Inga achievements för original-Xbox-spelen på Xbox One

Robot
Inga achievements för original-Xbox-spelen på Xbox One

Varför? Därför att de inte fanns till att börja med.

#achievements, #xbox, #xbox-one


Medlem

Men åååh, hur ska folk kunna spela dom nu när det inte finns något som indikerar att de har klarat av spelet? Folk kommer ju tro att de ljuger /s
Gillar achievements tho, man får en bild av hur mycket man har gjort i spelet av det som är möjligt. Finns flera spel där achievements har lett mig till områden i spelet jag aldrig hade varit vid ifall de inte existerade. Sedan finns det dock de personer som inte kan spela spel utan achievements

Medlem

Är det nån som testat att spela ett Xbox Classic-spel från skiva på sin Xbox One än?

Also, undrar om det har något med detta att göra: http://www.pushsquare.com/news/2013/03/sonys_latest_patent_co...

Om Sony nu har patent på det är det kanske inte så konstigt att Microsoft inte får lägga till det. Verkar vara en himla konstig grej att ta patent på, dock.

Medlem

Kan ju inte få allt. Bara kul att det fungerar. Bra att Microsoft satsar fullt ut på bakåtkompatibilitet. Önskar Sony satsade ännu mer på det. Att önska sig ps3-spel på ps4 är att begära för mycket. Men gärna ett mycket större ps2-bibliotek.

Medlem

När idag släpps dom då, ser inga nånstans och man är med i xbox insider så vi om nån borde kunna se några av spelen

Inaktiv

@mh76: Varför skulle det vara förmycket att önska sig att man kunde köra sina ps3 spel på ps4?

MS lyckades trots att det var "omöjligt" . PowerPC och amds 8core eller vad det e som sitter i One är lika olika som Cell och ADs ps4 variant. Problemet är att såny hellre cashar in på att sälja dig samma spel generation efter generation. Konsumenter som uppmuntrar till detta får fasiken skylla sig själva.

Hur trevligt som helst igår att kunna ploppa in sin psychonauts skiva med 12 år på nacken , ladda ner 5.8 gb o börja spela. MS är toppen!

Medlem

@anon_81726: För att det är olika artitekturer mellan cell/risc(i ps3) och x86-tekniken som sitter i ps4. Cell var en mardröm. Många utvecklare jublade när Sony bestämde sig för att gå över till det. Xbox one och första Xbox har alltid kört med x86-tekniken. Xbox 360 körde dock också risc-artitektur(powerpc-processor). Var trots det mycket lättare utveckla till Xbox 360, och tack vare dess stöd för directx.

Sedan finns det såklart andra problem men inget som är omöjligt att fixa, angående bakåtkompatibilitet på Xbox one. Men det är betydligt större skillnader mellan ps3 och ps4 än mellan Xbox 360 och Xbox one. Ps3 var en mardröm att utveckla till.
Sedan har ju Microsoft alltid varit bättre på mjukvara. Och har mer resurser.

Tror inte heller Sony så värst sugen att ens göra ett allvarligt försök. De har sin streamtjänst för spel. De vill nog hellre att vi konsumenter ska betala för det, än att kunna spela våra befintliga ps3-spel på ps4.

Hoppas att jag inte lät dryg nu :). Märkte själv att tonen i min kommentar kan uppfattas som lite hårt. Ganska trött just när detta skrivs.

1
Skriv svar