En av höjdpunkterna från Citizencon - planettäckande stad i Star Citizen

Robot
En av höjdpunkterna från Citizencon - planettäckande stad i Star Citizen

Chris Roberts fick applåder för nya tekniska framsteg i spelmotorn.

#chris-roberts, #nyhetstips, #star-citizen


Medlem

Måste ju erkänna att det där ser fruktansvärt inbjudande ut.

Medlem

Holy mother of hell! Det där var nog det sjukaste tech demo jag sett på flera år!

Medlem

@Arcadia: Indeed men känner inte för att flytta ut i rymden riktigt än, tidsmässigt har jag inte tid för ett så stort spel!


signatur

Love, Dedication and Aim.
www.twitch.com/unforgottenlive

Medlem

Next Gen utan tvekan! Det är detta vi alla har väntat på i ett spel! Inge fejk med skyboxes!
Jag är så himla glad att jag backade för flera år sedan med nåra tusenlappar!

It's gonna be the best damn spacegame ever!

Medlem

Första gången jag kände riktigt sugen på att spela det här.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

om nu bara spelet kunde komma ut nån gång, när kommer det?

Medlem

Själv ville jag bara ha ett nytt Wing Commander/Freelancer-spel. Känns som om det utvecklats till ett spel som är väldigt imponerande som jag varken har tid eller lust att spela för att det tvingar på mig en massa som jag inte alls var intresserad av. Men visst är det imponerande. Bara livrädd att de "förstör" Sq42 också med walking simulations, driving simulations, CS:Go simulations etc.

Medlem

Jag är riktigt intresserad av detta spel, men jag är inte så pigg på att köra early access då jag tycker att risken är stor att innehållet ofta är bristande och jag hinner tappa intresset innan spelet har fått tillräckligt med innehåll.

Jag vet ju att det här är ett spel som troligen kommer att fortsätta utvecklas och ändras allt eftersom, så det lär väl inte hamna i en "riktig release", men frågan är när det är tillräckligt "klart" för att det är dags att hoppa på tåget.

Kanske vänta på att Squadron 42 kommer ut och köra singeldelen där i väntan på "fulla" spelet. Om nu Squadron 42 blir tillräckligt klart vid release då..

Medlem

Tog fredagen ledigt och kollade på alla presentationer med vännerna, kanske slank ner en bärs eller två också. Det var riktigt mysigt! Fyfan vad vi gapade när slutpresentationen va, det får bli liknande för deras holiday stream när de (förhoppningvis) ska visa SQ42 som de sagt i sina email

Medlem

Det er alltid moro å se nye ting i et spill, men Star Citizen har jeg gitt opp. Det er så fryktelig irriterernde for meg å se at de gjør så mye galt. Det er som om de ikke har en sjefsdesigner og at CR er kanskje den eneste som egentlig styrer ting.

Det å f.eks sette fram et romskip oppe på en skråsillt podium som i videoen her er bare én ting jeg mener vitner om totalt fravær av design. Talentløst i min mening. Åpenbart noe som er kopiert fra bil-show vil jeg tro.

En positiv ting er at de later til å vite hvordan man lager bra 'level of detail' modeller, så får en håpe at slikt er like bra for alt av 3d modeller, og ikke bare romskipmodellene som de har vist fram.

Medlem

Vill inte vara negativ men tror fortfarande att det aldrig kommer att bli färdigt, olika tekniker kommer istället att licensieras ut till andra bolag. Lite som Unreal.

Medlem
Skrivet av Decoman:

Det er alltid moro å se nye ting i et spill, men Star Citizen har jeg gitt opp. Det er så fryktelig irriterernde for meg å se at de gjør så mye galt. Det er som om de ikke har en sjefsdesigner og at CR er kanskje den eneste som egentlig styrer ting.

Det å f.eks sette fram et romskip oppe på en skråsillt podium som i videoen her er bare én ting jeg mener vitner om totalt fravær av design. Talentløst i min mening. Åpenbart noe som er kopiert fra bil-show vil jeg tro.

En positiv ting er at de later til å vite hvordan man lager bra 'level of detail' modeller, så får en håpe at slikt er like bra for alt av 3d modeller, og ikke bare romskipmodellene som de har vist fram.

Du är medveten om att där skeppet står på ett podium så är de inne på Astro Armada som alltså är en försäljare av skepp?.Så ja, tanken är nog exakt den att det ska se ut som på en bilshow, för det är ju det det är. Ett skepp som ställts upp för visning åt potentiella köpare.

Sen kanske man inte gillar grafiken eller färgkombinationer och så, men det är ju en smaksak.

Medlem

hade ju velat testa


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av Pettor:

Holy mother of hell! Det där var nog det sjukaste tech demo jag sett på flera år!

Föra årets planet v2 var ju inte fel det heller Petter Men ja, detta var mycket mumma det med! Förtroendet är återställt!
Nu hoppas man bara på SQ42 visnings i december..!

Medlem

Som så många andra redan konstaterat verkar spelet vara enormt bra, och jag hade absolut velat slunga in all min tid i detta spel...om jag inte var vuxen. Spelet är för stort och tidskrävande för att jag ska spela det. Av samma anledning som jag fått avstå WoW och alla andra MMO:s (eller bara långa SP-spel med över 80h story) får jag även avstå detta spel - tiden räcker inte till.

Oavsett ser det väldigt imponerande ut och jag hoppas det blir riktigt bra när det är klart Kanske när man är pensio kan man smyga in sin pension i spelet och lira loss.

Avstängd

Det jag stör mig mest på är hur alla sitter woooooooooow. Låter som när apple presenterar en ny mobil.


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd

Så med andra ord: Värdelöst spel.


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd

Sorry för spam men detta kan nog vara det mest överhypade spel jag sett.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Dest bästa med Chris robert och star citizen är att dem går tillbaka till hur spelutvecklingen var en gång i tiden. Man lät spelen bli klara innan man släppte dem. Istället för att släppa ett halv färdigt spel och säga. "varsågoda" och sen patchar man spelet så det inte är helt ospelbart. Vilket är dagens spelmarknad.

Så ja. Star citizen tar tid. Ja dem har hållt på sedan 2012, dvs. 5år, vilket är mer än normalt för en trippel A titel. Ja, CIG som företag har växt från det lilla kontoret dem började med 2012. och ja. de har mycket kvar att visa. Men med planeterna inne. så börjar saker att äntligen komma på plats. och de erkänner själva att den innehålls torka vi haft i alfan såhärlångt inte varit bra och att de kommer testa en ny metod nu med sin delta patcher som gör att de kan skicka ut små uppdateringar istället för att ladda hem hela spelet vid varje ny patch.

De har även sagt att vi kommer få höra något om Squadron 42, dvs. singelplayer delen runt "the holliday stream".

Personligen älskade jag Freelancer, var mitt första scifi spel när jag växte upp. Så jag väntar mer än gärna på ett spel som star citizen. floppar det. då var jag med på resan och var den del i ett försök att påverka spelmarknaden.

Medlem

@jawik:

"Så ja, tanken är nog exakt den att det ska se ut som på en bilshow, för det är ju det det är. "

Nei, dette er ikke et bilshow, så det du sier her er et meningsløst poeng, med mindre du mener at man i spillet skal late som om at man er på en bilmesse/show, og da er poenget mitt så klart som det kan bli. Det er uoriginalt, banalt, og en type kopiering av ideer fra andre ting i livet, som neppe er egnet til et sci fi spill og som det heller vanskelig å leve seg inn i spillverdenen vil jeg påstå.

Andre tåpelige ting i SC er romskipet Mustang, som likner mye på en flaggermus.

Medlem
Skrivet av Decoman:

@jawik:

"Så ja, tanken är nog exakt den att det ska se ut som på en bilshow, för det är ju det det är. "

Nei, dette er ikke et bilshow, så det du sier her er et meningsløst poeng, med mindre du mener at man i spillet skal late som om at man er på en bilmesse/show, og da er poenget mitt så klart som det kan bli. Det er uoriginalt, banalt, og en type kopiering av ideer fra andre ting i livet, som neppe er egnet til et sci fi spill og som det heller vanskelig å leve seg inn i spillverdenen vil jeg påstå.

Andre tåpelige ting i SC er romskipet Mustang, som likner mye på en flaggermus.

Det är en rymdskeppshandlare som har ett rymdskepp uppställt på display.

Att du inte gillar designvalen de gjort får stå för dig och jag tänker inte ta ifrån dig din åsikt. Själv så gillar jag designen på det mesta jag har sett av spelet hittills. Jag gillar att det tar inspiration från verkligheten och den SciFi-mytologi som redan finns. Det gör att man får en känsla av igenkännande. Jag hade inte gillat det om de gjort en massa "gröna gubbar" av världen, sådana spel och filmer finns det nog av ändå.

Att ett rymdskepp liknar en fladdermus tycker jag inte är något problem, så jag vet inte hur jag ska förhålla mig till din kommentar där, så jag bara accepterar det som din åsikt att du inte gillar det.

Medlem

Alldeles för lite CS 80syntar i musiken


signatur

AMD Dualcore +4400, 3GB Kingston, MSI 8800GT, 350GB WD, Windows XP

Medlem
Skrivet av generalfil:

Tog fredagen ledigt och kollade på alla presentationer med vännerna, kanske slank ner en bärs eller två också. Det var riktigt mysigt! Fyfan vad vi gapade när slutpresentationen va, det får bli liknande för deras holiday stream när de (förhoppningvis) ska visa SQ42 som de sagt i sina email

Chris Roberts sa även det under presentationen på Citizen Con, så låter troligt Många har sett fram emot att se lite från singleplayerkampanjen i ett mer färdigt skick.

Medlem
Skrivet av ClockWise:

Spelet är för stort och tidskrävande för att jag ska spela det. Av samma anledning som jag fått avstå WoW och alla andra MMO:s (eller bara långa SP-spel med över 80h story) får jag även avstå detta spel - tiden räcker inte till.

Bara gå till p2w butiken och köpa ett dyrt skepp och du ligger månader före majoriteten av spelarna.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

om nu bara spelet kunde komma ut nån gång, när kommer det?

3.0 kommer att släppas innan året är slut om allt går som planerat, och 3.1 som du kan se i filmen kommer någon gång i början av nästa år. Star Citizen är nog ett spel som aldrig riktigt kommer att bli färdigt då CIG kommer att lägga till nytt innehåll på löpande band. Däremot så kan vi förhoppningsvis få första episoden av Squadron 42 (singleplayer-kampanjen) nästa år, och första gameplay kommer att visas upp i Holiday Livestream nu i december.

Jag personligen är glad över att CIG tar tid på sig och inte stressar fram något halvdant. Star Citizen var egentligen bara en simpel space combat simulator likt Freelancer när projektet kickstartades, men i takt med att budgeten har vuxit i raketfart och man har kunnat utveckla nya tekniker så har man också kunnat expandera. Bara för två år sedan så var städer i Star Citizen ett drömmål för Chris, och idag är det verklighet tack vare några riktiga snillen på CIG.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

3.0 kommer att släppas innan året är slut om allt går som planerat, och 3.1 som du kan se i filmen kommer någon gång i början av nästa år. Star Citizen är nog ett spel som aldrig riktigt kommer att bli färdigt då CIG kommer att lägga till nytt innehåll på löpande band. Däremot så kan vi förhoppningsvis få första episoden av Squadron 42 (singleplayer-kampanjen) nästa år, och första gameplay kommer att visas upp i Holiday Livestream nu i december.

Jag personligen är glad över att CIG tar tid på sig och inte stressar fram något halvdant. Star Citizen var egentligen bara en simpel space combat simulator likt Freelancer när projektet kickstartades, men i takt med att budgeten har vuxit i raketfart och man har kunnat utveckla nya tekniker så har man också kunnat expandera. Bara för två år sedan så var städer i Star Citizen ett drömmål för Chris, och idag är det verklighet tack vare några riktiga snillen på CIG.

Och just däääär sätter du fingret på något. Personligen hade jag älskat om de släppte just ett "Freelancer'ish" spel - tror tyvärr de sabbat även Sq42 - först. Visst kunde de också gjort CS, men de har så mycket pengar, utvecklare osv att de både kunde gjort vad de först sa och detta sjuka projekt. Genom att leverera det första, enklare spelet hade de kunnat bygga hype och visa att de kan leverera för en del tvivlare och de hade kunnat ge oss andra som inte är så intresserade av bloated walking simulator vad vi la pengarna på ursprungligen. Missförstå mig rätt, jag är djupt imponerad av vad de gör och hoppas de lyckas göra ett riktigt kul spel av all teknik, men jag ville "bara" ha ett klassiskt rymdlir likt Freelancer/WingCommanderIII. Det är en nisch som fortfarande gapar tom som ett öppet sår.

Nu följer jag inte spelet så noga, läser breven vi får typ, men jag tycker det är oroande hur lite information om utvecklingen av Sq42 vi fått. En del argumenterar att det är för att de inte vill "spoila spelet" vilket ju är en rent bisarr ursäkt, jag är mer orolig för att de nu tre delarna dels aldrig blir färdiga de heller, dels att innehållet kommer att bestå i att man mest ska springa runt och snacka en massa på da mothaship. Skulle inte förvåna mig om de slänger in ett j-a kortspel typ Gwent/Pokemon också.

Och tänk vad master race kommer att klaga på FPS:en om inte Nvidia hinner ikapp med sina grafikkort.
Anyway, som sagt.. Hoppas det blir kul i slutändan och att de då har pengar kvar att driva servrarna i några år.

Gen
Medlem

Smaskigt var bara förnamnet.

Medlem
Skrivet av ulrik.borg:

Och just däääär sätter du fingret på något. Personligen hade jag älskat om de släppte just ett "Freelancer'ish" spel - tror tyvärr de sabbat även Sq42 - först. Visst kunde de också gjort CS, men de har så mycket pengar, utvecklare osv att de både kunde gjort vad de först sa och detta sjuka projekt. Genom att leverera det första, enklare spelet hade de kunnat bygga hype och visa att de kan leverera för en del tvivlare och de hade kunnat ge oss andra som inte är så intresserade av bloated walking simulator vad vi la pengarna på ursprungligen. Missförstå mig rätt, jag är djupt imponerad av vad de gör och hoppas de lyckas göra ett riktigt kul spel av all teknik, men jag ville "bara" ha ett klassiskt rymdlir likt Freelancer/WingCommanderIII. Det är en nisch som fortfarande gapar tom som ett öppet sår.

Nu följer jag inte spelet så noga, läser breven vi får typ, men jag tycker det är oroande hur lite information om utvecklingen av Sq42 vi fått. En del argumenterar att det är för att de inte vill "spoila spelet" vilket ju är en rent bisarr ursäkt, jag är mer orolig för att de nu tre delarna dels aldrig blir färdiga de heller, dels att innehållet kommer att bestå i att man mest ska springa runt och snacka en massa på da mothaship. Skulle inte förvåna mig om de slänger in ett j-a kortspel typ Gwent/Pokemon också.

Och tänk vad master race kommer att klaga på FPS:en om inte Nvidia hinner ikapp med sina grafikkort.
Anyway, som sagt.. Hoppas det blir kul i slutändan och att de då har pengar kvar att driva servrarna i några år.

Finns ju alltid Elite: Dangerous för den som vill ha ett lite mer Freelancer-aktigt spel. Visserligen lite mer avancerat än Freelancer, men det är ett helt okej spel med fokus på space combat och trading. Sen finns det ju spel där utvecklarna mer eller mindre har försökt efterlikna Freelancer rakt av med bland annat lättsamma kontroller.

Medlem

Jodå, spelar ED rätt mycket, men det är verkligen inte likt Freelancer eller Wing Commander med för sin tid spektakulära och genomtänkta uppdrag. ED är rent ut sagt bedrövligt när det kommer till missions vilket är beklagligt med tanke på hur mycket tid man behöver lägga ner på den för ranking osv. Bra att de tar tag i det, men det är inte deras grej. ED är en galax-simulator i första hand. Bra på det spelet gör, men inte 2000-talets Wing Commander eller Freelancer.

Faktum är att moddat Freelancer fortfarande, än idag, är det närmaste man kommer, även om det blir mycket ED både på PC & framförallt på PS4:an.

12
Skriv svar