Destiny 2-spelare permbannas om de kör overlays

Robot
Destiny 2-spelare permbannas om de kör overlays

Varning för Geforce Experience, streaming-mjukvaror och alla andra programvaror med eget skärmgränssnitt.

#banhammer, #destiny-2


Medlem

Det verkar ju helt galet om de har gjort en sådan dålig lösning?

Releasehästryttare

Tack för varningen!

Gnällkuk

Hur Hr man inte lyckats identifiera koden som injeceras och bara blockar den? Får dubbelkolla så att det är avstängt ikväll, körde hela kvällen igår och hade det vanliga påslaget under hela tiden via afterburner, även om det inte syns


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Jag tyckte det var snack om samma problem i PC betan då var lösningen att stänga av Game Capture och köra Screen Capture i OBS.


signatur

Love, Dedication and Aim.
www.twitch.com/unforgottenlive

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av unforg0tten:

Jag tyckte det var snack om samma problem i PC betan då var lösningen att stänga av Game Capture och köra Screen Capture i OBS.

Vanlig capture funkar inte alls i OBS, man måste köra screen capture.


signatur
Medlem
Medlem

Segt att inte bli förvarnad(kanske en enkel popup, stäng av overlay eller ban..), men kanske nästa steg för att bli av med fusk.
Min favorit lösning är dock fortfarande att alla som fuskar(och använder overlays i detta fall) får spela på specialservers med bara andra fuskare

Medlem

" blivit avstängda med bara fps-räknaren i Geforce Experience igång.". Synd, för det finns redan en funktion i spelets meny för att visa fps. Gå bara in i huvudmenyn och sen gameplay --> FPS display.

Geforce experience känns bara som bloatware ändå och bockar alltid av det vid installation av nya drivrutiner. Tycker nvidias kontrollpanel räcker långt även om jag tycker att gränssnittet skulle behöva en ett upplyft.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Medlem

Körde streamlabs overlay på min stream hela kvällen igår utan problem i alla fall.

Gen
Medlem

Lite löjligt ändå att det släpps en nVidia drivrutin specifikt optimerad för Destiny men tillåts inte att använda medföljande funktioner som FPS counter.

Medlem
Skrivet av Gen:

Lite löjligt ändå att det släpps en nVidia drivrutin specifikt optimerad för Destiny men tillåts inte att använda medföljande funktioner som FPS counter.

Det behövs inget tredjepartsprogram för att visa fps, spelet har redan en inbyggd. Men jag förstår vad du menar.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Tydligen så är de bara BS

https://twitter.com/ShockAndShaw/status/923033887269257216

Får läsa mer efter Lunch

Medlem

Enligt Bungies hjälp-sida så ska GeForce Experience (Shadowplay) och AMD:s motsvarighet vara OK. Däremot vet jag inte vad de tycker om FPS-räknaren genom GeForce Experience, kanske var det som menades?

https://www.bungie.net/en/Help/Article/46101

Medlem

Lika så permbannas spel som dessa från min inköpslista.

Det kommer många nya spel men saker som detta samt lootboxes och andra shady beslut gör saken enklare för en konsument.


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Medlem

Det är inte bara overlays som bannar tydligen, direkt tagen från bungies hemsida "Additionally, Bungie may issue restrictions or bans to accounts that have consistent unstable connections when playing Destiny, as this negatively impacts other players. For steps on how to stabilize your network and connection quality" .... Kul verkligen hah du har värdelös connection, här är en ban för dig lolz


signatur

I got an offer you cant refuse!

Inaktiv

Bungie själva har kommenterat och säger att de ej bannar för overlays, de säger bara att det kan orsaka dålig prestanda. Tro inte domedagsrapporterna på nätet.
Förmodligen så är det något anti-cheat system som flippat ur. Hoppas Bungie jobbar snabbt för att lösa detta annars väntar nog en rejäl skitstorm.

Medlem

Tack då kan man skippa ett köp som jag stod och vägde över.


signatur

P.L.U.R

Medlem

Känns som ett bra beslut att låta folk betatesta spelet någon månad innan man köper...

Finns för många korkade utvecklare idag.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Prixm:

Körde streamlabs overlay på min stream hela kvällen igår utan problem i alla fall.

Det du körde är just det, stream overlay, en overlay som visas i din stream, det dom pratar om är overlays som visas över ditt spel på din skärm (Discords voicechat som visas över spelets grafik t.ex.).


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

Låter som deras anticheat går helt bananas. Många som har använts sig av program som injectar kod i det exklusiva fullskärms läget verkar bli bannade.

Undra hur många som har game-dvr fuktionen igång i windows 10...

Medlem

så om man vill se sitt grafikkorts temp/clock osv så blir man bannad.
GG


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

hahaha, floppspel ändå. hoppas 90% simpelt nog bojkottar lr piratkopierar skiten som straff


signatur

//monster

Medlem

Undra om man blev bannad nu då, ville ha igång fps och lite temperaturer med afterburner. Men dödade det typ ~1-2 min efter. Inte för detta skälet men såg spelet hade egen fps mätare.
Vågar man testa att spela tro?

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

hahaha, floppspel ändå. hoppas 90% simpelt nog bojkottar lr piratkopierar skiten som straff

Nog går det piratkopiera det, men eftersom spelet är knutet via serienummer till ditt Battle.net-konto kan du ändå inte använda det (förrän någon gör privata servers dvs).


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

Har EVGA Precision igång men inte overlayet till det. Discord utan overlay. Har haft Shadowplay overlay igång men endast för att ta screenshots och har inte bannats ännu. Oavsett vad så tycker jag detta är helt bedrövligt från deras sida, oacceptabelt. Jag hoppas de löser detta inom kort annars hoppas jag någon över Atlanten tar sin tid och stämmer dem.

Finns ingen EULA att acceptera, och folk har blivit bannade för att ha tryckt på PLAY.


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Gen
Medlem
Skrivet av magma:

Det behövs inget tredjepartsprogram för att visa fps, spelet har redan en inbyggd. Men jag förstår vad du menar.

Det stämmer men jag litar inte på den då den visar väldigt underliga siffror ibland. Jag kör en 144Hz skärm så säg att jag har 144fps just vid ett tillfälle, sen vrider jag kameran en aning och då hoppar FPSen upp och ner som en jojo (tex 122-110-144-125-141-118) vilket inte alls upplevs i spelet. Vad vet jag, men det känns iaf lite skumt. Sen visar den mer än 60fps när jag kör på TVn trots att Vsync är på (sett den visa 66fps vilket inte är möjligt eftersom TVn bara klarar av 60Hz och jag ser ingen tearing).

Medlem
Skrivet av Gen:

Det stämmer men jag litar inte på den då den visar väldigt underliga siffror ibland. Jag kör en 144Hz skärm så säg att jag har 144fps just vid ett tillfälle, sen vrider jag kameran en aning och då hoppar FPSen upp och ner som en jojo (tex 122-110-144-125-141-118) vilket inte alls upplevs i spelet. Vad vet jag, men det känns iaf lite skumt. Sen visar den mer än 60fps när jag kör på TVn trots att Vsync är på (sett den visa 66fps vilket inte är möjligt eftersom TVn bara klarar av 60Hz och jag ser ingen tearing).

Ja, typiskt day-one release bug som de förhoppningsvis kommer fixa.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Gen
Medlem
Skrivet av magma:

Ja, typiskt day-one release bug som de förhoppningsvis kommer fixa.

Det vore inte fel men problemet var även där under betan. Aja, det är inte hela världen, brukar räcka att undersöka FPSen några gånger, sen är det bra.

12
Skriv svar