Råd med köp av dator

Medlem
Råd med köp av dator

Är i startgropen med att köpa en ny spelburk

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4149693

Är denna dator bra och spela Call of duty med ?
Vad är minus och plus med denna dator?

Medlem

Bra är den väl, men jävligt överprisad.

Medlem

Räcker helt klart för dina behov, enda minus jag ser är priset. Förvånad dock över att det inte är vätskekylning, det var det för det priset när jag köpte en webhallen-burk för några år sen.

Medlem

@Tast:
ASUS G20CI-NR004T
+Relativt liten och smidig (bra om du har dåligt med plats, vill ha med den på ett lan eller vill flytta den till TV:n)
+Ser bättre ut än de flesta andra datorer (smaksak)
+Förvånandsvärt tyst och sval

-Mycket krångligare att uppgradera och kräver att man bryter isär garantiförsegling
-Lite dyrare än en vanlig dator med liknande delar
-Externt nätagregat
-Osäker andrahandsmarknad

Lägger du till 500kr kan du få en dator med ett geforce 1080ti som är ca 30-40% bättre.
Webhallen Config D17-207
Den kommer även vara lite tystare, ha dammfilter, internt och kraftigare nätagregat och vara lättare att uppgradera och sälja. Men då vara klumpigare, ta upp mer plats och kanske inte lika fin att glo på.

Oavsett vad kommer du inte ha några bekymmer alls att spela COD.

Det som du snarare ska tänka på är att du helst bör ha en bra skärm för att nyttja datorn till fullo. Jag rekommenderar skärmar med g-sync, 100hz/120hz/144hz/165hz i minst 1440p.
Ex
ASUS-ROG-Swift-PG278QR
ASUS-ROG-Swift-PG279Q-27-IPS
Asus-ROG-Swift-PG348Q-34

Medlem

grymt överpris.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

[url="https://www.sweclockers.com/guider"]
Rekommenderar sweclockers egna byggar datorguide. Gå igenom den så kan du bygga din egna dator för några tusen kronor mindre.


signatur

"Med Gud och segrande vapen" Gustav II Adolf

Medlem

Tack för svaren. Ska åka runt och kolla in datorerna och se vilken som passar in här hemma

Medlem

Skulle nog rekommendera att du köper en dator byggd av Komplett, Inet, Webhallen eller nån liknande där du kan få likvärdig om inte bättre specc för bättre peng.
Men värt och kolla runt.


signatur
Avstängd

Skulle avvakta ett par månader om du har möjlighet och vill spara pengar. Priserna på RAM och GPUs ligger extremt högt just nu. Å andra sidan vet man inte när det lugnat ner sig igen.

Medlem

Måste nog snart köpa en ny dator min hänger sig hela tiden och fryser till

1
Skriv svar