Tales from the Borderlands är med i spelskörden för Xbox Live Gold i november

Robot
Tales from the Borderlands är med i spelskörden för Xbox Live Gold i november
Ambassadör
Xbox

Tales from the Borderlands blir trevligt. Ska vara ett av de bästa Telltalespelen, och jag har inte kört det!


signatur

Jump in.

Medlem

@Mortaigne: jag gillade det skarpt. Mycket humor i det spelet.

Medlem

Lite klen samling spel om man tänker på marknadsvärdet, vad spelen kostar. Men kul med Nights: Into Dreams! Deadfall verkar småkul, väldigt mycket Indiana Jones, lite Tomb Raider också kanske. Trackmania verkar simpel men kul. Tales from the Borderlands lär vara mångas favorit bland de fyra spelen, men jag har svårt både för Borderlands värld och för det långsamma tempot och den typen av berättande spel med en massa val som Telltale ofta gör. Idén är väl trevlig, men jag blir liksom inte engagerad, och tempot blir så lågt jämfört med i en vanlig film.

Däremot att välja sina svar med omsorg som avbräck i andra spel, som Mass Effect, dragon Age eller något sportspels karriärläge, kan jag gilla. Men kanske inte att man bygger ett helt spel på det.

Men jag vet inte, Tales from... kanske är minst lika mycket peka&klicka-äventyr som berättande?

Jag kan ju ge det en chans igen. Jag har spelat demot en gång men blev mest otålig och sen känns det svårt att bli berörd av karaktärer och världar som jag ej har nåt större förhållande till.

Jag har ägnat ett par timmar åt både Borderlands och Borderlands Pre Sequel och hade rätt kul, särskilt med Pre Sequel (rymdstationen på månen där var en riktigt fin spelmiljö som jag gillade att utforska). Men all cel shading gör det lite svårt att ta världen på allvar. Och ett actionspel/FPS med massor av innehåll, fiender och vapen hela tiden blir lite...enformigt jämfört med något tightare och mer regisserat.

Men Pre sequel hade en del spännande utforskning, farkoster och noll-G-miljöer/spelmekanik som jag gillade. Jag föredrar nog det framför ettan. Tvåan har jag nog ej testat.

Är ett Borderlands 3 under utveckling? Jag har ej koll på den spelserien känner jag.

1
Skriv svar