Vi packar upp Xbox One X!

Robot
Vi packar upp Xbox One X!

Microsofts nya kraftpaket har anlänt till redaktionen.

#fräcka-fredag, #microsoft, #unboxing, #xbox-one-x


Medlem

Nu är jag bara halvvägs in på klippet, men tänkte att jag slänger ut frågan ändå.
Jag ägde ingen Xbox och sålde min Xbox 360 tidigt så spelade inte nån av titlarna till dom konsolerna. Tycker ni,redaktionen och läsarna, att det här kan vara ett bra köp för att få spela deras exklusiva titlar, nya som gamla?

Medlem
Skrivet av Fetjohn:

Nu är jag bara halvvägs in på klippet, men tänkte att jag slänger ut frågan ändå.
Jag ägde ingen Xbox och sålde min Xbox 360 tidigt så spelade inte nån av titlarna till dom konsolerna. Tycker ni,redaktionen och läsarna, att det här kan vara ett bra köp för att få spela deras exklusiva titlar, nya som gamla?

Du menar om vi som användare tycker man ska belöna microsoft för att de gör spel exklusiva till deras xbox genom att köpa konsollen för att kunna spela just de spelen? Nej, det tycker jag inte är ett bra köp utan snarare tvärtom så ska exklusivitet bojkottas, framförallt nu för tiden när xbox och playstation är så snarlika att utveckla till som PC att det är lätt att släppa till alla tre plattformar.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Tamazin:

Du menar om vi som användare tycker man ska belöna microsoft för att de gör spel exklusiva till deras xbox genom att köpa konsollen för att kunna spela just de spelen? Nej, det tycker jag inte är ett bra köp utan snarare tvärtom så ska exklusivitet bojkottas, framförallt nu för tiden när xbox och playstation är så snarlika att utveckla till som PC att det är lätt att släppa till alla tre plattformar.

En av grejerna Xbox gör bra nu är bakåtkompabiliteten och Play Anywhere (ett köp ger spelet på både PC och Windows 10). Men det behöver du ingen Xbox One X för.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

En av grejerna Xbox gör bra nu är bakåtkompabiliteten och Play Anywhere (ett köp ger spelet på både PC och Windows 10). Men det behöver du ingen Xbox One X för.

Det låter intressant, får läsa på om det.

Medlem

@Fetjohn: Tips från mig som själv köpte Xbox One väldigt sent: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2696082. Sen är jag väldigt partisk till kontrollerna på Xbox, tycker att de är väldigt bra.

Medlem
Skrivet av Fetjohn:

Det låter intressant, får läsa på om det.

Play anywhere gäller dock bara nyare titlar från microsofts förstapartsstudios, spel man dessutom köper i deras Onlinebutik. Köper man ett spel på skiva eller någon annanstans så gäller inte Play Anywhere. Exklusiva spel som tidigare släppts kan enbart spelas på din Xbox One vare sig det är en original Xbox One, en S eller en X.

Bakåtkompatibiliteten behöver du en Xbox One för i vilket fall som helst, det dyker upp flertalet spel varje månad, tror det är närmare 300 titlar i nuläget.
https://www.gamespot.com/articles/all-the-xbox-one-backwards-... <-- där finns en lista med alla de nuvarande titlarna, uppdaterad för senast 2 dagar sedan.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Ambassadör
Xbox

Snygg är den!


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Fetjohn:

Nu är jag bara halvvägs in på klippet, men tänkte att jag slänger ut frågan ändå.
Jag ägde ingen Xbox och sålde min Xbox 360 tidigt så spelade inte nån av titlarna till dom konsolerna. Tycker ni,redaktionen och läsarna, att det här kan vara ett bra köp för att få spela deras exklusiva titlar, nya som gamla?

Nej, One X får inga exklusiva titlar. PS4 och PC räcker för att spela allt.

Medlem
Skrivet av Star Lord:

Nej, One X får inga exklusiva titlar. PS4 och PC räcker för att spela allt.

Nja man får nog äga en Switch med isf, om man nu vill kunna spela samtliga nya spel som lanseras eller har lanserats;).

Medlem

@PcGamer: Inget jag kopplar in i min 4K TV direkt, även om det går, men visst, spelar man Nintendos spel så.

Medlem

Kan den spela Deadpool UHD utan att frysa i mitten på filmen?
Testat 2 xbox och 2 UHD skivor. Samma sak....
Älskar Deadpool och play anywhere. GOW4 är kanon. Lite vid datorn Och fortsätta i soffan.

Medlem
Skrivet av Tamazin:

Du menar om vi som användare tycker man ska belöna microsoft för att de gör spel exklusiva till deras xbox genom att köpa konsollen för att kunna spela just de spelen? Nej, det tycker jag inte är ett bra köp utan snarare tvärtom så ska exklusivitet bojkottas, framförallt nu för tiden när xbox och playstation är så snarlika att utveckla till som PC att det är lätt att släppa till alla tre plattformar.

Det enda problemet med alla konsol spel är att de är gjorda för att spela med en controller, och detta leder till att det är för lätta eller för simpla. Väldigt ofta har de en dålig optimering för pc med, i form av buggar, dåliga inställningar, 30 fps block, mm.
Så de kan behålla sina ruttna spel.

https://www.youtube.com/watch?v=W1ZtBCpo0eU&ab_channel=HansLo...
säger det mesta......

Medlem
Skrivet av Sille:

Det enda problemet med alla konsol spel är att de är gjorda för att spela med en controller, och detta leder till att det är för lätta eller för simpla.

Det går också att vända på det myntet om man tittar på Diablo 3. För att få spelet att passa till mus dumma dom ner spelet med mycket enkla kontroller, autoaim, söligt och få abilities. När spelet sedan släpptes till konsol slängde dom in dodge för att spelet var så söligt och för att det skulle kännas snabbare.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Är det någon skillnad mellan Xbox One X kontrollen och den som går att köpa idag?


signatur

Love, Dedication and Aim.
www.twitch.com/unforgottenlive

Medlem
Skrivet av unforg0tten:

Är det någon skillnad mellan Xbox One X kontrollen och den som går att köpa idag?

Exakt samma kontroll som One S, dvs något förfinad jämfört med originalet som körde en annan trådlös standard för att koppla ihop handkontrollen med enheten.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

1
Skriv svar