"Ditt barn mördar och köper sex"

Avstängd
"Ditt barn mördar och köper sex"

LOL

Medlem

Han tror väldigt mycket.. Man undrar nästan om Virtanen kanske spelade gta som liten.

Medlem

Ändå är det i länder där man inte har spel som det är mest våld ?
Det verkliga livet/miljön/uppväxten/uppfostran skulle jag säga är det som gör skillnad hos dom allra flesta.

Mina kompisar och ja spelade allt möjligt med mycket blod och råa saker rätt unga men inte svor vi mer för det eller gjorde mer dumma saker. Skulle säga tvärt om. Man får "leka av sig" i spelet så finns inte lika mycket behov för hyss och dumheter. Dock intet sagt att man ska ge alldeles för unga barn spel som GTA såklart.

Vid 18år har man redan sett allt som finns i GTA sen länge sen från andra källor/verkligheten osv.

Nyheterna på TV och vad som händer i världen är långt mer skrämmande.

Medlem

Jag slaktade demoner på mars när jag var 10 år... Fortfarande har jag inte lyckats finna en enda demon att ta livet av.

Jag spelade CS 1.5, är fortfarande ingen terorrist eller anti-terorrist.

Detta kan bara fortsätta, men journalister och 'all vetande människor' har alltid en tendens att skylla allt på tv-spel.
Det är synd att många psykiskt sjuka som tar livet av folk spelar spel, men det handlar inte om spelet själv. Men detta är något de inte förstå.

Frågan är hur länge den här debatten ska fortsätta vidare, det hjälper inte med att okunniga mot-debattörer säger saker som "Hördörr, Hitler spelade inte tv spel, inte Stalin eller mao heller."

Medlem

Om man ska låsa sina barn från detta kan man lika gärna låsa dem från internet/media helt och hållet. Man vet själv som förälder (förhoppningsvis, annars ska du nog vara med ditt barn lite mer eller vara mer uppmärksam) hur moget ens barn är för att göra vissa saker.

Visst att det kanske känns lite väl att ge till exempel Gta, Dead Space, The Evil Within eller liknande till en 11-åring, men varför inte om barnet är moget och man kanske sitter med och förklarar lite saker om det behövs? Jag hade verkligen inte haft några problem att köra dem som 11-åring. Blev inte ens rädd för skräck när jag var 5-7 år. Klev upp på nätterna när föräldrarna sov och satte på typ Predator, Alien eller något av Lucio Fulci etc. Det är tusen gånger värre än några spel som inte ens ser ut som verkligheten.

Föräldrarna fick dock reda på det när de la märke till citronerna och bregotten som tog slut helt plötsligt. Men de brydde sig inte så mycket eftersom de märkte att jag inte hade några problem med det, fick inga mardrömmar eller var rädd. Efter det köpte de alla 18-års åldersgräns spel utan några problem.

Så det känns så fel att läsa sånt här där de drar alla över samma kam och försöker få folk att se ut som en dålig förälder och att ditt barn kanske blir ond i framtiden tack vare detta.
Det är nog snarare uppfostran och miljön.

Och jag får alltid kommentaren att jag "är för snäll för mitt eget bästa". Så ingen onding vart det av mig inte.

Medlem

Gör ett citat så våldtäcktsbladet inte får klick!

Att folk inte bli mördare av underhållning är väl motbevisat nu. Sen om vänsterfeministernas hycklande runt morallagar ska diskuteras, så tycker jag väl att de åtminstone kan ta en liiten paus nu när Virtanen precis fått sin feta karmasmäll och deras nedtystande om RIKTIGA brott har blottats för allmänheten. Att då sitta och fantisera om virtuella sexköp ter sig riktigt osmakligt.

Medlem
Skrivet av delete:

Han tror väldigt mycket.. Man undrar nästan om Virtanen kanske spelade gta som liten.

Om man läser artikeln så framgår det klart att han tycker att problemet är att föräldrarna inte tar ansvar och köper spel som är för 18+ till sina unga barn. Det är en faktiskt ett rätt bra debattinlägg som inte skyller på spelens innehåll, utan vill upplysa föräldrarna om att det faktiskt inte är så bra att deras småbarn spelar GTA.

Här är ett citat för er som inte orkade läsa.

Citat:

Vi har en organisation som granskar alla spel och filmer och de har satt en åldersgräns på 18 år. Jag tycker att personen bakom kassan har en del av ansvaret, men ytterst är det självklart föräldrarna, för i de flesta fall är det föräldern som köper spel till barnen. Det finns massor av spel som riktar sig till barn, varför skulle man då som förälder någonsin ha ett behov av att köpa ett spel med 18-årsgräns, till ett elvaårigt barn?

Avstängd

Admin deletar lite som den vill lol. Rädd att det ska bli för "hett" på forumet så att annonsörerna drar sig ur. Löjligt?

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Om man ska låsa sina barn från detta kan man lika gärna låsa dem från internet/media helt och hållet. Man vet själv som förälder (förhoppningsvis, annars ska du nog vara med ditt barn lite mer eller vara mer uppmärksam) hur moget ens barn är för att göra vissa saker.

Visst att det kanske känns lite väl att ge till exempel Gta, Dead Space, The Evil Within eller liknande till en 11-åring, men varför inte om barnet är moget och man kanske sitter med och förklarar lite saker om det behövs? Jag hade verkligen inte haft några problem att köra dem som 11-åring. Blev inte ens rädd för skräck när jag var 5-7 år. Klev upp på nätterna när föräldrarna sov och satte på typ Predator, Alien eller något av Lucio Fulci etc. Det är tusen gånger värre än några spel som inte ens ser ut som verkligheten.

Föräldrarna fick dock reda på det när de la märke till citronerna och bregotten som tog slut helt plötsligt. Men de brydde sig inte så mycket eftersom de märkte att jag inte hade några problem med det, fick inga mardrömmar eller var rädd. Efter det köpte de alla 18-års åldersgräns spel utan några problem.

Så det känns så fel att läsa sånt här där de drar alla över samma kam och försöker få folk att se ut som en dålig förälder och att ditt barn kanske blir ond i framtiden tack vare detta.
Det är nog snarare uppfostran och miljön.

Och jag får alltid kommentaren att jag "är för snäll för mitt eget bästa". Så ingen onding vart det av mig inte.

Du klev alltså upp på natten när du var 6 år och åt citron med bregott och tittade på skräckfilm? Klart inte dina föräldrar brydde sig, de såg dig väl som ett förlorat fall redan.

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Om man ska låsa sina barn från detta kan man lika gärna låsa dem från internet/media helt och hållet. Man vet själv som förälder (förhoppningsvis, annars ska du nog vara med ditt barn lite mer eller vara mer uppmärksam) hur moget ens barn är för att göra vissa saker.

Visst att det kanske känns lite väl att ge till exempel Gta, Dead Space, The Evil Within eller liknande till en 11-åring, men varför inte om barnet är moget och man kanske sitter med och förklarar lite saker om det behövs? Jag hade verkligen inte haft några problem att köra dem som 11-åring. Blev inte ens rädd för skräck när jag var 5-7 år. Klev upp på nätterna när föräldrarna sov och satte på typ Predator, Alien eller något av Lucio Fulci etc. Det är tusen gånger värre än några spel som inte ens ser ut som verkligheten.

Föräldrarna fick dock reda på det när de la märke till citronerna och bregotten som tog slut helt plötsligt. Men de brydde sig inte så mycket eftersom de märkte att jag inte hade några problem med det, fick inga mardrömmar eller var rädd. Efter det köpte de alla 18-års åldersgräns spel utan några problem.

Så det känns så fel att läsa sånt här där de drar alla över samma kam och försöker få folk att se ut som en dålig förälder och att ditt barn kanske blir ond i framtiden tack vare detta.
Det är nog snarare uppfostran och miljön.

Och jag får alltid kommentaren att jag "är för snäll för mitt eget bästa". Så ingen onding vart det av mig inte.

Samma här, hade en period där jag imiterade Freddy krueger. Men fanns inte i huvudet att skada någon. Så antar att det hela beror på hur ditt barn är funtat. Det skulle väl kanske kunna inspirera om ungen redan är skum i huvudet, och föräldrarna inte har tillräckligt med uppmärksamhet för att uppmärksamma beteendet.

Men jag tycker inte att man ska behöva förbjuda skit hit o dit för att enstaka människor inte kan hantera det. Väldigt odemokratiskt att anpassa världen efter en extrem minoritet.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Crankt:

Admin deletar lite som den vill lol. Rädd att det ska bli för "hett" på forumet så att annonsörerna drar sig ur. Löjligt?

Haha, vi tar bort inlägg vi anser bryter mot forumreglerna. Ditt var drygt och otrevligt...


signatur
Avstängd
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Haha, vi tar bort inlägg vi anser bryter mot forumreglerna. Ditt var drygt och otrevligt.

Men Virtanen exemplet var inte drygt? Snubben jämför artikeln jag länkade om spel med Virtanens våldtäktsanklagelser. Sjukt lågbegåvat, drygt och opassande, fattar du inte det så avskrev du dig nyss kompetensen att moderera ett spelforum.

Medlem

Har förstaposten tagits bort? Den här tråden har ju inget sammanhang överhuvudtaget?

Avstängd
Skrivet av Lombra:

Har förstaposten tagits bort? Den här tråden har ju inget sammanhang överhuvudtaget?

Spela roll. Det är FZ, finns inget sammanhang. Totalt kaos.

Medlem
Skrivet av jawik:

Du klev alltså upp på natten när du var 6 år och åt citron med bregott och tittade på skräckfilm? Klart inte dina föräldrar brydde sig, de såg dig väl som ett förlorat fall redan.

Haha, man måste ju ha något gott att äta under en bra film.

Förstår även inte varför första posten togs bort?

Medlem

@Fr0gg0.: Bregott och citron? Vad i hela..

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Crankt:

Men Virtanen exemplet var inte drygt? Snubben jämför artikeln jag länkade om spel med Virtanens våldtäktsanklagelser. Sjukt lågbegåvat, drygt och opassande, fattar du inte det så avskrev du dig nyss kompetensen att moderera ett spelforum.

Du går in med dobbarna före i många av trådarna du skriver i. Fortsätter du med den attityden blir du avstängd.

Skrivet av Lombra:

Har förstaposten tagits bort? Den här tråden har ju inget sammanhang överhuvudtaget?

Skrivet av Crankt:

Spela roll. Det är FZ, finns inget sammanhang. Totalt kaos.

Trådskaparen har redigerat sitt inlägg, och tycker sedan det är kul. På den nivån är det. Originalinlägget länkade till en krönika på Aftonbladet med billiga poängen om spelvåld.


signatur
1
Skriv svar