Nu är den nya Dota 2-säsongen igång – vi går igenom lagen och turneringarna

Robot
Nu är den nya Dota 2-säsongen igång – vi går igenom lagen och turneringarna
Medlem

Såna här lite mer djupgående artiklar är mycket uppskattat! Det saknas lite här på FZ, känner jag.
Kul även att det börjat bli lite artiklar om DotA också, något som det inte varit för mycket av direkt.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Skägg.
10 Chambers

@Dunder: Kul att du gillar dem. Det är ju tack vara André, kontorets Dota 2-nörd. Vad skulle du vilja se liknande genomgångar av?


signatur
Medlem

Det märks att personen som skrivit detta har gjort sin research, eller som du säger CJS, är en dota 2-nörd (det ena utesluter inte det andra i detta fall.)

Jag är faktiskt rätt så intresserad av att se hur det här upplägget påverkar scenen då det är hyfsat banbrytande inom e-sport, mig veterligen. Spontant känns det som ett bra val även om jag samtidigt oroar mig för att problemen från några år sedan med FÖR många tävlingar kan bli aktuella igen.

Medlem

Hoppas det inte blir som för Starcraft där liknande förändringar i det närmaste dödat spelet.

Sådana här förändringar leder till att alla "bra lag" blir tvungna att spela qualifiers och valve turneringar hela tiden så det aldrig kommer bli något unikt.
De turneringar jag följer utanför the international är dreamleague och allt som ordnas av moonduck(exempelvis elimination mode). Jag är rädd att sådana turneringar inte kommer kunna locka till sig bra lag efter det här, och att vi får på tok för många exakt likadana turneringar med samma lag.

Skribent

@Dunder Kul att det uppskattas! Jag är ju som sagt en Dota-nörd så det är kul att skriva såna här saker.

@AHTF Ja, det finns ju en risk för det tyvärr. Precis som du gillar jag Moonducks lite annorlunda turneringar. Ser fram emot Midas Mode nu i november.

Medlem

@Carl Johansson-Sundelius:
Skaffa/bli en Overwatch-nörd och ge artiklar om Overwatch-esport.

Skägg.
10 Chambers

@Whisp: Hahaha, som är så himla stort. Stadslagsgrejen är ju jättekonstig.


signatur
Medlem

@AHTF: Moonduck och Dota Cinema kommer i alla fall hålla Captain's Draft 4.0, som är en av de kommande Minors. Så inte Helt omöjligt att även Elimination Mode kan bli en Minor. Midas Mode däremot, kanske för nytt för att Valve ska våga ge den Minor status.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

@Newklear: Kul att du gillar dem. Det är ju tack vara André, kontorets Dota 2-nörd. Vad skulle du vilja se liknande genomgångar av?

Har inget bra exempel, men tekniska artiklar hade varit kul (likt de som ploppar upp på SweC ibland, men mer inriktat mot spelvärlden). Eller varför inte lite mer djupgående intervjuer med folk inom branschen, ni har säkert massa roliga kontakter.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Skägg.
10 Chambers

@Dunder: Det kan komma intervjuer med Machine Games nästa vecka. Kan


signatur
Medlem

Som den gris jag är så går min avgång ifrån Landvetter fredag morgon kl 07.30 till Hamburg. Och eftersom jag är den gris jag är så köpte jag premiumbiljetten. Mat, snacks, dricka och öl i två dagar med frontseat och dota 2. Jag är inget svin och riktigt så mycket pengar har jag inte för att köpa VIP, men en gris är jag. Väl mött där!


signatur

"You look like you need a monkey."

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

@Whisp: Hahaha, som är så himla stort. Stadslagsgrejen är ju jättekonstig.


signatur

utassault.net - Assault i UT99 (Still Alive!)

1
Skriv svar