Quiz – 10 klassiska Commodore 64-spel!

Redaktör

@halvöre2: Många är från perioden 1986-1988 märker jag nu när du säger det. Inget medvetet val, förmodligen lite undermedvetet att det blev såna spel man själv gillade. Mycket av de äldre materialet var rätt primitivt.


signatur
Medlem

10/10. Jag hade och andra sidan inte förväntat mig nått annat som gammal entusiast.

Medlem

10/10, det enda jag kände mig osäker på var musiken..

Medlem

4/10 Skäms, borde tagit mer eller mindre allt. Men med stigande ålder försämras ju minnet sägs det ju.....

Medlem

8/10 - Helt klart väl godkänt

Svårt att kunna alla titlar när det fanns 2500 stycken. Älskade C64a som liten, men det var ju vi och farsan som bestämde vilka spel man skulle köpa. Körde C64a när jag mellan 8-10 år så det var inte dåligt att komma ihåg det hela såhär bra. Även om man läst om C64an efter att den dött ut på marknaden. Riktigt fet tid. Stackars alla barn som sitter med IPADs. Rena skiten jämfört med det var att ha C64a.

Medlem
Skrivet av mh76:

8 av 10. Vore trevligt med en c65:a :). Det var ju tänkt att komma en sådan.

De går för mellan 200-300 tusen riksdaler överväger att sälja mig nere i hamnen bara för att få itag en sådan faktiskt. Kan vara värt att lukta gammal fisk ett par veckor!

Men allvarligt talat, det ska mycket till för att en c65 ska vara värt pengarna utöver för samlandet då med tanke på att det inte finns direkt mjukvara värd att använda på den. Sexig är den dock!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Hade blivit harakiri om jag inte satt 10/10 på denna, men det slapp jag.

123
Skriv svar