GTA V-expansion för solospelarna var inte "möjligt eller nödvändigt"

Robot
GTA V-expansion för solospelarna var inte "möjligt eller nödvändigt"

Rockstar förklarar vad beslutet berodde på.

#grand-theft-auto-v, #rockstar-games


Medlem

Det är ju bara för att Online drar in mer pengar.

Medlem

Mm, och fler heists till Online-delen var inte heller "möjligt eller nödvändigt"...

Gnällkuk

Tre? Vilket var det tredje spelet?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Klart det inte va nödvändigt, är ju 2K vi snackar om här. De som tror deras kunder är dryga, dumma kassakor som helt enkelt är för dumma för singleplayer och vill ha mer hjärndöda sharkcards.

Medlem

@tricky: Trevor, Michael och Franklin, ser det ut som om han menar. Det är tydligare i originalartikeln att han pratar om tre spel inom singleplayerdelen.

Medlem

Kanske bara inbillar mig men tyckte att GTA 4 kändes mycket mer complete i singleplayerdelen trots att man bara körde som en karaktär, kändes som att man träffade på ett större galleri av olika personer och olika delar av den undre världen i staden, istället för i GTA 5 där man i mitt minne mest jobbar för en korrupt FIB-snubbe, haha. Förvisso fokuserar väl 5an lite mer på att gänget man spelar som är lite mer självgående men jag saknade den där inblicken i olika delar av den undre världen i stan, Los Santos kändes mycket plattare och ytligt än liberty city.

Medlem
Skrivet av Ftmch:

Kanske bara inbillar mig men tyckte att GTA 4 kändes mycket mer complete i singleplayerdelen trots att man bara körde som en karaktär, kändes som att man träffade på ett större galleri av olika personer och olika delar av den undre världen i staden, istället för i GTA 5 där man i mitt minne mest jobbar för en korrupt FIB-snubbe, haha. Förvisso fokuserar väl 5an lite mer på att gänget man spelar som är lite mer självgående men jag saknade den där inblicken i olika delar av den undre världen i stan, Los Santos kändes mycket plattare och ytligt än liberty city.

Bra skrivet. Tänkte skriva något liknande. GTA 4 var ju hur komplett som helst men ändå lyckades de styra fram 2 dunder expansioner i form av The Lost and the Damned som var fenomenalt bra. Plus The Ballad of Gay Tony även den riktigt matig. Att inte kunna göra mer på GTA 5 känns som Bull-crap. Jag har haft jäkligt skoj med GTA 5 men anser att GTA 4 är mycket vassare o tightare.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

EA's inställning är nog inte heller helt skild från Rockstars, bara att det tänkta SW spelet från Visceral inte hade någon form av online del som de kunde tjäna extra pengar på... som Rockstar gör på GTA5.
Om Rockstar släpper RDR2 och GTA6 UTAN online del och mikrotransaktioner så skulle jag ge dem en eloge för deras uttalande men tills dess så är de bara lika stora hycklare som EA, Activision och Ubisoft
Om BLIZZARD skulle komma med något liknande uttalande angående single player så kan man kasta Overwatch rakt i ansiktet på dem och be dem dra åt helvete, några små animerade filmer och tidningar kan inte ersätta en fullgod single player story, för i sådana fall så gjorde EA/DICE den absolut bästa single player delen till Battlefront 2015 med tanke på att spelet baserades på SW Ep 4-6. (hint: sarkasm).

Medlem

Jag gillar Rockstar och deras expansion-upplägg som fan generellt. Men sen GTA V har jag förlorat allt förtroende för dem.

Vilket skitsnack att en av världens största spelstudios inte skulle ha tid och resurser för att utveckla något som helst story-dlc till spelet, när de bokstavligen skitit ut annan obetydlig content till multiplayer-delen. Det handlar om prioritering och ren businuess.

Mikrotransaktioner till GTA Online osv är vart pengarna ligger, därav inför alla det för att det är just en sån betydande extra inkomst att ingen vill vara utan. Samtidigt finns det på tok för många lättcharmade som sväljer allt med hull och hår. Medans samtidigt som det är många som spelar GTA Online i dagsläget, så känns det som att community är rörande överens om att de helst av allt hade haft mer SP-material istället för allt skräp som man spelat sig less på efter 5 min.

GTA Online var största besvikelsen på länge. Det har väl en del potential och har get det många chanser. Men alla slutar jämt spela och det blir bara sandlåda av allt. Ingen som helst allvar i grindandet. Föredrog MTA och SAMP till Vice City respektive San Andreas. Då var det fullt av RPG servrar med riktigt allvar. Moddade features som fängelse, lägenheter oxå osv. Med dagens teknik hade sådant blivit tvär najs. Istället gör det de till en enda stor sandbox med bara massa kaos ala Saints Row. Det borde förstås finnas till viss del i och med att det är trots allt GTA men inte i dagens omfattning.

Medlem

@Ftmch: Word! Älskar GTA4 av hela mitt hjärta. Ett riktigt mästerverk. Tänker fortfarande ibland tillbaka på stunderna då jag spelade det.

Medlem

Fina ordval. Att "möjligt" kommer före "nödvändigt" ... låter mer eller mindre som folk har spekulerat i hela tiden, att det var inte "möjligt" p.g.a. prioriteringen var lagd på Online, och eftersom dom prioriterade ett Team på det så är det självklart inte "nödvändigt" att lägga ett annat Team på single-DLC, när resten måste jobba på nästa spel.

Medlem

Förstår att det är många som älskar GTA Online men jag har inte haft en positiv upplevelse av det hela överhuvudtaget. Jag hade inte haft något emot om framtida titlar hade någon form av co-op, men jag kan leva utan freeroam-läget online som det ser ut vid nuläget. Fler spelare innebär inte en bättre eller roligare upplevelse i mitt tycke, men ett fåtal vänner går långa vägar.

Medlem

@FelixenS: Problemet med resonemanget är att om man lägger ihop alla tre karaktärers story, så får du 1 singleplayer spel. Jag köper inte hans resonemang. GTA V var inte massivt stort SP. Witcher 3 var massivt stort SP.

Gnällkuk

@FelixenS: ahh, okey då blev det mer begripligt.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Avstängd

Bara prioriteringar. Dom hade lätt kunnat göra en SP expansion ifall dom ödslat mindre tid på MP skiten.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Problemet är konsumenterna som köper valutan i spelet för massiva pengar, mer än spelet kostar. Hur skulle ett företag kunna motstå det, trots allt pengar som får företaget att snurra.

Om Singelplayer-DLC skulle sälja lika hårt som ingamevalutan så skulle såklart "tiden" finnas där.

Lite som med aftonbladet, alla hatar skiten, men klickar ändå in sig och läser, vilket gör att de kan fortsätta.

Här tycker jag stora spelredaktioner som FZ kan ta sitt ansvar och informera stort vad som händer på sikt när vi spenderar på valuta i spel. Man MÅSTE rösta med plånboken. Våra åsikter ger inte spelutvecklarna nya lyxbilar, det är våra pengar som gör det. De kommer alltid byta riktning till det som ger mest betalt.

Rockstar måste följa marknaden. Att ge dom skit för hela fenomenet är inte rättvist. Deras SP har ändå varit bland de bästa upplevelserna man som gamer har kunnat få. Rikta hatet mot ingamevalutor åt rätt håll, så kanske vi kommer någon vart!

Medlem

Saknar egentligen inget i singleplayer förutom alla fordon som lagts till i onlineläget

Medlem

Sån jävla bullshit att kalla det för tre spel bara för att man spelar tre olika karaktärer. Det är ju fortfarande bara EN story,som dessutom var rätt trist.

Avstängd

Jag hade velat ha mer content till MP, och då inte bara nya bilar eller game modes, utan nytt område, nya ytor. Kartan i Gtav är inte direkt oändlig, och efter 1000+ timmar kan man den utantill.

Inaktiv

Jaja, ni kan väl ge oss en GTA IV-remaster i alla fall?

1
Skriv svar