Hitler har slarvat bort mustaschen i den tyska versionen av Wolfenstein 2: The New Colossus

Robot
Hitler har slarvat bort mustaschen i den tyska versionen av Wolfenstein 2: The New Colossus
Medlem

Åh nej! en mustasch! alla spring och göm er!


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Blir lite långrandigt hos de där tyskarna. Jag kan inte riktigt sätta ord på det. Men lite fjantigt blir det...

Medlem

Så löjligt. Kan vi väl censurera bort att första och andra Världskriget ens hände. Kan vi glömma bort det och låta det hända igen...


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Nein.. ingen arischen mustaschen..


signatur
Medlem
Skrivet av Ricomaniac:

Blir lite långrandigt hos de där tyskarna. Jag kan inte riktigt sätta ord på det. Men lite fjantigt blir det...

Skrivet av Remus:

Så löjligt. Kan vi väl censurera bort att första och andra Världskriget ens hände. Kan vi glömma bort det och låta det hända igen...

Lite som hur Sverige censurerar Tintin, Bert, Kina-snacks och Kalle Anka. Eller det kanske bara är fjantigt när andra gör det.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Lite som hur Sverige censurerar Tintin, Bert, Kina-snacks och Kalle Anka. Eller det kanske bara är fjantigt när andra gör det.

Det är också fjantigt ja men inte ens närheten av samma sak. Det är stor skillnad på påhittade karaktärer och riktiga personer, speciellt som var en stor del av sitt lands historia.

Medlem

Den dagen Sverige utförde en etnisk rensning, den dagen kan vi uttala oss om vad man ska få censurera eller inte.
Och egentligen, vem bryr sig om han har mustasch eller ej?

Medlem
Skrivet av didde:

Den dagen Sverige utförde en etnisk rensning, den dagen kan vi uttala oss om vad man ska få censurera eller inte.
Och egentligen, vem bryr sig om han har mustasch eller ej?

Vi har visst rätt att ha synpunkter på vad som bör eller inte bör censureras. Att man måste ha varit med om något för att få ha åsikter om det är inget argument.

Givetvis bör Hitler ha mustaschen eftersom den är ett av hans största kännetecken.

Medlem

@kebbe: Nej, jag är emot att censurera TinTin också! Därför har jag skaffat alla original av Pippi och Tintin till mina barn.

Medlem

Tyskarna är ju inte jättestolta över sin gamla ledare vilket gör de rätt naturligt att censurera.

Kan dock tycka nazister är utdött tema som motståndare i spel. Inte bara använda sig av fiction?

Å ska man snacka censur så är väl USA mästare på det inom film.

Medlem

Hur ser tyskarna på Charlie Chaplin? *försök att vara lustig*

Medlem

Min teori är att Hitler är bossen i Wolfenstein 3.

Medlem

Den kränkande mustaschen.

Avstängd

Trodde aldrig att en mustasch skulle vara så jävla allvarlig eller allvarligare ens att han syns i den Tyska versionen...

Medlem
Skrivet av kebbe:

Lite som hur Sverige censurerar Tintin, Bert, Kina-snacks och Kalle Anka. Eller det kanske bara är fjantigt när andra gör det.

Hur har de censurerat dem.? Känner inte till det.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Löjligt rent ut sagt... vet inte hur j-a känsligt dagens samhälle har blivit egentligen.

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Hur har de censurerat dem.? Känner inte till det.

Tintin (statlig censur)

Bert (statlig censur)

Kina-snacks (påtvingad självcensur)

Kalle Ankas Jul (statlig censur)

Kalle Ankas Jul 2012 (statlig censur)

Bonus:

Pippi Långstrump (statlig censur)

Försäljningsförbud Postal 2 (importör åtalad för spridning av olaga våldsskildring, senare friad och försäljning tilläts i praxis)

Medlem
Skrivet av Remus:

Så löjligt. Kan vi väl censurera bort att första och andra Världskriget ens hände. Kan vi glömma bort det och låta det hända igen...

Tänkte göra tumme upp. Men så såg jag Allt makt åt Stefan Löfven, och tappade lusten haha

Medlem
Skrivet av kebbe:

Tintin (statlig censur) Trams!

Bert (statlig censur) oehört Trams!

Kina-snacks (påtvingad självcensur) Jättetrams!

Kalle Ankas Jul (statlig censur) Vi kollar på tuben varje jul hädanefter! Där finns den riktiga!

Kalle Ankas Jul 2012 (statlig censur) Samma där!

Bonus:

Pippi Långstrump (statlig censur) Har originalböckerna

Försäljningsförbud Postal 2 (importör åtalad för spridning av olaga våldsskildring, senare friad och försäljning tilläts i praxis)

Ja, slutet gott, allting gott

Medlem

@Exxo: Jag vet inte riktigt. Folk lever i nån Kalle anka-värld där man vill att alla skall uppträda som robotar. Den lättkränktes Disneyworld.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Lite som hur Sverige censurerar Tintin, Bert, Kina-snacks och Kalle Anka. Eller det kanske bara är fjantigt när andra gör det.

Det är inte Sverige som gör det utan det är förlagen och studiorna som gett ut den. Försök hålla privata intressen och statliga sådana ifrån varandra är du snäll. Kalle Anka var det Disney som censurerade. Tintin är det Remis barnbarn som krävt att de ska "censureras". Kina-snacks har inte blivit förändrade.. eller missade du det faktum att de finns kvar på hyllan hos din lokala ICA/Coop och ser ut precis som de gjort de senaste tio-femton åren?

Skrivet av kebbe:

Tintin (statlig censur)

Bert (statlig censur)

Kina-snacks (påtvingad självcensur)

Kalle Ankas Jul (statlig censur)

Kalle Ankas Jul 2012 (statlig censur)

Bonus:

Pippi Långstrump (statlig censur)

Försäljningsförbud Postal 2 (importör åtalad för spridning av olaga våldsskildring, senare friad och försäljning tilläts i praxis)

Ingen av de där stämmer dock eftersom det är Disney som "censurerat" Kalle anka. Det är Remis egna barnbarn som "censurerat" Tintin från början. Kina-snacks ser exakt likadana ut som de gjort de senaste femton åren. Faktum att jag har en påse bredvid mig just nu. Som sagt.. din parentes om "Statlig censur" är bara felaktig eftersom det är upphovsrättsinnehavarna som gått in och ändrat.. Inte staten.

Skrivet av EXPLICIT:

Idag då, dvs.

Kan du definiera vad du menar att det sker ett folkmord idag? Och kom nu inte med "Massinvandringen är folkmord.. herpa derp" som idioter från NMR sitter och påstår. För det får dig bara att se outbildad ut.

Medlem
Skrivet av Dizzz:

Ingen av de där stämmer dock eftersom det är Disney som "censurerat" Kalle anka. Det är Remis egna barnbarn som "censurerat" Tintin från början. Kina-snacks ser exakt likadana ut som de gjort de senaste femton åren. Faktum att jag har en påse bredvid mig just nu. Som sagt.. din parentes om "Statlig censur" är bara felaktig eftersom det är upphovsrättsinnehavarna som gått in och ändrat.. Inte staten.

Läs om, läs rätt. Det är SVT som går in och klipper bort vad man anser opassande. Det var kommunalt ägda Kulturhuset som drev på bokbål gällande "opassande" innehåll - Detta trots att Belgisk domstol fastställt att Tintin-böckerna inte var rasistiska.

Vidare bör du nog kolla bäst-före-datumet på ditt snacks:

Inaktiv

Tycker själv den tyska versionen av Hitler var rätt rimlig. Sett till mustaschens mening så torde Adde känna sig bekväm med att raka av den när han väl erövrat världen.

Medlem

Hitler blev ju onekligen ett gäng år yngre när mustachen försvann


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Håll med om att det är lite roligt.


signatur

A punch like that is worth two in the bush

Medlem

@Pinnen: mer att vi inte kan förstå skammen som Tyskland fått bära.
Kan man förstå den kan man också förstå varför man väljer att censurera Hitler och andra nazistiska symboler.

Sedan att mycket ligger under lag är också en annan diskussion.

Fast ja ni har rätt till åsikter. Men kan vara bra att förstå anledning bakom och försöka förstå mer än att tycka det är larvigt.
Men inget jag förväntar mig ni kommer att göra.

Medlem

Det är inte helt förbjudet att avbilda nazism i tyskland, man får ha med det i bland annat konst, dit film räknas. Problemet är sen att spel inte går under konst utan räknas som typ leksaker.

Ingen utvecklare vill väl chansa att ta med svastikor i sitt spel för att sen eventuellt behöva ta upp det i domstol och försöka hävda att spel faktiskt är konst. Lättare att bara byta ut symbolerna istället.

Medlem

Ni som inte förstår varför Tyskland förbjuder nazistiska symboler kanske ska tänka efter lite först.
För Tyskland handlar det om mer än folkmord och krig; Nazismen orsakade att landet för det första i stort sett jämnades med marken och totalförstördes. För det andra delades det upp varpå folk, släkt och vänner tvångsseparerades under närmare 40 år, den östtyska sidan tvingades under den tiden leva förtryckt av en totalitär regim.
Personligen har jag stor förståelse för varför Tyskland har så hårda lagar på den punkten även om jag normalt inte är för någon typ av censur.

1
Skriv svar