Istället för uppföljare - Mass Effect: Andromeda avslutas med bok

Robot
Istället för uppföljare - Mass Effect: Andromeda avslutas med bok

Med spelserien i malpåse får fans hålla till godo med mindre interaktiv underhållning.

#bioware, #mass-effect-andromeda, #roman


Medlem

Köp boken, slutet på boken får du köpa som DLC.

MEG
Medlem

HAAHAHAHAHA, ja jag säger då det. Tror samma sak som föregående talare att fullständiga boken kommer som dlc


signatur

Death is only the beginning

Medlem

https://www.reddit.com/r/masseffect/comments/78xua9/mea_spoil...

Värt att läsa. Författaren själv kommer in och pratar lite om boken.
Värt att veta är att böckerna var planerade innan spelet släpptes, och att boken skulle varit (om jag uppfattade det hela rätt) en komplettering till DLC:t som skulle kommit, men att den står väldigt bra självständigt. Lite som den första ME-boken om Saren och Andersson.
Så att Andromeda "avslutas" med en bok stämmer inte riktigt. Plus det att det är en tredje som ska ges ut också.

Medlem

rofl yikes...hoppas de kan återkomma till den serien igen...om 5-10 år.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem

Blir ett köp för mig, vill ju veta mera om händelserna innan och efter Andromeda.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Blir ett köp för mig, vill ju veta mera om händelserna innan och efter Andromeda.

Finns en comic serie (Mass Effect Discovery) på Dark Horse om perioden innan Andromeda med karaktären Avitus Rex.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Ge mig en uppföljare på ME:A och sätt samma team så de får utvecklas och lära sig av sina misstag!

Medlem

Fyfan för EA de förvandlar allt guld till sand.
Min favorit scifi trilogi

Ambassadör
Xbox

Så jävla klent.


signatur

Jump in.

Medlem

Ett MASSivt antiklimax med bok istället för spel?

Tja, vi får väl vänta... boken kanske är mer EFFEKTfull än man kan ana...

Sen kanske vå får några slags ANDRa fortsättningar MEDAn vi väntar på ett nytt spel? Serietidning eller lågbudgetfilm?

Medlem

Kanske läge att ta ner ambitioner lite tills nästa gång. BioWare skapade ju världens lore med Dragon Age, men inte fan blev det nåt av det efter Origins.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Avstängd

Main story tog slut helt plötsligt men jag hade massor av outforskade områden samt typ 20 quests kvar. Orka spela vidare efter att spelet är slut? Sjukt dåligt synkat.

Medlem

Spelet var ju iofs dömt att misslyckas eftersom att majoriteten spelare tror att Biowares spel alla blev designade av samma studio, så kraven på detta var ju alldeles för höga; samtidigt så var det ju inte direkt det mest optimala släppet i en ny serie. PR-kampanjen gjorde inget för att inte vilseleda folk heller, men där får EA ta en tråkigt nog välförtjänt smäll som vanligt.

Avstängd
Skrivet av toern:

Spelet var ju iofs dömt att misslyckas eftersom att majoriteten spelare tror att Biowares spel alla blev designade av samma studio, så kraven på detta var ju alldeles för höga; samtidigt så var det ju inte direkt det mest optimala släppet i en ny serie. PR-kampanjen gjorde inget för att inte vilseleda folk heller, men där får EA ta en tråkigt nog välförtjänt smäll som vanligt.

Det var inte alls dömt att misslyckas, fanns många saker som var briljanta med MEA.
Tyvärr tog de sig bara vatten över huvudet. 1år till utveckling borde de fått. Det var bara osmart att tvinga in nåt slags "open world" tjafs.
Då man raidar mer specifika levels eller "dungeons" (typ spaceships) så funkar det väldigt bra.

Blir du "vilseledd" av en "PR kampanj" så får du skylla dig själv.

1
Skriv svar