Recension - Destiny 2

suck på spel som detta...ger en liten bit nöje för att sedan ösa på oss betal dlc i stället för ge oss ett ordentligt jäkla spel som varar as länge


signatur

New life, New hope

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av kalle.lindestrom:

suck på spel som detta...ger en liten bit nöje för att sedan ösa på oss betal dlc i stället för ge oss ett ordentligt jäkla spel som varar as länge

Måste ändå säga att bara singleplayer i Destiny räcker i lätt 20 timmar, och sen har du hela multiplayerbiten med strikes, raids och pvp. Veteranerna från Destiny 1 skulle nog också påstå att de dlc-paket som släpptes gjorde spelet bättre.


signatur
Medlem

Kanske blir ett köp till PC för ett lägre pris då alla DLC paket har släppts.

Medlem

Är det ett coop pve spel?


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

@Hymer: majoriteten av pve stödjer 3-player co op. Vissa class quest måste man köra själv. End game är väl lite av en besvikelse men man har lätt 20-30 timmars bra underhållning upp dit.

Medlem

Köpte digitala dyraste versionen, och vilket. misstag det var, första Destiny var mycket bättre, man kunde ändra funktionerna på vapnen och levla upp karaktären till max som solospelare genom att köra strikes och pvp.
i Destiny 2 måste man vara med i clan för att kunna nå maxlevel,
jag som är solospelare får harva runt med låg powerlevel eftersom clanmembers får bättre loot.
Varför ta bort valmöjligheten att kunna nå max genom att välja att köra med clan eller köra solo och bara joina strikes eller pvpmatcher ?
I första Destiny ökade lightlevel så smått för grejer som droppades, i Destiny 2 är looten under din powerlevel, bara exotiska grejer överstiger eller när man kan köra nåt uppdrag som belönar med powergear som ibland överstiger ditt nuvarande, vilket sker en gång i veckan. Så livet är hårt för solospelare.

Medlem
Skrivet av Justin Time:

Köpte digitala dyraste versionen, och vilket. misstag det var, första Destiny var mycket bättre, man kunde ändra funktionerna på vapnen och levla upp karaktären till max som solospelare genom att köra strikes och pvp.
i Destiny 2 måste man vara med i clan för att kunna nå maxlevel,
jag som är solospelare får harva runt med låg powerlevel eftersom clanmembers får bättre loot.
Varför ta bort valmöjligheten att kunna nå max genom att välja att köra med clan eller köra solo och bara joina strikes eller pvpmatcher ?
I första Destiny ökade lightlevel så smått för grejer som droppades, i Destiny 2 är looten under din powerlevel, bara exotiska grejer överstiger eller när man kan köra nåt uppdrag som belönar med powergear som ibland överstiger ditt nuvarande, vilket sker en gång i veckan. Så livet är hårt för solospelare.

Destiny 2 är utvecklat för dem som spelar några timmar i veckan, inga några timmar per dag. Trots många justeringar från 1:an, är det väldigt mycket som saknas. Allt det som var bra med första spelet har tagits bort och istället ersatts med... tja, inga märkvärdigt egentligen. Sant är det att de har lagt till mer aktiviteter att göra under vägen upp till maxlevel, och resan ditt är bra mycket bättre än den var sist. Men sen är det EXAKT som förut; det saknas endgame. I stort sett obefintligt vill jag påstå. Du behöver inte jaga vapen, rustningar fyller NOLL funktion då det endast handlar om hur din guardian ser ut. Förutom raiden, som du tröttnar på efter 3-4 runs, så saknas det nåt att göra när du väl är 300+. Besvikelsen är stor

Och strikes som nämns... vilken dynga rent ut sagt. Dom fyller inge som helst funktion. Du får bättre gear och exp snabbare genom public events, så det finns ingen mening att ge sig in på en strike.

Självklart blir det roligare och mer givande i en klan, men när det saknas content så hjälper det föga. Dom försöker hålla intresset uppe med olika evenemang, men det ändå du får är kosmetiska prylar som inte på nåt sätt gör din gubbe bättre.

Jag skulle kunna göra denna texten ännu längre. Men det får räcka. Jag är bara så besviken över det, när man väntat på det i flera månader.

OBS! Tänk på att när ni lirar på PC, så försvinner utmaningen med sikte som vi konsollirare har. Dvs, ni kommer panga igenom spelet på nolltid.

Peace out

Medlem

@Frasstheass:

Låter ungefär som hur jag upplevde Destiny 1. Sen med (andra tror jag?) expansionen Taken King så kändes det som spelet blev mer komplett med mycket att göra (hann själv inte slutföra allt) och balanserad och underhållande PvP. Tråkigt om det är ungefär samma visa nu med Destiny 2?

12
Skriv svar