Hela listan på Xbox One X-förbättrade spel

Robot
Hela listan på Xbox One X-förbättrade spel

Om en dryg vecka släpps Microsofts kraftpaket, här är hela listan på spelen som uppdateras.

#microsoft, #xbox-one-x


Medlem

Det var en låång lista


signatur

Jäh!

Medlem

Köpt på mig ett gäng av Enhanced titlarna. Håller på att gå över från PS PRO till X så var tvungen att köpa på mig lite dubletter också. Så billigt med dom gamla spelen ändå.

Gears 4
Forza 7
Quantum break
Halo 5
Dishonored 2
Skyrim
Witcher 3
Tomb raider
Ffxv
Halo wars 2
Rekord
Wolf 2

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Pickadoll:

Köpt på mig ett gäng av Enhanced titlarna. Håller på att gå över från PS PRO till X så var tvungen att köpa på mig lite dubletter också. Så billigt med dom gamla spelen ändå.

Gears 4
Forza 7
Quantum break
Halo 5
Dishonored 2
Skyrim
Witcher 3
Tomb raider
Ffxv
Halo wars 2
Rekord
Wolf 2

Intressant, vad fick dig att byta plattform?


signatur
Medlem

Shadow of War reklam för Xbox One X och 4K

"Native 4K with dynamic resolution scaling"

"Native 4K" = 4K
"Dynamic resolution scaling" ≠ Native

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Intressant pryl, men då det exklusiva spelutbytet är lite för klent så blir det inget köp. Har redan ett One S och ingen 4K-TV. Men ett PS4 Pro framöver kan det nog bli. Det mest intressanta som finns till Xbox kommer till UWP också, men det är inte heller många titlar.

Misstänker att de inte riktar in sig mot mig som kund heller.


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Gen
Medlem
Skrivet av Grukk:

Intressant pryl, men då det exklusiva spelutbytet är lite för klent så blir det inget köp. Har redan ett One S och ingen 4K-TV. Men ett PS4 Pro framöver kan det nog bli. Det mest intressanta som finns till Xbox kommer till UWP också, men det är inte heller många titlar.

Misstänker att de inte riktar in sig mot mig som kund heller.

Samma här. Jag skaffade Pro just för de exklusiva titlarna och eftersom jag redan har en kraftfull dator kändes det inte värt att ens fundera på Xbox just pga UWP.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Intressant, vad fick dig att byta plattform?

Blev missnöjd med Pro så jag tänkte bara köra Sony exklusiva där och köpa resten till X. Hade S innan också så jag kör alla plattformar.

Medlem
Skrivet av Pickadoll:

Blev missnöjd med Pro så jag tänkte bara köra Sony exklusiva där och köpa resten till X. Hade S innan också så jag kör alla plattformar.

Vad specifikt var du missnöjd med?

Jag har vare sig Pro eller tänkt köpa X (har "bara" vanliga PS4, Xbox One samt PC). Däremot kan jag tänka mig att det är för liten skillnad mellan Pro och vanlig PS4? Samt dåligt utbud där det finns "Pro-stöd" bland titlar.

Medlem

Att det var sån liten skillnad mellan Pro och vanliga. Men vad man sett kommer jag nog bli nöjd med X.

KoP
Medlem

Blir en X som får ersätta One innan slutet av året. Använder ändå Xbone som huvudkonsol när det kommer till spel som kommer på både Xbone och PS4'an. PS4'an liras bara dom exklusiva titlarna på. Fast det har ju inte blivit så många spel på PS4'an än.. bara 2.

Medlem

Inte många spel som intresserar mig.

Medlem
Skrivet av Buio:

Shadow of War reklam för Xbox One X och 4K

"Native 4K with dynamic resolution scaling"

"Native 4K" = 4K
"Dynamic resolution scaling" ≠ Native

Det stämmer ju, spelet har båda, du kan antingen köra det i Native 4K eller i Dynamic Resolution scaling.
"Favor Resolution" eller "Favor Quality" är inställningar du kan göra, den första = alltid 4K, medan spelet kan dra ner på texturkvalitet etc ifall det behövs (video finns från DigitalFoundry).
Andra läget så kan den dynamiskt gå ner i upplösning ifall det behövs.


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

Kör pc, ps4 och switch. Lite sugen på min första xbox faktiskt. Men med polarna och den största spelarbasen för multiplayer på psn så drar jag fötterna efter. Men det är ju så kul med nya saker

Ambassadör
Xbox

Utöver detta så förbättrar den och stabiliserar den automatiskt gamla spel som inte har fått någon enhanced-patch.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Dave Lister:

Det stämmer ju, spelet har båda, du kan antingen köra det i Native 4K eller i Dynamic Resolution scaling.
"Favor Resolution" eller "Favor Quality" är inställningar du kan göra, den första = alltid 4K, medan spelet kan dra ner på texturkvalitet etc ifall det behövs (video finns från DigitalFoundry).
Andra läget så kan den dynamiskt gå ner i upplösning ifall det behövs.

Det stämmer att det går att välja, men "Native 4K with dynamic resolution scaling" låter väldigt konstigt. Det borde ha stått "Choose between native 4K and dynamic resolution scaling".

Medlem

Har förbeställt en Scorpio edition, har ingen flashig 4k-tv så vet inte hur mycket skillnad den kommer göra. Men hoppas laddningstider kanske blir lite kortare. Plus att den är ganska mycket snyggare än den vanliga xbox one.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Det stämmer att det går att välja, men "Native 4K with dynamic resolution scaling" låter väldigt konstigt. Det borde ha stått "Choose between native 4K and dynamic resolution scaling".

Absolut, det borde det ha stått för att klargöra saken.

Skrivet av Leffe76:

Har förbeställt en Scorpio edition, har ingen flashig 4k-tv så vet inte hur mycket skillnad den kommer göra. Men hoppas laddningstider kanske blir lite kortare. Plus att den är ganska mycket snyggare än den vanliga xbox one.

Du kan ju alltid byta ut HDn mot en SSD.
Efter att ha flyttat PC-versionen av Destiny 2 från vanlig HD till SSD på datorn har den kortat ner laddningstiderna avsevärt, frågan är hur mycket det skulle påverka på Xbox One X.


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

@Dave Lister: Tack för tipset, ska nog fixa en extern ssd som man använder till spelen man spelar mest.

1
Skriv svar