Grafiktest – Så presterar Destiny 2 på pc

Robot
Grafiktest – Så presterar Destiny 2 på pc

Vi testar den efterlängtade pc-versionen med fyra grafikkort.

#amd, #benchmark, #destiny-2, #fz, #geforce, #nvidia, #radeon


Medlem

Mycket trevligt test. Kort och koncist med de vanligaste modellerna där ute.
Sitter själv på ett 1060 6GB och det verkar prestera OK ännu.
Tummen upp!

Redaktör

@Miindz: kul, tack!

Säg gärna till om ni vill se andra grafikkortsklasser. Vi kommer inte kunna testa allt, men kanske kan vi justera om många lutar i en viss riktning.


signatur
Medlem

Trevligt, finns det möjlighet att testa 4k 3840*2160 60hz tro?


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

@Notumforce: Jag har en Corsair Pro (1080 ti) och kör skärmen Asus S277hk 4k (60hz). Spelet är väldigt tungrott i 4k. Har självklart stängt av AA. Fick sänka ett par saker till high (ist för ultra) för att nå stabila 60. Fruktansvärt snyggt! Drar jag igång allt på ultra förutom AA så droppar jag stundtals ner till 40-50 fps,vilket är mer än kännbart.

Redaktör

@Notumforce: inte den här gången, tyvärr. Men som sades ovan: det blir tungrott i 4K, se Sweclockers test av betan - https://m.sweclockers.com/test/24353-snabbtest-grafikprestand... Fullversionen flyter lite bättre, framförallt AMD-korten.


signatur
Medlem

oki:)

Ska tilläggas måste iaf testas, köpt en sketbillig 28tums 4k skärm egentligen för att få större skärm 4k var inte prio.

Man brukar kunna dra ner en hel del som inte märkbart påverkar grafik kvaliteten.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Bra med ett litet och enkelt test. Jag hade gärna sett en prislapp på de olika korten för att enkelt kunna se grafik per spenderad peng.

Medlem

@elPresidente: Så inte ens med den hårdvaran kan du köra 4K i 60 bilder per sekund med grafikläge Ultra? Hmm… Känns som två grafikkort behövs (vilket vad jag förstått det finns stöd för med Nvidia's SLI) eller inväntan på nästa generation GPU:er.

Redaktör

@Johnhedlund: grafikkortslänkarna leder till Prisjakt-listning av samtliga modeller. Jag har inte länkat till enskilda kort eftersom vissa av dem är Nvidias och AMD:s egna referensexemplar.


signatur
Redaktör

@star-affinity: Som Swec skrev så stiger frameraten rätt rejält om man sänker settings från Highest till High, och det ser ändå ruskigt bra ut. Jag körde visserligen bara 2560 x 1440 men det var samma där - 20-30 fps till genom den sänkningen med de billigare korten.


signatur
Medlem
Skrivet av star-affinity:

@elPresidente: Så inte ens med den hårdvaran kan du köra 4K i 60 bilder per sekund med grafikläge Ultra? Hmm… Känns som två grafikkort behövs (vilket vad jag förstått det finns stöd för med Nvidia's SLI) eller inväntan på nästa generation GPU:er.

Finns andra spel jag även måste sänka något snäpp i. Far Cry Primals var ett spel som slaktade mitt 1080 ti. Det lär ju knappast bli fler spel jag kommer kunna lira 4k i så ja, sjukt nog behöver man troligen dubbla 1080 (kanske 1070?). Om man nu går i tankar att börja lira 4k så skulle jag vänta. För det första finns det egentligen ingen riktigt bra spelskärm för 4k än. För det andra så är det lika bra att vänta tills du kan skaffa grejer så du är riktigt säker på att 4k flyter.

Medlem
Skrivet av Johnhedlund:

Bra med ett litet och enkelt test. Jag hade gärna sett en prislapp på de olika korten för att enkelt kunna se grafik per spenderad peng.

Här är det visserligen i förhållande till dollarpriser, men borde grovt stämma överens med svenska priser.

https://www.techpowerup.com/reviews/AMD/Radeon_RX_Vega_56/33....

Skrivet av Notumforce:

oki:)

Ska tilläggas måste iaf testas, köpt en sketbillig 28tums 4k skärm egentligen för att få större skärm 4k var inte prio.

Man brukar kunna dra ner en hel del som inte märkbart påverkar grafik kvaliteten.

Skrivet av star-affinity:

@elPresidente: Så inte ens med den hårdvaran kan du köra 4K i 60 bilder per sekund med grafikläge Ultra? Hmm… Känns som två grafikkort behövs (vilket vad jag förstått det finns stöd för med Nvidia's SLI) eller inväntan på nästa generation GPU:er.

Skrivet av Tomas Helenius:

@star-affinity: Som Swec skrev så stiger frameraten rätt rejält om man sänker settings från Highest till High, och det ser ändå ruskigt bra ut. Jag körde visserligen bara 2560 x 1440 men det var samma där - 20-30 fps till genom den sänkningen med de billigare korten.
https://cdn.sweclockers.com/artikel/diagram/14108?key=cd18075...

https://cdn.sweclockers.com/artikel/diagram/14109?key=8fbb9cc...

När det gäller 4K kan man även kan dra ner resolution scaling en del, utan att tappa allt för mycket skärpa men som ökar frameraten rätt mycket.
Digitalfoundry lyckades få 4K 60fps på en budget dator med 75% skalning (klipp).

Medlem

Med en 1800x och 980ti fick jag först huvudvärk med inställningarna high. Idag vekade det dock fungera bättre eller så har skallen vant sig lite (server lag kanske?). Mina förväntningar var ganska låga ungefär som när The Division släppes (troligen en av mina mest spelade spel idag), betan var inget vidare men uttråkad som man är köpte jag Destiny 2 och har askul. Hoppas de löser saker som end-game osv så blir det en trevlig go-to titel man kan varva med TD global events.

Medlem

@Sapiens: Nog kan man få 4k att flyta med inställningarna han körde i klippet. Frågan är hur mycket man vill krackelera grafiken för att få det att flyta. Hur som så tack för infon. Ska testa att mixtra lite med scalingen för se vad men vinner/förlorar på det.

Medlem
Medlem

Kul diskussion det blev

Har så klart ingen förväntan att köra 4k i högsta men man vill ju testa iaf:)

Rätt van att dra ner grafiken brukar aldrig köp värsting kortet inte värt pengen.

O sli vägrar jag


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Bra initiativ FZ!

Känns som det börjar bli dags att byta ut mitt 980ti. Har sänkt grafiken lite i Bf1 för att få mer flyt och det känns som Destiny 2 kommer kräva lite mer om jag ska köra 60+ i 1440p.

Gnällkuk

Gamers Nexus påpekade att det enbart var FXAA som var aktuellt, de andra kantutjämningsteknikerna var fortsatt ”trasiga” från betan. Sen kan man ju alltid fundera över hur pass relevant det är med högsta inställningen för AA i 4K.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

1
Skriv svar