Bungie: "Destiny 2 kan inte auto-banna dig, bara vi kan"

Robot
Bungie: "Destiny 2 kan inte auto-banna dig, bara vi kan"

Erkänner att vissa pc-spelare bannats, men inte för att de streamade eller mätte fps.

#battlenet, #bungie, #destiny-2


Medlem

Jag känner en båååååt...

Gen
Medlem

Skönt att MSI Afterburner inte var ett problem iaf.

Gnällkuk
Skrivet av Gen:

Skönt att MSI Afterburner inte var ett problem iaf.

Jag var dock rejält orolig så började med att starta ett annat spel igår, slog av overlayn med snabbkommandot, sen in i RTSS och stängde av allt även där. Sen startade jag Destiny 2 och var nervös... men det gick bra och sen glömde jag bort det Är nog som de säger då kanske att det är fuskare som försöker mygla till att de blivit bannade för "ShadowPlay". Isf, gött mos! Död åt alla fuskare (inte bokstavligen, möjligtvis deras hårdvara som straff)!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Finns det någon streamer som blivit bannad live? Eller är alla klagomål hittills hörsägen?

Medlem
Skrivet av Chiefen:

Finns det någon streamer som blivit bannad live? Eller är alla klagomål hittills hörsägen?

det är folk som fuskat som blivit bannade som hittar på ursäkter, du ska bara veta hur sjuka dessa mäniskorna är hur mycket dom ljuger.

Medlem
Skrivet av FuzioN:

det är folk som fuskat som blivit bannade som hittar på ursäkter, du ska bara veta hur sjuka dessa mäniskorna är hur mycket dom ljuger.

Om det nu bara är fuskare som bannats varför har vissa blivit felaktigt bannade enligt Bungie själva?

Medlem
Skrivet av Shinsen:

Om det nu bara är fuskare som bannats varför har vissa blivit felaktigt bannade enligt Bungie själva?

Kan va så att den mänskliga faktorn att fela har gjort de misstagen. Missförstånd kan uppstå ibland och någon på Bungie kan ju då ha bannat av misstag de personerna efter misstolkning eller annat från den information de fått.

Gen
Medlem
Skrivet av tricky:

Jag var dock rejält orolig så började med att starta ett annat spel igår, slog av overlayn med snabbkommandot, sen in i RTSS och stängde av allt även där. Sen startade jag Destiny 2 och var nervös... men det gick bra och sen glömde jag bort det Är nog som de säger då kanske att det är fuskare som försöker mygla till att de blivit bannade för "ShadowPlay". Isf, gött mos! Död åt alla fuskare (inte bokstavligen, möjligtvis deras hårdvara som straff)!

Faktum är att jag lirade hela första dagen med MSI AB igång i bakgrunden, tror tom overlayn var påslagen (dock självfallet inte synlig pga block från spelet) Nästa dag läste jag om alla som blev bannade så det blev lite läskigt där. När jag lirade nästa dag så var jag noga med att inte ha MSI påslaget. Igår drog jag dock igång det igen för att titta lite på temps, GPU load samt core clock.

Medlem
Skrivet av FuzioN:

det är folk som fuskat som blivit bannade som hittar på ursäkter, du ska bara veta hur sjuka dessa mäniskorna är hur mycket dom ljuger.

Då kan med säkerhet säga att bungie är sjuka som ljuger och felaktigt bannat en grupp människor som inte fuskat.

http://gearsofbiz.com/bungie-wrongly-banned-an-unspecified-nu...


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

1
Skriv svar