Wolfenstein II – här är systemkraven och alla pc-inställningar

Robot
Wolfenstein II – här är systemkraven och alla pc-inställningar
Medlem

Verkar lovande. Lite sugen faktiskt.

ELF
Medlem

Flyter det på lika bra som förra spelen så ja. Dessutom så får ju detta Vulkan, vilket förhoppningsvis ger en liknande prestandaboost som det gör i nya Doom.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av ELF:

Flyter det på lika bra som förra spelen så ja. Dessutom så får ju detta Vulkan, vilket förhoppningsvis ger en liknande prestandaboost som det gör i nya Doom.

Vulkan funkar med nVidia också ? Sitter på ett 1080Ti så det lär väl funka bra oavsett men... Komma upp i Hz:en hade varit fint : )

Medlem
Skrivet av Comstedt:

Vulkan funkar med nVidia också ? Sitter på ett 1080Ti så det lär väl funka bra oavsett men... Komma upp i Hz:en hade varit fint : )

vill gärna minnas att vulcan gick finfint å köra med min 1070 i Doom


signatur

//monster

Medlem

fattar inte minimum systemkrav nu för tiden.. i7 som i det måste vara 8 trådar?
Om man har en i5 som är snabbare? Min i5 7600K borde piska denna i7 3770.


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Inaktiv
Skrivet av joary639:

fattar inte minimum systemkrav nu för tiden.. i7 som i det måste vara 8 trådar?
Om man har en i5 som är snabbare? Min i5 7600K borde piska denna i7 3770.

Samma här. Har en 4690k överklockad till 4.4GHz med ett GTX 1060 3GB och 16GB DDR3.
Kanske inte det nyaste plattformen men borde väl för fanken räcka.

Förstår inte heller dessa minimumkrav.

Medlem

Ja det verkar vara nått med antalet trådar som dom tänkt på när dom sätter kraven för en 3770 piskar då en fx8350 mycket mer än vad en nyare i5 piskar en i7 3770.

Jag tror dwt här kommer att gå att speöa med i5 utan problem


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av joary639:

fattar inte minimum systemkrav nu för tiden.. i7 som i det måste vara 8 trådar?
Om man har en i5 som är snabbare? Min i5 7600K borde piska denna i7 3770.

Skrivet av anon_1418:

Samma här. Har en 4690k överklockad till 4.4GHz med ett GTX 1060 3GB och 16GB DDR3.
Kanske inte det nyaste plattformen men borde väl för fanken räcka.

Förstår inte heller dessa minimumkrav.

Sen när har systemkrav varit logiska? Kommer säkerligen funka fint. Blir lite svårt att veta om det man har räcker när man inte vet vad minimum respektive rekommenderat siktar på i framerate.

3770k vs 4770k är ju nära försumbar prestandaökning.

Medlem

Ingen idé att stirra sig blint på systemkraven. De är bara en riktlinje. Har alltid kunnat spela även fast mina specs är under det minimala.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

tvivlar spelet behöver en core i7 som minimum, det vore absurt..

Medlem

Finemang, de kraven blir inga problem.

Medlem

Lite Off topic, men är 2an fristående eller ska jag köra igenom 1an med expansion först?

Medlem

@Frisell: Som jag förstår det är det fortsättning på new order, så kör igenom den, du behöver inte köra expansionen old blood

Medlem

quad på 4ghz ska räcka till allt lr ja det gör det.


signatur

//monster

Medlem

en i7 4970k spöar ju alla i5or som existerar vad jag vet. hade en nu mer glömd i5a av okänd modell (en av dom bättre) innan jag bytte, och det gjorde definitivt skillnad. i5 är ju egentligen ute nu och bara till för den fattigaste delen gamers. vill man köra high lr max är det vettigt att gå över det. Däremot måste ju Alla delar i datorn vara lika tunga om man inte vill flaska. om jag hade en 1070 gtx eller bättre så skulle jag definitivt sikta på Minst i7 på 4ghz. iaf om man har ssd, annars är även det halvt slöseri.


signatur

//monster

Medlem

@Manmannen: tack. Så får det bli då. Det lilla jag läst om rebooten så verkar det vara new order som är bra. Old blood inte lika bra..

Men men.. Blir att köra klart South Park först.

Medlem

Sitter på en Q6600 och TitanXp. Blir nog bra fps denna gången med. Runt 55 hade jag sist. Hoppas bara de har fixat hacken ifrån första spelet.

1
Skriv svar