Lira alla uppdrag i Far Cry 5 tillsammans med kompis

Robot
Lira alla uppdrag i Far Cry 5 tillsammans med kompis

Åk jordbruksmaskiner, jaga älg och bli biten i pungen av kamphund. Tillsammans!

#coop, #far-cry-5


Medlem

Haha. Tror nog definitivt Fc5 blir ett köp för min del.


signatur

Varför skriver ni om detta nu?

Medlem

Tycker det är en väldigt dålig lösning.
Visst, jag fattar att det kan vara svårt då man kan vara på olika ställen i storyn osv.

Men varför skulle man spela igenom en stor del av spelet co-op bara för att börja om sen och göra om allt från början igen?

Det är ju bra iofs att man kan ansluta och spela med en kompis oavsett vart i storyn man är, men att inte få framsteg sparade är ju rätt kasst?

Medlem

Ser mysigt ut. Blir nog ett köp.

Medlem

Ubisoft ligger inte bra till hos mig.
Men det ser onekligen kul ut.


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Det är ju synd att det är Ubisoft annars hade jag nog köpt detta.

Gen
Medlem

Mina två senaste Ubi köp har varit Primal sen Origins och måste säga att båda var bra så FC5 lär jag definitivt köpa.

Medlem

Måste man köra deras Uplay ? Räcker med Steam och Orgin..

Medlem

coop är för jävla skoj, blir klart köp om det är ett okej spel. men far cry har alltid varit rätt bra action tycker jag


signatur

//monster

Medlem

Har inte kollat video då jag inte kan just nu, men varför är det inte fler spel i stil med Diablo II, som har hela 17 år (!) på nacken nu. Om man joinar en spelares game (håll i hatten för svengelska på hög nivå) så får hosten gjort questen men inte den andre (såvida inte båda har questen). Eller varför inte bara att den som har questen får den gjord oavsett vem som hostar.

Vet inte varför det inte skulle fungera med dagens teknik.

// edit

Kom att tänka på att det måste vara som förstnämnda, att man startar där hosten är. Tänkte på om man t ex har tagit över ett fort i spelet så blir det ju lite dumt om en sedan får questen att ta över det. Eller ja, då hade det bara varit att starta om med den spelaren som host istället. Aja, borde kunna komma på en lösning.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Co-op, bland det bästa som finns för parspel, så varför inte delad progress? Funkar ju så fantastiskt bra i Destiny 2 just nu ju...borde vara obligatoriskt!

KoP
Medlem

Värdelöst när det bara är progressen hos hosten som sparas. Förtar ju meningen med att spela i co-op. Nä, blir till att spela igenom FC5 i singleplayer. :/

Medlem
Skrivet av Ender:

Co-op, bland det bästa som finns för parspel, så varför inte delad progress? Funkar ju så fantastiskt bra i Destiny 2 just nu ju...borde vara obligatoriskt!

Men om 1 spelare kör 4 uppdrag och sedan joinar en annan spelare honom - hur går respektive spelares progression då?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av KoP:

Värdelöst när det bara är progressen hos hosten som sparas. Förtar ju meningen med att spela i co-op. Nä, blir till att spela igenom FC5 i singleplayer. :/

Jo, hade ju varit bra om progressionen sparars hos båda OM de var på samma quests. Men om dom inte är det? Hur blir det med unika föremål, objektivs som alla skall kunna ta osv osv.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Frågan är ju ifall gubbens progress sparas (vapen/skill points osv).

Medlem

Såg ut att kunna bli riktigt skoj

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Ghan:

Frågan är ju ifall gubbens progress sparas (vapen/skill points osv).

Player progression sparas, men inte world progressions.

https://m.youtube.com/watch?list=PLBnrd5k2F2IPjPD7e-DqXEkZ090...


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Player progression sparas, men inte world progressions.

https://m.youtube.com/watch?list=PLBnrd5k2F2IPjPD7e-DqXEkZ090...

Känns ju ändå lite meh om båda har samma uppdrag och det bara sparas för den ene. Aja, är väl egentligen en I-landsfråga. Om det är ett bra spel, vilket jag tror det kommer bli, så spelar jag gärna om ett par uppdrag om det är så.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Hade varit ett givet köp för min del om det inte var fel typ av "coop" för mig.

Jag vill kunna göra samma uppdrag som min kompis, men jag vill också kunna ha tillgång till samma vapen och uppgraderingar som han har, om jag tar med mig ett gevär jag gillar in i hans spel och väljer sen att köpa ett nytt via en säljare så vill jag även ha det geväret med mig hem till min sparfil om min kompis ska gå och lägga sig eller så.

Jag vill inte bara bli någon snubbe med ett gevär som får hänga med spelare 1 på att plocka svamp så han kan bygga en helikopter till sin pilbåge eller dylikt.

Samma upplägg som Borderlands har för coop skulle vara helt fantastiskt i Far Cry. Håller tummarna att de förstår det tills nästa Far Cry.


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem

Jättedåligt att dom inte implementerat coop på "riktigt",. Känns lite som att dom kommit på det här med coop mot slutet av utvecklinggen

Medlem

@conthox: Menar du i Destiny 2 eller generellt nu? D2 är inte så linjärt iaf, du stöter ofta på spelare i alla nivåer. Det är inte lika öppet som WoW t ex, men xp progression är individuell. Det finns vissa missions som enbart kan köras ensam, som vid valet av ens subclass, men det finns bara två sådana och det är den enda avvikelsen jag sett.
Annars skall det ju vara just så, individuella framsteg, och ifall en ny spelare skulle vilja ansluta med en annan som ligger i slutet av en bana eller spel så är det ju upp till dem.

Medlem

Samma lösning som i Dying light då alltså. Funkade fint för mig iaf.

Medlem

@Ender: Så det är ungefär som ESO, att man kan joina andra men ser inte samma sak beroende på var man är i storyn? Lite svårt att jämföra och förklara när man inte spelar samma spel... Jag kanske skall ta och läsa på lite mer istället för att ställa dumma frågor... Hur som helst tack för svaret.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

@Ender: Så det är ungefär som ESO, att man kan joina andra men ser inte samma sak beroende på var man är i storyn? Lite svårt att jämföra och förklara när man inte spelar samma spel... Jag kanske skall ta och läsa på lite mer istället för att ställa dumma frågor... Hur som helst tack för svaret.

Hehe, inga problem, var mest osäker på hur du menade. I D2 så får du likt andra spel XP genom att minska populationen av ondskefulla fulingar och lösa diverse uppdrag från kampanjen samt olika events. Spelet är inte samma typ av öppna spelvärld som t ex WoW, men en har ändå väldigt mycket yta att röra sig på, både i och utanför kampanjen, där man stöter på andra spelare titt som tätt, oavsett lvl. Du kan gruppera med en eller flera (4?) vänner i ett "Fireteam" för att spela tillsammans, något som jag misstänker blir mer aktuellt i raids framöver...jag har inte kommit dit än
Som sagt, enda gången man inte kan spela med någon är när man gör introt och de två ganska personliga "subclass" uppdragen. Så i princip kan man göra allting ihop. Eftersom jag spelar med min tjej så har vi inte prövat att köra olika delar av själva storylinen, så ifall någon skulle ligga längre fram i den och bjuda in en som inte kommit lika långt vet jag inte riktigt vad som händer, men det finns så mycket mer att göra annat än just kampanjen. Lootet är som jag förstått individuellt, så ifall folk från olika nivåer vill spela ihop så blir inte den som kommit längs lidande på något sätt.

Medlem

@Ender: Tack igen för svaret


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

1
Skriv svar