Se ljuv 4K-trailer från L.A. Noire

Robot
Se ljuv 4K-trailer från L.A. Noire

Hypemaskineriet ska smörjas inför nysläppen till diverse format.

#la-noire, #rockstar, #vr


KoP
Medlem

Kan ju vara kul om man aldrig har spelat L.A. Noire förut. Är dock bara 6 år gammalt så en remake känns ganska onödigt. Innehåller förövrigt fortfarande några av dom bästa ansiktsanimationerna i ett spel någonsin.

Medlem

Men härligt, inte "hunnit" spela detta än

Medlem

Tog heller aldrig chansen att spela L.A Noire tidigare, så är lite intresserad. Men, att kalla detta en 4K version, mja. Inga direkt högupplösta texturer.

Medlem

Synd att de tog död på utvecklarna bakom spelet

Ambassadör
Xbox

Trailern ovan för övrigt Xbox One X versionen.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av KoP:

Innehåller förövrigt fortfarande några av dom bästa ansiktsanimationerna i ett spel någonsin.

Konstigt att inte fler spelföretag hängt på tekniken. -"Ånä! ni får pappegoj-munnar.. inga men!".


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Men de får väl ändå ta och uppdatera texturerna på karaktärerna också om de ska pusha för 4K? Ansiktena ser ju fortfarande lågupplösta ut pga texturerna.

Medlem

4 k and 60 fps?

(X) Doubt


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

@conthox:
Animationerna är fortfarande i 24 fps. Måste vara jobbigt att göra om alla motion captures 😉
Edit: Kan vara i 30 fps också? Kommer inte riktigt ihåg.

Medlem

De där animationerna med moderna spels shaders/texturer och ljussättning hade ju varit helt perfekt.

KoP
Medlem
Skrivet av Tobbe:

Konstigt att inte fler spelföretag hängt på tekniken. -"Ånä! ni får pappegoj-munnar.. inga men!".

Ja man trodde ju att det skulle bli någon form av standard inom branschen när man såg vad tekniken klarade av, men icke sa nicke. :/

eld
Medlem
Skrivet av KoP:

Ja man trodde ju att det skulle bli någon form av standard inom branschen när man såg vad tekniken klarade av, men icke sa nicke. :/

Den är lite oflexibel, det är en statisk inspelning av någons ansikte så inga realistiska material på hud och problem med hår.

Performance capture är lite av samma sak fast man kan applicerade det på ordentliga modeller med fantastiska exempel som the last of us part 2 och hellblade.

Medlem
Skrivet av DAoG:

@conthox:
Animationerna är fortfarande i 24 fps. Måste vara jobbigt att göra om alla motion captures 😉
Edit: Kan vara i 30 fps också? Kommer inte riktigt ihåg.

Det var låst till 30 fps, vilket var irriterande på PC. Orkade aldrig spela klart det på PC men drog igenom det innan på PS3:an. Man kan använda artmoney, cheat engine eller liknande för att få 60 fps.

Medlem

Spelade aldrig klart det på ps3 när det kom. Jag tyckte det var rätt trist. Men kanske ger det en chans till Viven.

Medlem

För mig ett av de bästa spelen genom tiderna. Jag älskade verkligen atmosfären i spelet. Måste ju tillägga att jag älskar att lösa mordgåtor i det virtuella. Som sagt, det är på min top 10 lista

Medlem
Skrivet av deezel:

Det var låst till 30 fps, vilket var irriterande på PC. Orkade aldrig spela klart det på PC men drog igenom det innan på PS3:an. Man kan använda artmoney, cheat engine eller liknande för att få 60 fps.

Det blev ju extremt trasigt då, dock. Alla animationer var ju låsta till 30 FPS.

Medlem
Skrivet av Dreijer:

Det blev ju extremt trasigt då, dock. Alla animationer var ju låsta till 30 FPS.

Därav att jag inte pallade spela det igen på PC

1
Skriv svar