Bungie arbetar på att förbättra endgame i Destiny 2

Robot
Bungie arbetar på att förbättra endgame i Destiny 2

Privata matcher för tävlingssugna, bättre spawn-regler i Crucible och mer.

#bungie, #destiny-2, #endgame


Medlem

Bra. Själv har man långt kvar, så jag har inget problem... Ännu.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Flera vettiga mål. Men det går ganska snabbt att slå i loottaket. Och det är ett problem när loot är hårdkodat som incitamentet för alla aktiviteter (förutom möjligen comp. crucible).

Medlem

Det enda jag har att klaga på just nu är skill trädet. Hade gärna sett flera passives och abilities för varje subklass.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

@Kleptoman: ja, det var inte mycket valfrihet i skill trädet inte. Var ju bara löjligt att lägga ut skill points. Egentligen är det sjukt att det blir samma problem som med Destiny 1 när de kommer till end game. Jag och polarna slutade ju spela för att vi lirat allt 1000 gånger om innan de släppte den första expansionen. Tog ju flera månader innan den kom vilket var sjukt.

Gen
Medlem

@Kleptoman: Jag förstår det inte riktigt om jag ska vara ärlig. Är lvl 11 nu men när jag var lvl 6 eller något sådant så hade jag en skillpoint över. Nu "saknar" jag points eftersom jag har två vägar att gå som dessutom bara låser upp skills som jag dessutom måste välja mellan. Förstår konceptet men det är lite underligt.

Medlem

För lite.. försent.. endgame Content kan sammanfattas med RNGdyeSimulator. Finner inget Incentive att logga in med en 305 å 2 300~ karaktärer. Som förövrigt va gated progression..

Medlem
Skrivet av bulleboss:

För lite.. försent.. endgame Content kan sammanfattas med RNGdyeSimulator. Finner inget Incentive att logga in med en 305 å 2 300~ karaktärer. Som förövrigt va gated progression..

va?

Medlem

@Eight08: jag kanske ska nämna att jag spela(de) på ps4

Medlem

Har nått första level taket på PC nu. 2st powerful engrams kvar att skaffa via milestones. Men som sagt tidigare i en tråd, gick in med vetskapen att det skulle ta slut fort. Man har ju PUBG, South Park, Witcher 3, AC:Origins osv att spela med. Rätt schysst spelhöst/vinter

Avstängd

@bulleboss: Hur är det för sent när den enda vettiga versionen släpptes för två dar sen?

Gen
Medlem

@Araxes: Håller med att det är den bästa versionen på många sätt men man får ändå tänka på att alla inte har en PC.

Medlem

Verkar finnas mycket betatestande att göra, så tur att många andra bra spel släpps samtidigt

Väntar gladeligen tills alla dag 1-spelare testat klart det.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Ja jag spelar både pc och ps4 *gasp* .. kunde inte hålla mig å spelets endgame är likadant innehållsmässigt.. Så.. blir RNG DYE SIMULATOR på alla plattformar.

Medlem

Ja jag spelar både pc och ps4 *gasp* .. kunde inte hålla mig å spelets endgame är likadant innehållsmässigt.. Så.. blir RNG DYE SIMULATOR på alla plattformar.

Medlem

Hur löser man saker i spel som dessa mmoish spel med endgame?

Jo gör pve encounters som är mer eller mindre omöjliga så svåra att folk måste farma på eget håll för att slå bossarna.

Detta förvirrar och ger spelarna ett sätt utav falsk hopp att det finns en möjlighet iaf

Ex cthun pre nerf vanilla.

däremot krävs det ju fler saker men detta är ett utav dessa.

Medlem

Jag tycker att spelet är på tok för enkelt i början, har gjort två Heroic Public Events ensam innan jag kom i lvl11. Nu ligger jag visserligen efter men jag är inte ute efter att speeda genom spelet just för att jag vet att det inte är något vettigt end game, varför skynda på när man kan njuta?


signatur

Love, Dedication and Aim.
www.twitch.com/unforgottenlive

Medlem

Prolemet är att det är för lätt att farma , det är inte kul att utan ansträngning bada i exotics och sen köpa ö det man saknar av Xur för sketna LS som man får oändligt mycket av hur lätt som helst, återgå till till strangecoins FFS.
Du vet att alla guardians du möter har alla vapen precis som du själv, hur kul är det ?????

Medlem

@gerald: De säger ju att de ska fixa Legendary Engrams så det faktiskt är av värde så att de INTE blir som Strange Coins, de var ju också på tok för enkla att farma, man ska inte återgå till de gamla problemen!


signatur

Love, Dedication and Aim.
www.twitch.com/unforgottenlive

Medlem

Blev ett köp igår.. Men måste säga att de som skrivit storyn i spelet kanske inte är bland de bästa..

Medlem

@unforg0tten:
Gosse , strangecoins var inte i närheten av lika enkelt att farma jämnfört med LS , påstår man annat har man luktat på korken 👎

Medlem

@gerald: Du har kanske upplevt något annat än vad jag har, först och främst var det värdet på dessa element i spelet som är värdelösa, hur snabbt du får tag i dom var mer jämförelse än konkret fakta.

Gosse var förövrigt nedlåtande men man tackar för uppmärksamheten.


signatur

Love, Dedication and Aim.
www.twitch.com/unforgottenlive

Avstängd

@unforg0tten: Vad får dig att tro att man inte njuter och har kul bara för man är snabb?

Medlem
Skrivet av unforg0tten:

Jag tycker att spelet är på tok för enkelt i början, har gjort två Heroic Public Events ensam innan jag kom i lvl11. Nu ligger jag visserligen efter men jag är inte ute efter att speeda genom spelet just för att jag vet att det inte är något vettigt end game, varför skynda på när man kan njuta?

Skrivet av Araxes:

@unforg0tten: Vad får dig att tro att man inte njuter och har kul bara för man är snabb?

Jag sa aldrig så, du läser uppenbarligen inte vad jag skrivit. Från min egen erfarenhet i spelet så känner jag själv att jag inte vill köra genom spelet för fort, det är vad jag har sagt om min egen spelupplevelse, vad ni andra gör i spelet har jag inget att säga om.


signatur

Love, Dedication and Aim.
www.twitch.com/unforgottenlive

Ambassadör
Xbox

Vilket endgame?


signatur

Jump in.

Avstängd
Skrivet av unforg0tten:

Jag sa aldrig så, du läser uppenbarligen inte vad jag skrivit.

Jo, du sa "man", inte "jag" när det kom till att skynda och njuta.

Medlem
Skrivet av Araxes:

Jo, du sa "man", inte "jag" när det kom till att skynda och njuta.

Helt utanför sammanhanget i meningen, your argument is invalid.


signatur

Love, Dedication and Aim.
www.twitch.com/unforgottenlive

Avstängd
Skrivet av unforg0tten:

Helt utanför sammanhanget i meningen, your argument is invalid.

Nej, verkligen inte. Men jag förstår hur du resonerar eftersom folk är alldeles för duktiga på att felaktigt säga man när de syftar på enbart sig själva.
Hur som helst var det bortom poängen: Det går att njuta av att powerlevla.

Medlem

@Araxes: Håller helt med, gjorde samma sak i första Destiny, timmarna bara flög iväg och jag nästintill kuta genom hela spelet, det njöt jag av Men jag själv känner att D2 är för vackert för detta.


signatur

Love, Dedication and Aim.
www.twitch.com/unforgottenlive

Avstängd

@unforg0tten: Man återvänder så mycket till missions o zoner så man hinner uppleva dem ordentligt ändå.

12
Skriv svar