Vilken låt lyssnar du på nu?

Medlem

Timo Räisänens "Kampen och Härligheten". Kan inte sluta lyssna på den, fantastisk låt.

Releasehästryttare

SÅ skön, men synd det tar 30 sec innan låten startar

Medlem

signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Cannabis Corpse - Papyrus Containing the Spell to Protect Its Possessor Against Attacks from He Who Is in the Bong Water

Medlem

signatur

Hellre fråga och se dum, än att inte fråga och förblir dum!

Medlem

Kanske bästa spel-soundtracket någonsin.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Fjornsvavne:

Jorn Lande - I Walk Alone ifrån sista plattan Spirit Black. <3

du vet att jorn släppt 7 plattor (plus en liveplatta) efter det? dessutom så medverkar han på avantasia (Tobias sammets soloprojekt... du vet han från edguy? )
sjukt bra sångare. otroligt bra faktiskt.

edit: ser att jag svart på en kommentar från 2009... då jorn släppte spirit black... men värt att nämnas är att hans karriär efter det håller hög kvalité! fortfarande fantastiskt bra sångare och artist.
och Avantasia är ett varmt tips till Alla människor som lever.

CTI
Medlem

Le Matos, Turbo Kid, Chronicles Of The Wasteland.

Just nu spelas "No Tomorrow Feat Pawws"


signatur

The Toys: PC I7 4930K@4,5Ghz - 32Gb - Strix RTX 3080, Ps5, Ps4 + SSD, Ps3, Ps2, Ps1 Mini, Xbox 360, Nintendo Famicon NES, Amiga 500 Mini

Medlem

signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Releasehästryttare

@Akronym: Grym!

Medlem
Skägg.
10 Chambers

signatur
Medlem
Medlem

Medlem
Releasehästryttare

Tekniskt sett så är det inte min tur, men ingen har länkat en låt på en vecka nu så ..

phi
Medlem
Medlem

signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Band: Bell Witch
Platta: Mirror Reaper
Sång: Mirror Reaper (är bara en låt på plattan så)
År: 2017

Det här kan mycket väl vara doom plattan år 2017. Jag är inget super fan av funeral doom i sig men herregud så bra det kan bli. Den här plattan/låten har fått mig att ändra mig. Fy bövelen så förbenat magiskt det är att lyssna till denna musikaliska resa.
Bell Witch har verkligen gått "all-in" i att skapa en resa som man önskar kunde hålla på lite längre nästan, och det säger väl en del när låten är ca 1 timme och 23 minuter lång

Finns även på spotten:

https://open.spotify.com/track/7nxtZrbhyjI8R0VLq0XEO1

Bara skivomslaget i sig är ett mästerverk av artistisk konstnärlighet. Otroligt vackert.

Och det kanske ska tilläggas detta alster avnjuts helt klart bäst i ett par hörlurar.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Artist: Jupiterian
Låt: Daylight
Album: Aphotic
År: 2016

Sjukligt nice stoner/funeral aktig doom som svänger av och till om du frågar mig. Det finns en härlig känsla som jag tycker befinner sig genom nästintill hela låten, mycket mysigt om du frågar mig

Och jag ni har kanske sett av mina inlägg i den här tråden vid det här laget att jag för det mesta dansar runt till den här sortens musik haha.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Artist: This Will Destroy You
Låt: Kitchen
Album: Kitchen Singel
År: 2017

Detta band levererar gediget när de väl släpper något och denna låt är inget undantag.
En atmosfärisk och ambient resa väntas.
Detta band klassas väl nånstans som post-rock, instrumentalt, experimentellt, ambient nånstans där haha.

Nåja, en smått fantastisk låt att mysa till i höstmörkret.

Spotify länk:

https://open.spotify.com/track/4oW5aCSirJUGWZfxPeHsNY


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Ett nyupptäckt guldkorn.

Power metal med riktigt bra sångare.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Just nu för ögonblicket är det denna som jag lyssnar på.
Riktigt skön och jag gillar hennes röst.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Dire Straits - Six Blade Knife
Album: Dire Stratis
År: 1978


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Såg Red Fang igår som förband till Mastodon. Riktigt ösiga!

Skägg.
10 Chambers

Gillar man svensk trallpunk lär man gilla Moment 23.


signatur
Skriv svar