Infamous-utvecklarna gör open world-spel med samurajer – se en första trailer!

Robot
Infamous-utvecklarna gör open world-spel med samurajer – se en första trailer!

Ghost of Tsushima ser mäktigt ut!

#ghost-of-tsushima


Medlem
Medlem

Hej och välkomna till hajp.

Medlem

Det där var nästan mer oväntat än att Guerrilla gick från Killzone till Horizon!

Medlem

Som jag väntat! Ända sen tenchu gick i graven så har tomrummet efter ett likvärdigt spel varit stort.

Medlem

Har väntat länge på att någon skulle göra ett open world spel som det här.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Fick Tenchu-vibbar av detta. Verkar väldigt lovande.

Medlem

Fan vad spännande. Har förtroende för de talangfulla Sucker Punch.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Satt precis och snackade om ett Samurai tema i en tråd om Assassins Creed, glöm det, detta är fan så mycket bättre! Har väntat på ett spel som handlar om samurajernas historia och inte en samurai/ninja liknande figur som slåss mot drakar i en fantasy värld där de alla har en massa spells och övernaturliga krafter. Bara hoppas de inte fukkar upp det på vägen.

Medlem

Det som är bra med Sony är att de låter sina studios göra nya spel för de litar på dem. Microsofts studios pumpar mest ut uppföljare för de litar inte på att ett nytt spel med en annan story kommer sälja.

Medlem

Tja, hvis det er Blur Studios som har laget traileren, så har jeg en 'policy' å ikke spille spill med penger kastet på arbeid med fancy trailers fra Blur Studios, når slike spill antagelig ikke er så bra likevel.

Medlem

Pratade samurajerna verkligen engelska?

Medlem

En tacksimocka, en tacksimocka!

Inaktiv
Skrivet av NeoWeo:

Pratade samurajerna verkligen engelska?

Nej. De använder bara mer och mer det engelska språket i utländska filmer, TV-serier och spel. Crouching Tiger Hidden Dragon är ett mycket bra exempel på detta. I ettan pratade de mandarin (trailern var berättad på engelska, så det fick bli ett videoklipp från filmen) och i tvåan engelska. Även i Memoirs of a Geisha pratade de engelska.

Hatar verkligen när de gör såhär! Älskar Crouching Tiger Hidden Dragon, men hatar att de använder det engelska språket i en redan kinesisk film, så jag blånekar att titta på den. Memoirs of a Geisha har jag redan sett... tyvärr. Hatar deras val av språk, när filmen är 100% japansk.

Medlem

Fan, måste man ju skaffa en ps4 igen >_<

Hoppas verkligen på japansk dub till detta som valmöjlighet, men framförallt att det blir bra ^^

Medlem
Skrivet av anon_276063:

Nej. De använder bara mer och mer det engelska språket i utländska filmer, TV-serier och spel. Crouching Tiger Hidden Dragon är ett mycket bra exempel på detta. I ettan pratade de mandarin (trailern var berättad på engelska, så det fick bli ett videoklipp från filmen) och i tvåan engelska. Även i Memoirs of a Geisha pratade de engelska.

Hatar verkligen när de gör såhär! Älskar Crouching Tiger Hidden Dragon, men hatar att de använder det engelska språket i en redan kinesisk film, så jag blånekar att titta på den. Memoirs of a Geisha har jag redan sett... tyvärr. Hatar deras val av språk, när filmen är 100% japansk.

Crouching Tiger Hidden Dragon fick en del negativ kritik från Kina eftersom huvudkaraktärerna inte talade flytande mandarin. Det kan ha påverkat att tvåan blev på engelska.

Memoirs of a Geisha däremot är en amerikanskproducerad film baserad på en bok skriven av en amerikan. Delar av filmen är inspelad i Los Angeles. Skådisarna är en blandning av japaner och kineser. Men om du menar 100% japansk ur synvinkeln att det är där den utspelas så är det en annan sak.

Men jag håller med om att det är bättre när skådisarna faktiskt pratar det språk deras karaktärer talar. En rolig detalj dock om Memoirs of a Geisha är att några skådisarna inte kunde engelska, utan de lärde sig tonlägen och annat att använda utan att egentligen veta vad de sa.

Medlem

Detta spel verkar lovande.

Medlem

ahopp.. har gillat infamous spelen så ser fram emot det här men trailern här visar ju inte mycket.

Hoppas också innerligt på japanskt tal i spelet och inte den här knaggliga Engelskan.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Väntar på gameplay, men upplägget är lovande.

Medlem

Ja man fick väl en intresse av denna trailern, men jag tycker inte folk ska bli för hypade förrän vi har gameplay.

Medlem
Skrivet av anon_276063:

Nej. De använder bara mer och mer det engelska språket i utländska filmer, TV-serier och spel. Crouching Tiger Hidden Dragon är ett mycket bra exempel på detta. I ettan pratade de mandarin (trailern var berättad på engelska, så det fick bli ett videoklipp från filmen) och i tvåan engelska. Även i Memoirs of a Geisha pratade de engelska.

Hatar verkligen när de gör såhär! Älskar Crouching Tiger Hidden Dragon, men hatar att de använder det engelska språket i en redan kinesisk film, så jag blånekar att titta på den. Memoirs of a Geisha har jag redan sett... tyvärr. Hatar deras val av språk, när filmen är 100% japansk.

Många amerikaner gillar inte när filmerna inte är på engelska då de inte förstår, textning är för jobbigt. Murica' first.

Medlem
Skrivet av McNord:

Många amerikaner gillar inte när filmerna inte är på engelska då de inte förstår, textning är för jobbigt. Murica' first.

Ja, sedan verkar jänkare tro att världen består av "språk" som bara är varianter av Engelska. De är lite bakom flötet ibland där borta över Atlanten.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Inaktiv
Skrivet av jawik:

Crouching Tiger Hidden Dragon fick en del negativ kritik från Kina eftersom huvudkaraktärerna inte talade flytande mandarin. Det kan ha påverkat att tvåan blev på engelska.

Memoirs of a Geisha däremot är en amerikanskproducerad film baserad på en bok skriven av en amerikan. Delar av filmen är inspelad i Los Angeles. Skådisarna är en blandning av japaner och kineser. Men om du menar 100% japansk ur synvinkeln att det är där den utspelas så är det en annan sak.

Men jag håller med om att det är bättre när skådisarna faktiskt pratar det språk deras karaktärer talar. En rolig detalj dock om Memoirs of a Geisha är att några skådisarna inte kunde engelska, utan de lärde sig tonlägen och annat att använda utan att egentligen veta vad de sa.

Då skulle de ha valt bättre skådespelare, redan i ettan.

Att boken skrev av en amerikan och att filmen är gjord av en amerikan, struntar jag i. Om en film utspelar sig i en japansk miljö med japansk historia, så ska karaktärerna prata japanska också - inte engelska.

Det sistnämnda du skrev, hade jag ingen aning om. Fräsigt!

Skrivet av McNord:

Många amerikaner gillar inte när filmerna inte är på engelska då de inte förstår, textning är för jobbigt. Murica' first.

Om de inte orkar läsa eller förstår engelsk undertext, så får de väl börja bete sig som riktigt folk, istället för att leka med vapen och härja runt. Är än i dag förbannad på USA, sedan de tog över ett redan befolkat land och sen kallar infödingarna för rasister eller något annat. Snacka om dubbelmoral -.-

Självklart har USA väldigt många bra personer och utbildningar där också, så som folket bakom NASA, Neil deGrasse Tyson, Carl Sagan, Harvard, Thomas Kuhn och fler.

1
Skriv svar