Wolfenstein: The New Colossus är trasigt...

Medlem
Skrivet av masse70:

Kör själv med 3440x1440 med alla settings på max med mitt 1080 Ti OC och vsync off. Har funkat utan det endaste litet strul för mig.

En fråga. Kör du senaste Windows 10 Fall Update ?
Tänkte om det kunde vara så att det är uppdateringen av windows som gjort något.
Måste finnas en gemensam nämnare för dom som det inte funkar för så att säga.
Körde själv ren installation med Fall Update när den släpptes för att minimera krångel.

Medlem
Skrivet av Tiggaren:

Borderless sänker upplösningen till 1080P eller liknande men sträcker ut bilden till 4K. Det händer iaf för mig och andra på steam forumet som tetat. Stäng av AA och ser texten i menyn kantig ut så är det inte native. Sitter 1.5M från min 55" så är det inte äkta 4K så syns det direkt.
Vid Fullscreen får jag antingen en liten del av bilden eller så hänger sig datorn beroende på om jag ändrat den där DPI inställningen i exe.

Aja, dom som det funakr för får vara glada.

Stängde av AA. Ser bra ut? Bild

Medlem

Tråkigt det där, när man köpt ett nytt spel och buggar tar bort allt nöje. Har haft sånt strul ett par gånger då det verkar fungera för alla andra än en själv och man tillbringar timmar med att försöka hitta någon lösning samtidigt som man inte hör ett knyst från utvecklaren.

Medlem
Skrivet av Urgas:

Stängde av AA. Ser bra ut? Bild

Du kör lågupplöst och inte 4k.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

@Tiggaren: Jepp har min på automatiska uppdateringar.

Medlem
Skrivet av marsson90:

Det är ingen ursäkt till att släppa ett spel som fungerar väldigt dåligt för många personer.

Det är inte utvecklarnas fel det är Nvidia som verkar ha lagt all fokus på destiny 2, dom jobbar tydligen med drivisar nu men än så länge finns bara hotfix... Min dator startade om men efter hotfixen från nvidia funkar det klockrent.

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Du kör lågupplöst och inte 4k.

Bilden är naturligtvis tagen från PC-skärmen som inte klarar mer än 1440p. Ser dock exakt likadant på TV:n i 4K... Bild 4K

Medlem

@marsson90: Yes ändrade från 1080 till 1440 dock inte rört Vsync, ja håller med att det är VÄLDIGT skumt.


signatur
Medlem

Man ska aldrig lita på nya drivrutiner, ( kanske inte är det felet nu ), men det är en bra rekommendation att alltid vänta innan man uppdatera drivrutinerna. 'If it ain't broke, don't fix it'

Medlem

GTX 980 här. Det jag märkt är att spelet inte vill gå till Borderless Windowed som jag väljer i menyn, men förutom det har jag inte haft något problem (än)

Medlem
Craschar efter laddningsscenen

Mitt spel craschar nu lite titt som tätt efter jag har laddat in spelet på nytt eller efter jag har dött. Vilket gör att jag måste tvinga stänga av spelet. väl jag kommer in och jag har redan spelat länge så märker jag inte av några problem med lagg eller problem. Nvidia släppte för ett par dagar sen anpassade drivisar till W2 men det kanske inte funkade fullt ut. Jag kommer nog vänta nu med att spela vidare tills det har kommit en patchfix för detta spelet är riktigt bra!!

Edit:
I7 4790K, Strix 1080Ti på en 3440x1440 monitor på Mein Leben 100fps

Medlem

vet inte vad resten av färskingarna gör, men funkar perfekt för mig med max i allt å en sådär 200 fps. inte haft ett enda problem rent av.


signatur

//monster

Medlem

men ja, finns hotfix hos nvidia om han har problem.


signatur

//monster

Medlem

Det är likadant varenda gång ett stort spel släpps. Vissa användare får bara problem medan andra inte har några alls. De som får problem spyr galla och de som inte har problem sitter och gottar sig åt att det minsann fungerar bra för dem (och känner att de måste uttrycka det till alla som det strular för, av någon anledning). Jag har inte haft de problemen som många uppenbarligen har, men jag tycker ändå att det är dåligt gjort. Det får inte vara så här mycket som krånglar vid release.

Prestandan däremot är väldigt märklig i det här spelet för mig. Det känns inte så stabilt. Har en fps som hoppar fram och tillbaka mellan 50-130 på Über, även på platser där det inte händer så mycket. Skulle gissa att det har med Vulkan att göra, för det var likadant i Doom (när jag körde Vulkan då, inte OpenGL). 4670K och GTX 980 Ti har jag.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
7700X • 7800 XT • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem

@Lard von Bacon:
Ja det är trist. Visst kan man räkna med lite buggar men denna gång känns det som dom inte alls testat spelet tillräckligt för att släppa det eller ens väntat på att Nvidia skulle släppa optimerade drivrutiner. Kanske ville dom inte tappa sälj pg.a Assasins Creed och Destiny 2. Jag tycker hellre man ska skjuta på releasen en månad men är väl så med många spel idag tyvärr.
Patchar direkt vid release är inte ovanligt direkt.

Man ska jue då egentligen inte köpa spel vid release men det är svårt att hålla sig helt klart.
Är dock inte arg längre då det ändå inte riktigt var min typ av spel. Gillade spelet Prey men fienderna var tråkiga efter halva spelet. Det funkade dock finemang i 4K.

Medlem

Gäller de specifika grafikkort eller drivrutiner?

Kör i 1440p, V-sync avstängd på GTX1080, haft en närmare fel fri upplevelse från början till slut.

Medlem

Har fungerat utan problem för mig. Har ett TitanXp. Stör mig mer på ljudet som verkar vara dåligt. Har senaste drivisar men man hör inte fiender men hör dom jävla stövlarna som om nån stampar dig på huvudet. Och de flesta andra ljudeffekter fungerar som d ska verkar d som

Medlem

Funkar felfritt här, grymt spel, flyter mycket bättre på ID Tech 6 än 5 som det förra rullade på.

Medlem
Skrivet av sanctier:

Gäller de specifika grafikkort eller drivrutiner?

Kör i 1440p, V-sync avstängd på GTX1080, haft en närmare fel fri upplevelse från början till slut.

Verkar drabba folk som spelar med hög upplösning på en eller flera skärmar.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Ryzen 1700 + 1080 här och allt funkar felfritt i 1440p 144hz. Steam overlay och alt + tab funkar dock inte.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

12
Skriv svar