FZ PLUS - ULTRA HÖG temperatur?

Medlem
FZ PLUS - ULTRA HÖG temperatur?

När jag var på COOP idag så var all grädde slut förrutom någon nyhet.

Jag hade inget val än att köpa det enda som fanns, men när jag kom hem tyckte jag grädden var tokigt tjock av någon anledning... så vart den "UHT-behandlad" och hade E-nummer instoppat!

Jag vill varna för denna skräpgrädde, undvik den som pesten!

Det stod inte klart och tydligt att den var specialprocesserad med ultra höga temperaturer och kemikalier.


signatur

Yes... jag har legat under en sten...
Ett av de bästa spelen år 2017

Medlem

Är det bara E331 så är det inte direkt nå speciellt som gör den till skräpgrädde. Det är en naturlig tillsats som bildas i kroppen och finns i färska bär bland annat.

UHT behandlade mejeriprodukter har dock en tendens att få en annorlunda smak av behandlingen, så kanske inte passar att använda till allt.

Men ändå, runt fyra månader hållbarhet i obruten förpackning (och lång i bruten) är ett stort plus för ensamhushåll.

Medlem

UHT är mycket vanligare i andra länder så jag är inte förvånad över att det kommer mer hit också

Skägg.
10 Chambers

Kalla mig konservativ men köper hellre färsk vispgrädde. Förstår inte poängen med matlagningsgrädde. Den är ju bara utspädd.


signatur
Medlem
Skrivet av waeress:

Men ändå, runt fyra månader hållbarhet i obruten förpackning (och lång i bruten) är ett stort plus för ensamhushåll.

Håller inte med. Bor själv och köper hellre direkt innan man behöver och gör antingen större satser av maten och fryser sedan in i portionslådor för att det skall vara billigt och smidigt att ta fram och tina portionen efter hand - eller köper mindre förpackningar som tar slut snabbare så att man alltid har färskt i kylen/skafferiet.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Olivolja alla dagar i veckan för går man ner i fetthalt blir konsistensen för "vattnig".

Köper alltid ekologisk vispgrädde. Gott? ja. Nyttigt? Det är en annan sak...


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Ska man ha riktig grädde så är det 40% som gäller, de andra har tillsatser.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

1
Skriv svar