att hur litet spelet egentligen är med endast en karta och några fåtal vapen.

Ska bli intressant och följa utvecklingen och när spelarna börjar lämna det, jag personligen spelar betydligt mindre PUBG mest för att jag tröttnat på buggarna samt endast en karta, det är liksom multiplayer och vill ha mer!


signatur
Medlem

Det han menar är att spelets framtidsplan och upplägg är inspirerat utav CSGO.

Medlem
Skrivet av Lard von Bacon:

Vi får nog snarare aldrig se spelet färdigpatchat.

Alla aktuella MP spel patchas väl kontinuerligt? Det är snarare ett sundhetstecken
Kanske är det du menar?

Medlem
Skrivet av baggso:

Alla aktuella MP spel patchas väl kontinuerligt? Det är snarare ett sundhetstecken
Kanske är det du menar?

Jag menar att det aldrig blir färdigt. Har en känsla av att när det släpps skarpt är det fortfarande mycket kvar som behöver fixas, och utvecklarna fokuserar på att lägga in fler funktioner och föremål istället för att fixa själva spelet. Som de flesta spel i Early Access.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
7700X • 7800 XT • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem

Han har ju redan sagt att han vill göra ett survival spel så det är ju ändå ett plus i kanten om det kan nå samma playerbase som PUBG och om det visar sig att spelet överlever såpass länge att det får mod stöd så kommer det nog ta lång tid innan det dör ut, folk spelar ju DayZ Mod än idag... Just a reminder.


signatur

Love, Dedication and Aim.
www.twitch.com/unforgottenlive

Medlem

Wait what?...

De vill släppa spelet på "riktigt" detta året?

Varför i hela helvetet då?
Det finns EN karta med TRE väder.
Denna karta är söndertrasad med buggar, hur man rör sig i spelet är ännu inte optimerad, spelet är sett till prestanda OK optimerat, men kan bli så mycket bättre.
Men såklart det absolut viktigaste, nätkoden lider av svår desync, vad du ser är inte riktigt det som händer, speciellt som det är just nu.

100 spelare som just landat? Lycka till att ens öppna första dörren på första försöket
70 spelare - Okay, dörrar och fordon fungerar hyfsat.
50 spelare - Jepp nu ungefär så orkar servern med, nu flyter spelet.
15 spelare - Oh my god, skotten hamnar där man siktar!

INB4 Flame - Jag fullständigt älskar PUBG.
Men de bör inte ens tänka tanken på att släppa denna kodhärva förrän tidigast 2018.

Medlem
Skrivet av Allexz:

Wait what?...

De vill släppa spelet på "riktigt" detta året?

Varför i hela helvetet då?
Det finns EN karta med TRE väder.

Tre väder? Nope. Fem:

Daylight (med moln)
Clear Skies (utan moln)
Regn
Solnedgång
Dimma
Sen ryktas det om natt och snö i framtiden.

Medlem

@SlimyDragoon:

Hehe
Ur teknisk synpunkt så är clear skies, daylight samt solnedgång exakt samma vädertyp med olika variabler, och du... Mind blowing commencing:

De är samma vädertyp I verkligheten också! Det som skiljer är var på himlen solen finns och eventuellt om det är fler eller färre moln.

Lär dig att stå upp för dig själv och inte för en utvecklare(till ett fantastiskt spel får jag igen tillägga)

Medlem

Det får väl hända om det händer, lite tidigt att ta upp det. Man har ju vant sig som Fallout- och Elder Scrolls-fan att vänta ett kalpa mellan varje spel.

1
Skriv svar