Recension - Wolfenstein 2: The New Colossus

Robot
Recension - Wolfenstein 2: The New Colossus

Wolfenstein 2 drar upp alla reglage till elva, och resultatet är en fantastisk kakafoni.

#machine-games, #no-more-nazis, #wolfenstein-2-the-new-colossus


Medlem

Borde kanske inte köpt Wolfenstein 2 samtidigt som Assassin's Creed Origins. Är fullt upptagen med den senare, och det tar nog en del tid innan det spelet är färdigt. Gillar förra Wolfenstein och hade fått lön, så det blev lite impulsköp.

Medlem

Riktigt bra spel, dock lite för mycket doom-speed, spelet är snabbare än det förra.

Att mellansekvenserna är långa ser jag knappast som något negativt i ett storydrivet spel..

Medlem

Längtar efter spelet och blir jätte sugen på att se inglorious bastards igen! Tycker att det är väldigt bra att det tillslut utspelas i USA!

Medlem

Älskade spelet, drog igenom det på 2 dagar! Sköna karaktärer och härligt urballat, några riktigt roliga oväntade saker som händer. Det enda jag hade som minus var att slutet var lite anti-klimax men resten av spelet var ändå bara 100% nöje så det gjorde inte så mycket.

Medlem

Spelet har Mixed på Steam och många verkar klaga på buggar och tekniska problem när dom ställer in grafiken. Ni som redan skaffat pc versionen, har ni upplevt problem?


signatur

Game long and prosper

Medlem

Fruktansvärt kul spel. <3 Lirar i 1440p allt max på en ryzen 1700 och ett 1080 ligger konstant i 144fps typ. Enda buggarna är att jag kan inte alt + tab och steam overlay funkar inte.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

@Javas:

Inga problem alls för mig, bara steam overlay.
(Gtx 1080)

Medlem

@javas Inga problem för mig heller förutom steam overlay (Också gtx 1080)

Medlem
Skrivet av Morti:

@javas Inga problem för mig heller förutom steam overlay (Också gtx 1080)

Det ska ha kommit ut en hotfix som löser detta.

Medlem
Skrivet av Javas:

Spelet har Mixed på Steam och många verkar klaga på buggar och tekniska problem när dom ställer in grafiken. Ni som redan skaffat pc versionen, har ni upplevt problem?

Inga problem alls, flyter på otroligt bra.

Medlem

fint att få panga lite nazis igen

Medlem

Det flyter bra, men inte lika bra som DOOM. Jag behövde dessutom Nvidias senaste beta-driver för att kunna spela utan att det hänger sig. Steam overlay funkar inte heller för mig, nej (kan inte ens ta screenshots).

I övrigt är det ruggigt bra hittills. Auditionen är det bästa på länge

Medlem

alla dom dåliga betygen är pga tekniska problem tror jag. tycker spelet är skitballt, maximal nostalgi på något vis också. riktigt oväntat skoj


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av Javas:

Spelet har Mixed på Steam och många verkar klaga på buggar och tekniska problem när dom ställer in grafiken. Ni som redan skaffat pc versionen, har ni upplevt problem?

Jag löste mina buggar som gjorde spelet ospelbart. Det var att ändra till borderless window.. Då funkade allt som det skulle..

Medlem
Skrivet av Javas:

Spelet har Mixed på Steam och många verkar klaga på buggar och tekniska problem när dom ställer in grafiken. Ni som redan skaffat pc versionen, har ni upplevt problem?

Har själv inga problem alls. Däremot sitter jag på en modern PC som klarar rekommenderat överlägset så jag vet inte hur det är med folk som ligger närmare minimum. Det ska tydligen komma en patch som patchar just dessa problem.

Medlem

Finns en ny nvidia game-ready driver nu för wolfenstein 2


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Funkar inte steam overlay för er kan ni klistra in följande rad i spelets egenskaper/startalternativ så funkar det sen.

+r_disableSteamOverlay 0

Medlem
Skrivet av Javas:

Spelet har Mixed på Steam och många verkar klaga på buggar och tekniska problem när dom ställer in grafiken. Ni som redan skaffat pc versionen, har ni upplevt problem?

Hade problem med hängningar innan nvidia släppte sin hotfix.
Amd har också pumpat ut en.
Bra spel i övrigt, gillade det första också.


signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Medlem

Hej kära FZ! Precis börjat spela första, helt underbart spel. Frågade faktiskt här på FZ vad folk tyckte, och de flesta tyckte det absolut var värt att spela.

Jag njuter av varje sekund..länge sen gjorde det i ett FPS.
Ska bli kul att få köra igång uppföljaren.
Får väl se om man klarar köra allt på ultra som första.
I7 870 4,0 med 1060 3gb 1080p.

Skribent
Skrivet av AxxT:

Hej kära FZ! Precis börjat spela första, helt underbart spel. Frågade faktiskt här på FZ vad folk tyckte, och de flesta tyckte det absolut var värt att spela.

Jag njuter av varje sekund..länge sen gjorde det i ett FPS.
Ska bli kul att få köra igång uppföljaren.
Får väl se om man klarar köra allt på ultra som första.
I7 870 4,0 med 1060 3gb 1080p.

Båda spelen är riktigt bra. I tvåan skruvar de upp reglagen lite till, men gillade man första har jag svårt att se att man skulle ogilla detta.

Skribent

Jag hade problem med att ta skärmbilder i spelet, men i övrigt flyter det alldeles utmärkt för mig. Inga buggar eller vidare märkbara framedrops eller så. Visste inte ens att folk klagat över tekniska besvär förrän efter att jag skrivit klart min recension, så jag blev lite förvånad när jag läste det. Men det är ju så det är med buggar och tekniska bekymmer - de är oberäkneliga.

Medlem

Har äntligen lagt vantarna på detta spel när det dök upp på rean hos webhallen.
Jäklar vilket roligt spel det varit hittills. Bra utmaning med på de svårare svårighetsgraderna.

299 är det lätt värt kan jag säga.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Måste lägga till att jag är grymt imponerad på de tio låtar man kan hitta och lyssna till i spelet.
Det är sådana välgjorda låtar även om banden inte egentligen existerar på riktigt. Helt underbara låtar som känns som de passar tiden spelet utspelas i.
Sjukligt välgjort det här spelet på alla sätt.

Den tyska covern på House of the rising sun som man kan hitta är så grymt jäkla ball haha.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

1
Skriv svar