Test – Assassin´s Creed: Origins kräver rejäla grafikkort

Robot
Test – Assassin´s Creed: Origins kräver rejäla grafikkort
Medlem

Inte för att jag tänkte skaffa det, men alltid roligt att veta att man valde rätt Grafikkort med en GTX 1080.

Hmm skulle vara intressant att se siffrorna för en GTX 1080ti, då man är en stolt ägare av en sådan.

Medlem

i7-7700k, 16gb ram och 1080 Ti, borde inte vara några problem

Medlem
Skrivet av UntouchableFart:

Hmm skulle vara intressant att se siffrorna för en GTX 1080ti, då man är en stolt ägare av en sådan.

20-30% snabbare så, 20-30% mer fps, teoretiskt sett

Avstängd

NVIDIA baserat spel då.

Medlem

Väldigt konstigt att nu skulle bli begränsade till 50fps av cpu med vega 64 i 1080 och 2560 då borde ni ju bli det med Gtx 1060 och 1080 också. Är förhoppningsvis något som fixas i drivrutin från amds sida eller om det är någon bugg i testslingan.

Medlem
Skrivet av UntouchableFart:

Hmm skulle vara intressant att se siffrorna för en GTX 1080ti, då man är en stolt ägare av en sådan.

Skrivet av DeFeCT:

i7-7700k, 16gb ram och 1080 Ti, borde inte vara några problem

Hur vet man att någon har 1080Ti? De kommer oundvikligt att berätta det för dig.

Skrivet av Jelen:

Hur vet man att någon har 1080Ti? De kommer oundvikligt att berätta det för dig.

Sant xD

Finns inte så mycket annat jag kan skryta om tyvärr

Medlem

50 fps, det kallar jag inte ens spelbart. går aldrig under 60-80


signatur

//monster

Medlem

Har en i7-6700k, 16gb RAM och ett gtx 1070... Försökte spela det på ultra i 4K. Ospelbart.
Typ 25-35 MAX 40 fps kanske.. Fick dra ner till 1440p o köra ultra. Hellre det än uppskalad 4K, som visserligen ser awesome måste jag medge. Vet någon hur man slår på räknare i Uplay?

Medlem

Jefla noob om du inte har ninst 1080 gtx.


signatur

Burn in the light.

Medlem

Hemligheten är att sänka Anti-aliasingen för att bibehålla 60fps, så har det varit på dom flesta AC spelen. Vilket jag skulle rekommendera.

Medlem

Tror att min 8700k och Ti kort kommer att klara sig helt ok.
Ser framemot och få spela ikväll.

Medlem
Skrivet av Jelen:

Hur vet man att någon har 1080Ti? De kommer oundvikligt att berätta det för dig.

Hur vet man om någon inte har ett Ti? De kommer oundvikligen att gnälla på dem som berättar att de har ett.

Medlem
Skrivet av zumo:

Har en i7-6700k, 16gb RAM och ett gtx 1070... Försökte spela det på ultra i 4K. Ospelbart.
Typ 25-35 MAX 40 fps kanske.. Fick dra ner till 1440p o köra ultra. Hellre det än uppskalad 4K, som visserligen ser awesome måste jag medge. Vet någon hur man slår på räknare i Uplay?

Inställningar, allmänt, visa FPS räknare i spelet.

Medlem
Skrivet av DeFeCT:

Hur vet man om någon inte har ett Ti? De kommer oundvikligen att gnälla på dem som berättar att de har ett.

Lugn och fin, inte hetsa upp sig nu.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Lugn och fin, inte hetsa upp sig nu.

Men, men, men... Det var inte jag som började ju...

Medlem

Har Nvidia sponsrat spelet? Amd är lite väl långt ifrån då Vega64 +-0 mot 1080 i de flesta spelen.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Dåligt optimerat spel + kassa drivrutiner = crap :-/


signatur

Mastercase5 pro. I7 6700k 4,8GHz .Z170 ASUS MAX Hero VIII. Kraken X62 . ASUS 1080ti Strix oc. 32Gb Corsair Vengeance LPX 3200MHz. Samsung 950 pro 256GB. EVGA SuperNova 850 G2.
AMD FX-8350 4,5GHz. Asus Sabertooth 990FX R2.0 . Asus GTX670 4Gb SLI. 16Gb Corsair Dominator Platinum 2400mhz. Samsung 840Pro 128GB

Medlem

Dum fråga, men, har det släppts? Redan? Trodde det var månader kvar. Det här håller ju på att utvecklas till den bästa spelhösten på mannaminne..!


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Redaktör

@Nomman: Asscreed Origins släpps i dag, liksom Wolfenstein 2 och Super Mario Odyssey. Och i tisdags kom Destiny 2 till pc. Så många spel, så lite tid...


signatur
Medlem

@Tomas Helenius: Jösses Amalia..! Och jag som inte ens är klart med Total Warhammer 2-kampanjen än. För att inte tala om all tid som måste slösas i Fortnite BR. Och South Park. Nog lika bra att gå till läkarn och be om sjukintyg fram till nyår, annars kommer jag bli utbränd pga. alla spel xD


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av zumo:

Har en i7-6700k, 16gb RAM och ett gtx 1070... Försökte spela det på ultra i 4K. Ospelbart.
Typ 25-35 MAX 40 fps kanske.. Fick dra ner till 1440p o köra ultra. Hellre det än uppskalad 4K, som visserligen ser awesome måste jag medge. Vet någon hur man slår på räknare i Uplay?

4k är Bara till för folk med minst 2 grafikkort mannen borde du ju veta


signatur

//monster

Redaktör

@monsterbenke: Både Destiny 2 och Wolfenstein 2 gör ju anständigt ifrån sig med ett (bra) kort.


signatur
Medlem

Inte så förvånad faktiskt efter att sett hur dåligt spelet fungerar på PS4. Gjorde nästan ont i ögonen när det var som värst.

Såg det på comicon stockholm så finns väl en möjlighet att dom löst några problem sedan dess

Gen
Medlem

Inget 4K/60fps spel med andra ord. Faktiskt väldigt besviken men tar och köper det ändå så får jag i värsta fall lira klart det när 1180Ti kommer ut. Wolfenstein verkar prestera bra på 1440p/144Hz iaf så det är positivt.

Medlem

gtx 1080 klarar bara 75fps i 1080...helt ospelbart:(

Medlem

Kör med en 1080p skräm ihop med gtx 780 funderar på att uppgradera till en 1440p skärm samt grafikkort i framtiden. Frågan är ser man stor skillnad på 1080p och 1440p så att det blir värt typ 4,5-5k för en ny skärm funderar nu på ASUS MG278Q eller MG279Q som sälja för 4-5k. Har sett 4k ser grymt ut men har aldrig sett 2k med egna ögon. Är skillnaden stor + tycker ni det är värt det?

Medlem

laggar lite på min ps4 pro tillochmed

12
Skriv svar