Vissa 360-spel blir snyggare med Xbox One X

Robot
Vissa 360-spel blir snyggare med Xbox One X

Och de första spelen från original-Xboxen funkar nu på One.

#knights-of-the-old-republic, #xbox-one-x


Gen
Medlem

Microsoft har fattat det där med bakåtkompatibilitet. Måste säga att detta är ett stort plus över Playstation. Sony, fattar ni vinken?

Medlem
Skrivet av Gen:

Microsoft har fattat det där med bakåtkompatibilitet. Måste säga att detta är ett stort plus över Playstation. Sony, fattar ni vinken?

Har de inte någon streaming tjänst för bakåt kompatibilitet? Kanske fungerar så dåligt som det låter?
Sedan vill de säkert inte göra riktig bakåt kompatibilitet för då kan de inte motivera att du ska betala för HD remakes lika enkelt.

Gen
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Har de inte någon streaming tjänst för bakåt kompatibilitet? Kanske fungerar så dåligt som det låter?
Sedan vill de säkert inte göra riktig bakåt kompatibilitet för då kan de inte motivera att du ska betala för HD remakes lika enkelt.

Förvisso finns PlayStation Now men den tjänsten streamar bara PS3 spel och finns enbart i ett fåtal länder. Här verkar ju Xbox One X (vilket jobbigt namn) dessutom förhöja kvalitén på vissa spel vilket är välkommet.

Ambassadör
Xbox

De som fortfarande tror att Xbox är vad det var kring 2013 är ute o cyklar. Det här är så himla bra, och både kvalitet och kvantitet är prioriterat. Xbox One X är en riktigt fet konsol som uppenbarligen förbättrar både nya och gamla spel, se KOTOR och Shadow of War t.ex.

Bakåtkompatibiliteten gör att man kan hålla sitt spelbibliotek över generationsgränserna och upptäcka nya gamla spel som man missat. Fantastisk service.


signatur

Jump in.

XBOX medal of honor spelen funkar uselt på XBOX360 iaf ganska laggigt

frontline
rising sun
european assault

som jag kört än så länge

så kommer alla ha bra fps m,m nu då?

hur funkar 360 spelen på xbox one?

Ambassadör
Xbox
Skrivet av WestManiaC:

XBOX medal of honor spelen funkar uselt på XBOX360 iaf ganska laggigt

frontline
rising sun
european assault

som jag kört än så länge

så kommer alla ha bra fps m,m nu då?

hur funkar 360 spelen på xbox one?

De jag kört har fungerat bättre än på 360. Har inte kört allt så klart men stabilare, jämnare och snabbare är väl gemensamma nämnare Vissa BC-spel, som Bioshock-spelen fungerar bättre på One än vad den remastrade versionen gör. Men visst finns det kvar en del 360-problem i vissa spel av vad jag hört av andra, inget jag själv stött på dock.

Nu med One X så kommer det bli mumma!


signatur

Jump in.

1
Skriv svar