Höga betyg till Wolfenstein 2: The New Colossus

Robot
Höga betyg till Wolfenstein 2: The New Colossus

Nazistkriget verkar vara lika underhållande den här gången.

#wolfenstein-2-the-new-colossus


Medlem
Medlem

kul verkar ju badass.

Skägg.
10 Chambers

Testade lite på eftermiddagen, fräsig action!


signatur
Medlem

Den stora frågan för mig är - Hur lång speltid är det? Betalar inte en massa mijäärders för några timmar. Även hur bra dem än är...

Medlem
Skrivet av Ricomaniac:

Den stora frågan för mig är - Hur lång speltid är det? Betalar inte en massa mijäärders för några timmar. Även hur bra dem än är...

Runt 12 timmar ungefär har jag hört. Jag köpte det till steam via GMG för 390:- Helt okej pris tycker jag.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem
Skrivet av marsson90:

Runt 12 timmar ungefär har jag hört. Jag köpte det till steam via GMG för 390:- Helt okej pris tycker jag.

bara 12?
blir nog skaffa den på en sale då

Medlem

@marsson90:

Okej=) Thx, mate. Blir att köpa det på rea in the future=)

Medlem

Kan knappt bärga mig, bara en 20 minuter kvar


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av ReeBart:

bara 12?
blir nog skaffa den på en sale då

Jag tar den nog också på rea, men mest för att jag är snål/är budgetorienterad, och i alla fall inte kommer att ha tid att spela det på ett tag. Vill även vänta och se om det blir lootboxes, massiva DLC-släpp eller annat jag inte vill ta i med tång. Jag har blivit bränd förut (ja, payday 2, jag tittar på dig).

Fast 12 timmar är väl ändå en rätt bra längd om det är bra timmar?
Är det samma ös och humor som i new order och old blood så är det väl rätt OK tid, eller? Mycket omspelningsvärde på de kartorna också. Själv så ser jag hellre ett kompakt, kvalitativt 12-timmarsspel än ett fluffigt 18-timmarsspel med en massa transportsträckor.


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem

@Svartsmurfen:

Håller med. Köper hellre de här än t ex ett AC spel som är fylld av massa repetitiva sidouppdrag och liknande. Visst de kanske är 40 timmars speltid men vad spelar de för roll om du inte ens har roligt under dom timmarna? Tar hellre ett välgjort 12 timmars spel där du aldrig har de tråkigt.

Dessutom tycker jag 12 timmar för ett singleplayer spel är ganska lagomt.

Inaktiv

https://www.youtube.com/watch?v=SvbU423NR5k

Full playthrough på 6 timmar, men beror nog lite på hur man spelar.

Medlem

Första Wolfenstein var bland det bästa jag spelat. Jag tar mycket hellre 10 timmar polerat till perfektion än 100 timmar där hälften är utfyllnad. Min tid är en betydligt mer begränsande faktor än min plånbok.

Medlem

12h av kvalite är lätt värt ett fullpris utan tvekan med tanke på vad dagens spel kostar att producera i både tid och pengar.

Istället för att vara så jävla snål och egoistisk så kan man bidra påriktigt om det faktiskt är något man tycker om. Inte er man tackar för att det blir uppföljare iaf.

Medlem

Riktigt kul att se, blir en dunderspelvinter i år!

Medlem

Köpte collectors ed för 999. Måste j uha en Terror Billy att ställa i spelrummet


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Nu är jag arg. Hur i hela friden kan dom släppa ett spel som inte ens funkar.
Ändrar man upplösningen så är skalningen helt trasig.
Ändrar man så att skalningen funkar manuellt så hänger sig hela datorn.
Ändrar man till borderless är upplösningen typ 800x600 när jag har inställt på 4K.
Laddar man ner hotfix drivrutinen 388.10 gör det inte nån som helst skillnad.

Kör en I6700K och 1080ti 55" 4K display/tv. Samma fel oavsett OC eller inte.

Hela steamforumet är nerlusat med folk som har samma problem...
Kommer köra refund. Släpper man ett spel som inte ens funkar då är det illa.. Riktigt illa..
Faktiskt aldrig varit med om det innan.
Köper spelet när det är på rea istället och dom fixat det. Nån måtta får det vara.

Medlem

Återigen, Machine Games, har ni mött och överträffat mina förväntningar på en spelupplevelse. Jag skulle så gärna vilja se er ta hand om Quake härnäst, köra en ordentlig reboot i samma stil som Wolfenstein!!


signatur

War, War never changes...

Medlem

@Tarotikum: Det hade varit hur coolt som helst!

Medlem
Skrivet av Tiggaren:

Nu är jag arg. Hur i hela friden kan dom släppa ett spel som inte ens funkar.
Ändrar man upplösningen så är skalningen helt trasig.
Ändrar man så att skalningen funkar manuellt så hänger sig hela datorn.
Ändrar man till borderless är upplösningen typ 800x600 när jag har inställt på 4K.
Laddar man ner hotfix drivrutinen 388.10 gör det inte nån som helst skillnad.

Kör en I6700K och 1080ti 55" 4K display/tv. Samma fel oavsett OC eller inte.

Hela steamforumet är nerlusat med folk som har samma problem...
Kommer köra refund. Släpper man ett spel som inte ens funkar då är det illa.. Riktigt illa..
Faktiskt aldrig varit med om det innan.
Köper spelet när det är på rea istället och dom fixat det. Nån måtta får det vara.

Well det är väl inget konstigt, brukar köra 6 månaders reglen. Köp efter ett halvår, då får man i regel ett fungerade spel till ett lägre pris. Förstår mig inte på hetsen att spela på realese dagen, än mindre de idioter som förbokar...

Jag kommer köpa Colossus, gillade det första spelet en hel del även om det hade sina problem.

Medlem

@Tiggaren: Har samma problem.
Ibland går det spela men ibland försvinner ljudet eller stannar spelet mitt i

Avstängd

Det är kul att nassarna grinar över spelet.

1
Skriv svar