Mining återvänder i Mass Effect 3

Robot
Medlem
Mining återvänder i Mass Effect 3

Jag vill ha tillbaka bilen från ettan!!

Medlem

hehe fan mining delen var rätt avslappnande ibland faktiskt
Men Ibland blev man galen när bilen fastnade nångång mellan bergen o inte kunde komma upp förrän efter 20 min försökande och en restart.

Medlem

Lite drygt ja visst men jag föredrog det än att dra runt och tråka med bilen. Jag har inget emot att det kommer tillbaka.

Medlem
Skrivet av Mahone:

Jag vill ha tillbaka bilen från ettan!!

Jag osså, men jag vill också ha tillbaka "hissen" på Normandy. Klagat på det förut.. Känns inte som ett skepp när dom har gjort den till instanser :I

Medlem

Jag anser att man borde kunna anställa en person som kan sköta allt mineralletande.

Medlem

Med tanke på den tid jag lade ned på att söka efter mineraler så kan det nog inte ha varit några större problem med den biten. Kanske att det kunde varit tydligare vad man ska göra och vad letandet innebär. Hade en och annan galen teori innan jag fattade vad hela minispelet gick ut på.

Enda jag kan önska är att de lägger till en liten mediaspelare i gränssnittet, så att man kan spela upp och pausa en podcast under tiden man nöter, utan att den fortsätter när man är klar och redo att fortsätta med det andra.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

Ugh, jag vet inte vad jag ska säga. Kom hem från jobbet, visste att man hade högst ett par timmar av speltid resten av dagen. Ville man spendera den med att rotera planeter? Nej..

Medlem
Skrivet av Mahone:

Jag vill ha tillbaka bilen från ettan!!

bilen var grym

Medlem

Lite segt att mina :/ Funkade ett tag men att scanna varje planet för att få alla upgrades va ju rätt träligt Ska jag göra något repetivt kan jag lika gärna spela WoW

Skrivet av ace84:

hehe fan mining delen var rätt avslappnande ibland faktiskt
Men Ibland blev man galen när bilen fastnade nångång mellan bergen o inte kunde komma upp förrän efter 20 min försökande och en restart.

Vadå man hade ingen bil i tvåan. Vad snackar du om? Man letade ju resurser via ett satelit system.

Skrivet av Loading:
Skrivet av Mahone:

Jag vill ha tillbaka bilen från ettan!!

Jag osså, men jag vill också ha tillbaka "hissen" på Normandy. Klagat på det förut.. Känns inte som ett skepp när dom har gjort den till instanser :I

Usch nej hissen var ju skit tradigt bättre då att behålla det dom gjorde i tvåan gick ju snabbt och smidigt.


signatur
Medlem
Skrivet av Shaef:

Ugh, jag vet inte vad jag ska säga. Kom hem från jobbet, visste att man hade högst ett par timmar av speltid resten av dagen. Ville man spendera den med att rotera planeter? Nej..

Verkar skitdrygt att rotera planeter när man kan lägga sig i omloppsbana och ändå se alla sidor.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem

jag föredrar mining framför bilen men jag hoppas att dom kommer göra det på ett smidigare sätt

Medlem

Det var ett rätt skoj minispel. Men det användes ju alldeles för mycket! Att scanna en planet då och då hade ju varit mycket mer tillfredsställande än att dra över alla som kommer i ens väg.
Det borde 1. begränsas lite 2. kombineras med fler roliga minispel. Det kan inte vara så oerhört svårt att kika på alla små minispel på internet och hitta något skoj, om det behövs.

Medlem

Speciellt segt var det ju med handkontroll då planeterna roterade surt långsamt. Öka hastigheten så kanske. Och för guds skull lägg in lite mer hemligheter som man kan hitta. Så jävla segt att bara hitta mineraler. Nån belöning utöver det bör man ju få när man spenderar MER tid på att rotera planeter än med övriga spelet. Snacka om att ha ett billigt sätt att förlänga spelets genomspelstid på. bah!

Medlem

Probing Uranus..


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Att scanna planeter för att hitta olika metaller gjorde inte så mycket kanske men de borde lägga till så att man kunde sälja sitt överskott.
Kommer ju ihåg första genomspelningen då jag scannade alla planeter till poor eller depleted för jag inte visste hur mycket jag skulle behöva.
Se'n satt man där med väldiga mängder bortslösad tid i form av metaller man inte hade någon användning för.

Medlem

Det var rätt segt att mina i ME2. Som tur har jag en DPI-knapp på musen, så blev dubbelt så hög sensitivity vid miningen. Men tog alldeles för lång tid, och inga "skills" bara tjatigt och uttråkande.

Ett face-palm-ögonblick var när jag fattade hur "Rich-Medium-Poor-Depleted" skalan fungerade. Kanske en 10-15 planeter in i spelet..

Medlem

Såg inte fel med det här! Det var ju kanon! Lagom skoj! Riktigt roligt i början!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Inaktiv

Mining är fett tråkigt


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem
Skrivet av Loading:
Skrivet av Mahone:

Jag vill ha tillbaka bilen från ettan!!

Jag osså, men jag vill också ha tillbaka "hissen" på Normandy. Klagat på det förut.. Känns inte som ett skepp när dom har gjort den till instanser :I

Håller med dig till 100%, de tog kål på upplevelsen lite med alla loading-screens då man förflyttade sig i skeppet.

Medlem

Största problemet med miningen var att det hadde ett så obskyrt syfte. Det mesta tiden man spenderade på miningen var fruktansvärt meningslös. Samt det var lite väl random att hitta resurserna, fanns liksom inte riktigt någon rim och reson i vad planeterna innehöll. Speciellt när man läser info texten om planeten och det sen inte alls stämmer överenns med vad man hittar på den.

Ska dom ha sån här mining behöver det ett tydligare syfte som faktiskt gör något konkret inte random +5% skade uppgradering. Samt det behövs logik i vad man hittar var så att om man behöver en viss mineral inte behöver kolla igenom varenda planet utan kan leta efter en viss typ av planet.

Tycker dock det knasigaste är att när det står som beskrivning på planeten att det är extremt farligt och att man garanterat kommer bli anfallen av geth eller pirater så kan man fortfarande lungt glida fram och skjuta probes på planeten... förstör bara inlevelsen. Samma sak när man kan åka runt o mina på Krogans hemplanet som ska vara totalt sönderbombad.

Märktes att det bara var något snabbt ihop slängt som stora delar av ME2 var. Mer tanke bakom så kanske det blir bra.

Edit: Angående hissarna var dom betydligt bättre än random laddningsskärmar som var totalt meningslösa. Hissarna fyllde ju exakt samma funktion. Dock får dom ju gärna göra tiden i hissarna användbar, typ låta en rota i inventariet eller läsa loggar eller något.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv

Bra att dom snabbade upp mineral scaningen i senaste patchen iaf. Bra mycket snabbare dessutom, slipper man sitta där 10h med det under spelets gång.


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

Jag tyckte att det var ganska kul. Utforskade alla planeter som fanns och sen fick man ju såp mycket mineraler och metaller att man inte visste vad man skulle göra med allt. Bilen sög rätt hårt.

Medlem

Hade varit mer intressant om man kunde åka till fler planeter och utforska och hitta intressanta vapen, resources o annat. då kan det bli roligt.

Medlem

Tyckte om det från tvåan.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Inaktiv

På min första genomspelning så gick jag verkligen lös på varenda planet som jag fick möjlighet att göra det på.

Andra? inte lika mycket.

tredje? ""#€%&#

Mirr problem med "bilen" var att planeterna var så förbannat dryg att ta sig fram på. Hade dom lagt lite mer tid på att göra den "mjukare" så hade nog inte lika många svurit över den.

Ti.
Medlem

"Miningen" är okej första gången man spelar igenom men Bioware vill ju att man ska lira igenom spelet flera gånger. Nästföljande gånger är "miningen" pest och pina istället.

Vidare, som Barb säger: det hade varit roligare om man hade hittat flera vapen eller dylikt.

Medlem

Är jag den enda som vill ha tillbaka den gamla equipment-systemet? Nu kändes spelet inte alls som ett RPG utan mer som ett "du kör med samma vapen / armor i stort sett under hela spelet" .. OJ VAD KUL!
Ge mig equipment-systemet tillbaka era jävlar.

Medlem
Skrivet av Cheewie:

Det var rätt segt att mina i ME2. Som tur har jag en DPI-knapp på musen, så blev dubbelt så hög sensitivity vid miningen.

DPI-knapp ftw. Jag drog upp den till 2000 när jag skannade, då gick det undan

12
Skriv svar