Mining återvänder i Mass Effect 3

Medlem

Sanazin indeed, ge tillbaka loot. Men den behöver ju göras intressant med. Men sidouppdrag i ME2 kändes så fruktansvärt meningslösa eftersom det inte fanns någon direkt loot eller dylikt att hitta. Samt hur svårt ska det vara att göra någora olika typer av varje vapen. Alla shotguns behöver inte vara likadana, alla assault rifles behöver inte ha i princip samma rof, spridning osv. går att variera ganska mycket (se ungefär vilket spel som helst...)


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Många gånger kände jag mig tvungen att sitta och finkamma varje planet för att kunna köpa upgrades och det var ju inte direkt skoj efter ett tag..

Medlem

Så här vill jag ha det:

*Återinför fordon (men med Hammerhead istället för Mako eftersom många noobs inte kunde köra)

*Gamla inventorysystemet men med mer unika saker istället samma gamla skit med ny siffra bakom.

*Mining kan få vara kvar ifall det görs roligare och inte spelar lika stor roll för att få resurser.

Jag vill att Obi-Wan ska vara med!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Mahone:

Jag vill ha tillbaka bilen från ettan!!

Jag med, fan en av det bästa delarna i ettan. Så tar dom bort det?? Tråkigt!


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Inaktiv

Jag hade inga problem med mining, det kändes mindre ambitiöst än bilen men utan tvivel mer underhållande.

Om du tog tillbaka bilen och verkligen satsade på att få det kännas att man utforskade nya världar så hade det varit episkt men dom tar nog den enkla vägen vilket inte är den dålig en.

Medlem

Tillbaks med bilen och planet flummandet ffs !

Medlem

De måste ha med något ubertråkigt så att resten av spelet känns mer involverande och roligt.

Medlem
Skrivet av Ti.:

"Miningen" är okej första gången man spelar igenom men Bioware vill ju att man ska lira igenom spelet flera gånger. Nästföljande gånger är "miningen" pest och pina istället.

Lite så kände jag också. Efter ett tags mining borde man få frågan "Seems like you know the drill now, hire a droid to do this? Y/N" Många skulle nog göra vågen då. De som väljer att göra allt själv kunde få ökade chanser att stöta på anomalies och annat skoj.

Medlem

Jag hajar inte riktigt problemet, spelet gick väl att spela igenom utan några egentliga problem utan att dryga sig med mining alls? (även om det helt klart var lite avslappnande med PC-styrningen, men inte så jag raidade alla planeter jag hittade utan bara nån då och då på sin höjd)

Medlem

Jag gilla mining systemet i tvåan

Medlem

Miningsystemet i 2an var bättre än det i ettan iaf, det var lagom segt att samla ihop alla mineraler för achievementen där iaf.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Köra med bil var roligt så länge det fanns saker o skjuta på, i övrigt? Nej. Dock gillade jag att stirra på himlen och de olika spektakel de animerade dit (kommer ihåg en måne som hade en stora reva tvärs över sig pga "a enormous mass effect weapon".

Om de inte kan 'fixa' bilen så föredrar jag mining som den är nu, varför annars ska jag bry mig om att besöka alla planeter? Hade kännts onödigt om man bara klicka förbi alla för att hitta "anomalies". Dessutom, ska man få bästa slutet kan man likväl lida lite framför ett korssikte på en planet

Angående vapen känns det nya systemet bättre med färre av dom. Visst, de skulle kunna göra ännu fler variationer men det är ändå bättre än ME1 där alla nya vapen var 5% bättre än det förra tills man fick loss spectre gear. Avsaknaden av upgrades till vapnet är tråkigt dock, man springer alltid omkring med sin utvalda ammunitions uppgradering på. I ettan var det löjligt roligt att mosa in ammo som överhettade direkt men skickade iväg fienden som ett par vantar vid träff.

Fler armor modeller hade inte skadat, och uppgraderingar till denna. Nu gör jag visserligen inte 3d modeller men går det inte ganska fort att bara göra modellen till skillnad från allt annat? Färgschemat kan de säkert sätta på de nya utan större arbete, ljus och reflektioner sköts av spelmotorn, animationerna går att återanvända.

Medlem
Skrivet av Remus:

Såg inte fel med det här! Det var ju kanon! Lagom skoj! Riktigt roligt i början!

Riktigt roligt i början, riktigt riktigt segt i slutet. Ge oss lite mer variation (låt oss hitta mer än mineraler, lite piratbaser och annat kanske?) och låt det ta mindre tid i anspråk överlag. Jag spelar Mass Effect för schysst action och en fantastisk berättelse och inget av det fick jag ut ur minispelet.

/ LordDaimos

12
Skriv svar