Destiny 2-expansionen Curse of Osiris släpps i december

Robot
Destiny 2-expansionen Curse of Osiris släpps i december

Spana in en första trailer från Merkurius.

#destiny-2


Medlem

Kommer det till PC och konsol samtidigt ?

Medlem
Medlem

Grymt!


signatur

Love, Dedication and Aim.
www.twitch.com/unforgottenlive

Medlem

En anledning att återvända, kanske en del endgame hänger med

Medlem

Expansionen var alltså i princip klar samtidigt som huvudspelet, men naturligtvis säljer de inte hela spelet direkt utan tänker mjölka eder alla i vanlig ordning. Drömmer mig tillbaka till det ljuva 80 och 90-talet.


signatur

A punch like that is worth two in the bush

Medlem
Skrivet av mikaelekvall:

Expansionen var alltså i princip klar samtidigt som huvudspelet, men naturligtvis säljer de inte hela spelet direkt utan tänker mjölka eder alla i vanlig ordning. Drömmer mig tillbaka till det ljuva 80 och 90-talet.

Kom hit för att säga samma sak, vafan spelet har ju precis släppts? Och nu släpper de redan en expansion för 300-400kr eller vad det kan tänkas kosta? Så snart inpå borde det bara ingå som en sketen content patch snarare än en hel expansion. Girigheten hos vissa bolag har ingen ände.

Medlem

Att jag ens hade planerat att skaffa Destiny 2. Glad att jag avstod. Vore det gratis så hade det varit bra, men att betala för ett expansion när huvudspelet är så innehållsfattigt som det är? Fan heller.

Medlem
Skrivet av mikaelekvall:

Expansionen var alltså i princip klar samtidigt som huvudspelet, men naturligtvis säljer de inte hela spelet direkt utan tänker mjölka eder alla i vanlig ordning. Drömmer mig tillbaka till det ljuva 80 och 90-talet.

Skrivet av Tamazin:

Kom hit för att säga samma sak, vafan spelet har ju precis släppts? Och nu släpper de redan en expansion för 300-400kr eller vad det kan tänkas kosta? Så snart inpå borde det bara ingå som en sketen content patch snarare än en hel expansion. Girigheten hos vissa bolag har ingen ände.

Det är samma snack som går om flera spel nästintill varje dag nu, Digital Deluxe Edition var rabatterat hur länge som helst innan PC release och samma med XB/PS versionerna, nu behöver du faktiskt inte betala 400kr för en expansion om du använder dig av lite google magic så hittar ni faktiskt Expansion Pass på GMG för 299:- https://www.greenmangaming.com/games/destiny-2-expansion-pass... på PC då såklart. Om ni spelar på konsol så är det 329:- som gäller för Expansion Pass på båda enheterna, vilket är en helt ok summa om man inte köpt Deluxe Edition från början.


signatur

Love, Dedication and Aim.
www.twitch.com/unforgottenlive

Medlem
Skrivet av mikaelekvall:

Expansionen var alltså i princip klar samtidigt som huvudspelet, men naturligtvis säljer de inte hela spelet direkt utan tänker mjölka eder alla i vanlig ordning. Drömmer mig tillbaka till det ljuva 80 och 90-talet.

Skrivet av Tamazin:

Kom hit för att säga samma sak, vafan spelet har ju precis släppts? Och nu släpper de redan en expansion för 300-400kr eller vad det kan tänkas kosta? Så snart inpå borde det bara ingå som en sketen content patch snarare än en hel expansion. Girigheten hos vissa bolag har ingen ände.

Skrivet av Luciphear:

Att jag ens hade planerat att skaffa Destiny 2. Glad att jag avstod. Vore det gratis så hade det varit bra, men att betala för ett expansion när huvudspelet är så innehållsfattigt som det är? Fan heller.

"I princip samtidigt" - men ändå 1 månad och 1 vecka efter. Om man betalar 300kr för expansion pass så blir det 150kr per expansion. 150 kr! Det är som en dyr pizza! Eller tre öl på krogen, tre öl!
Att kalla det innehållsfattigt beror såklart på vad man jämför med.
Köpte D2 på GMG för 430kr, har spenderat 35h i spelet och jag har inga planer på att sluta spela det idag
Det är typ 12,5kr per timme.
Jämför det med att köpa en blurayfilm för 2-300kr~

Medlem

@Ozbaab: Jag köpte också på GMG och fick betala ca 700kr för Digital Deluxe Edition med lite rabatt, sjukt nöjd! Ölen har jag fortfarande råd med, har köpt expansion pass till min lillebror också som inte hann skaffa Deluxe.


signatur

Love, Dedication and Aim.
www.twitch.com/unforgottenlive

Medlem

Allt beror ju på vilket ekonomi man har givetvis, 700kr kan tyckas vara mycket när man betalar allt på samma gång, men man behöver tänka på hur mycket man faktiskt får ut av det och ställa det mot andra saker som kostar pengar. Man kommar snabbt inse att 700-800kr (spel inklusive DLC), inte är speciellt mycket pengar.

Medlem

Oh shit, its Skynet! o_O

Gen
Medlem
Skrivet av Tamazin:

Kom hit för att säga samma sak, vafan spelet har ju precis släppts? Och nu släpper de redan en expansion för 300-400kr eller vad det kan tänkas kosta? Så snart inpå borde det bara ingå som en sketen content patch snarare än en hel expansion. Girigheten hos vissa bolag har ingen ände.

Tretti ävrå kostar det

Medlem
Skrivet av Ozbaab:

"I princip samtidigt" - men ändå 1 månad och 1 vecka efter. Om man betalar 300kr för expansion pass så blir det 150kr per expansion. 150 kr! Det är som en dyr pizza! Eller tre öl på krogen, tre öl!
Att kalla det innehållsfattigt beror såklart på vad man jämför med.
Köpte D2 på GMG för 430kr, har spenderat 35h i spelet och jag har inga planer på att sluta spela det idag
Det är typ 12,5kr per timme.
Jämför det med att köpa en blurayfilm för 2-300kr~

Jag jämför det dock med andra spel. Halloween rean är igång på steam, och snart är det även jul. Det spelet jag spelar för tillfället är Black Desert Online som kostar €5,99 för tillfället. Jag kan inte riktigt se hur Destiny 2 har lika mycket innehåll hur man än vrider och vänder på det, även när BDO var nytt. Dock är det irrelevant då Destiny 2 släpps nu så det är nu det jämförs med nuvarande spel, gamla som nya. Helt olika spelstilar dock, men det var bara ett exempel; det finns vansinnigt många andra spel som, enligt mig, har betydligt mer värde.

Fast såklart, känner du att dina pengar gav dig precis det du ville ha, och är villig att lägga ner mer pengar på det, kör på! Jag försöker inte säga att folk inte ska spela Destiny 2, men det är definitivt inte något som faller mig i smaken just nu.

1
Skriv svar