För den som verkligen hatar orcer – här är expansion pass till Shadow of War

Robot
För den som verkligen hatar orcer – här är expansion pass till Shadow of War

Mer slakt, fler uppdrag och ytterligare regioner att utforska.

#middle-earth-shadow-of-war


Medlem

Det här är ju sjukt... Först klämmer dom in mikrotransaktioner I form av lootboxes, och nu vill dom att folk ska betala för DLC'n OCKSÅ?

Vad är det som händer här egentligen? Hur blev det så här galet?

Medlem

Om det heter 'expansion pass', borde det inte vara expansions då, och inte bara DLC?
/oförstående konsument för framtiden

Medlem

@Alexraptor: Att betala för DLC eller ja mer i detta fallet Expansions är inget konstigt, det har varit så länge. Håller med dig om att mikrotransaktionerna fortfarande är helt sjuka och inte okej, men verkar som att monolith inte kommer lyssna på oss spelare så de är bara att gilla läget och göra sin röst hörd genom att inte köpa spelet.

EDIT: Okej såg videon nu och kan hålla med om att dom där nya tribesen borde vara gratis DLC.

Medlem
Skrivet av Miindz:

Om det heter 'expansion pass', borde det inte vara expansions då, och inte bara DLC?
/oförstående konsument för framtiden

Vad definierar du som expansions då? Kan en tänka att en expansion expanderar grundkonceptet i ett spel? Kan inte en expansion laddas ner som Downloadable Content?

Medlem
Skrivet av Cordayne:

Vad definierar du som expansions då? Kan en tänka att en expansion expanderar grundkonceptet i ett spel? Kan inte en expansion laddas ner som Downloadable Content?

DLC i de flesta spel idag definieras som en ny karaktär (bland massa möjliga), ett nytt område (bland många andra) och/eller nya cosmetics.
Expansion är när man utökar världen nämnvärt, exempelvis massor med extra quests, fler karaktärer/klasser och modes.

DLC besitter dåligt värde för mig.
Expansion är vad det heter, en expansion, med många nyheter som förbättrar spelupplevelsen helt enkelt. Nämnvärt.

Medlem
Skrivet av Miindz:

DLC i de flesta spel idag definieras som en ny karaktär (bland massa möjliga), ett nytt område (bland många andra) och/eller nya cosmetics.
Expansion är när man utökar världen nämnvärt, exempelvis massor med extra quests, fler karaktärer/klasser och modes.

DLC besitter dåligt värde för mig.
Expansion är vad det heter, en expansion, med många nyheter som förbättrar spelupplevelsen helt enkelt. Nämnvärt.

Eftersom spelet expanderar genom att ett nytt område läggs till tror jag att begreppet expansion pass kan användas i det här fallet.

Däremot tycker jag att season pass är ett luddigt begrepp som kan innehålla just det du beskriver. Nån ny karaktär, nåt vapen, några uppdrag.

Det senaste bra season pass jag kommer ihåg är det till Fallout 4. Där fick man mycket nytt. Och två nya områden. Så där kunde dom nästan kallat det expansion pass (tycker jag).


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

Har folk som inte betalat för lootlådor hunnit grinda sig genom huvudspelet än då?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Tror jag kom upp i 83 timmar eller något för att nå max level på Talion, och sen tweaka orcerna så dem har inga svagheter men mycket immunes, traits och sånt. Levlade alla sådana orcher som jag gillade i Fight Pit's, till 65, sen brände jag miriam på silver chests för vapen damage av fire/poison/curses, mounts, gangs och eventuella traits. Maxade alla fortresses och låste upp allting för defence och assault m.m.

Har gjort allting, maxat utmaningarna på gearet jag använder och allt. Tagit 100% achievements osv. Det enda jag INTE har gjort är att fylla mina fortresses med bara legendary orcer, för faktumet var att jag inte såg det nödvändigt. Tror jag har 2-3st legendary orcer totalt som är "bra" och gått igenom ett 20-30 tal som jag har avskytt för dem hade dåliga stats.

Värt att notera, inte lagt ner en enda krona på deras lootlådor för riktiga pengar. Tog mig 6 timmar kanske att ta mig igenom den där "grind p2w holy potatis fasen" i ACT 4 som många klagar på.

Men känner mig liksom klar i spelet nu, känner mig inte så lockad av nytt område och nytt tribe. Även om jag verkligen gillade spelet.


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem

Här är de olika versionerna som finns för Shadow of War:
https://www.shadowofwar.com/purchase/ och de som köper Gold versionen får alla expansionerna inkluderade medans Silver verkar bara få två expansioner. Antagligen får man köpa expansionerna separat om man valt satsa på standard versionen vilket oftast blir dyrare om man vill köpa dem direkt vid släpp än att köpa t.ex Gold versionen. Vad som inkluderas i de olika versionerna brukar annonseras ut innan release. Men om man inte har bråttom att skaffa spel så brukar det ju släppas en GOTY version som brukar inkludera alla extra dlcs eller köpa Gold versionen på nån Steamrea fast vem orkar vänta nu för tiden

Standard Edition includes:
Go behind enemy lines to forge your army, conquer Fortresses and dominate Mordor from within. Experience how the award winning Nemesis System creates unique personal stories with every enemy and follower, and confront the full power of the Dark Lord Sauron and his Ringwraiths in this epic new story of Middle-earth.

Silver Edition includes:
Slaughter Tribe Nemesis Expansion
Outlaw Tribe Nemesis Expansion
Silver War Chest
Nemesis Expansions include a new Orc Tribe featuring new enemies, followers, missions, abilities, weapons, Fortress and wilderness updates, and a Legendary Gear Set.
Go behind enemy lines to forge your army, conquer Fortresses and dominate Mordor from within. Experience how the award winning Nemesis System creates unique personal stories with every enemy and follower, and confront the full power of the Dark Lord Sauron and his Ringwraiths in this epic new story of Middle-earth.

Gold Edition includes:
Slaughter Tribe Nemesis Expansion
Outlaw Tribe Nemesis Expansion
The Blade of Galadriel Story Expansion
The Desolation of Mordor Story Expansion
Gold War Chest
Nemesis Expansions include a new Orc Tribe featuring new enemies, followers, missions, abilities, weapons, Fortress and wilderness updates, and a Legendary Gear Set.
Story Expansions introduce a new campaign, playable character & abilities, side missions, enemies, allies & more.


signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / Xbox Series X

Medlem

@Molotov: Japp, lootlådor behövs inte alls. Jag är på sista delen av Shadow Wars, inte köpt en enda lootlåda och är lvl 53.

1
Skriv svar