Microsoft slutar tillverka Kinect

Robot
Microsoft slutar tillverka Kinect

Men tekniken lever vidare i Hololens. Och våra stackars minnen.

#kinect, #microsoft, #never-forget


Medlem

Nästan skrattretande hur dom tvingade på skiten m i början med xbone


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

RIP, du kommer inte vara saknad.

Medlem
Medlem

Kinect måste vara största floppen i Microsoft historia. (Det finns några få till)
Det var helt enkelt ett genomruttet koncept med en dålig affärsplan. Tvinga på icke-intresserade kunder något de inte ville ha, för att lära dom hur "bra" det faktiskt var. Definitivt en anledning till att Xbone förlorade stort den här generationen. Särskilt de första åren.

Kinect / VR är coola grejer i teorin, men i sanningens namn levererar det en sån billig, måttlig version av vad som först utlovats. Casualgamers som min flickvän tycker om kinect, stå och köra yoga framför TVn. Hon gillar även VR-spel till mobiler, vilka i min värld är ytterst begränsade i hur roligt man kan ha.

Ambassadör
Xbox

Som stort Xbox fan måste jag ändå tillstå att Kinect 2.0 var ett rejält misstag. Inte som tillbehör, men att bundla den med Xbox One och därigenom förlora priskriget mot PS4 var en av hörnstenarna i det fiaskot. Att den dessutom åt upp 10-15% prestanda på en redan halvtaskig konsol (jämfört med PS4) var ju helt bedrövligt.

Det låg dock i linje med det gamla Xbox-teamets inriktning, som var helt felaktig, på media och trams. Tack o lov så är den tiden förbi!


signatur

Jump in.

Medlem

Jag fick med en kinect till min xbox one. Jag har aldrig använt den. Har aldrig kännt något behov och kommer aldrig få det heller.


signatur

Jäh!

Medlem

Jag fattar inte riktigt hur MS tänkte med denna hårdvara?

Kinect sålde bra till 360 men man slutade ganska tvärt med att göra spel. Sedan förväntar Microsoft sig att alla ska vara jätteglada över att man tvingar på alla Kinect till Xbox One fast det knappt finns några spel alls?

Medlem

Jag tycker den är en kul grej men det är det enda. Det är inte så konstigt att den gått i graven när Microsoft inte släppt några spel till den sen xbox one kom. Sen är det ju tragiskt att Xbox one blev försenad i Skandinavien för att de skulle kunna fixa så att den funkade i regionen men det gör den inte ens idag. Nu har de ju iallafall låst upp så man kan byta språk om man ändå skulle vilja använda den fullt ut.
Nej den kommer inte vara saknad. Sen tycker jag iofs allmänt att senaste generationen varit en flopp.

Medlem

Never forget...

Medlem

Dansspelen var roligt på förfest men stod annars o dammade.

Medlem

Jag hade svårt stora fördomar mot Kinect, men så testade jag Kinect Bowling på 360 och blev helt såld och köpte en Kinect och 360!

https://www.youtube.com/watch?v=0zAuJVo0_Zs

Avstängd
Inaktiv

Edsel, New Coke och Kinect.

1
Skriv svar