Battlegrounds – både pc-version 1.0 och Xbox-release i december

Robot
Battlegrounds – både pc-version 1.0 och Xbox-release i december

Årets största spelsuccé snart i Microsofts konsoler.

#battlegrounds, #pc, #pubg, #xbox-one, #xbox-one-x


Inaktiv

Jag är inte ute efter att dra igång den söndertjatade diskussionen om PC vs Konsol men att låta konsolspelarna och pc-spelarna mötas är väl ingen superbra ide då det är 100 gånger lättare att sikta med en mus än dosa. Jag antar och hoppas dock att det är valbart för båda parter om man vill göra det så då gör det inget om alla är med på det.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Jag är inte ute efter att dra igång den söndertjatade diskussionen om PC vs Konsol men att låta konsolspelarna och pc-spelarna mötas är väl ingen superbra ide då det är 100 gånger lättare att sikta med en mus än dosa. Jag antar och hoppas dock att det är valbart för båda parter om man vill göra det så då gör det inget om alla är med på det.

Jag har för mig att jag läste en artikel att Xbox One kommer eller redan har stöd för tangentbord och mus. Vilket är suveränt! Men frågan är vilka spel som kommer att stödja det.

Medlem

Quote från annan tråd nedan,
samt förklarar/bevisar? som sagt det extremt mediokra tempot på PC utvecklingen efter att de annonserade att de bröt löfte om PC först och visade det körbart på Xbox för en tid sedan ihop med vi dumpar dåvarande patch förfarandet/intervallen för att det skulle bli bättre.

Skrivet av cb99:

Jag själv är helt övertygad om att de släpper det 2017, varför då kanske någon undrar?

Jo för,
man kan då säga, titta vi höll vad vi lovade och ingen kommer att ifrågasätta att det släpps med max 2 banor.

De kan då med "gott samvete" och lite kritik släppa kartpaket och utrustningspaket i början av nästa år till ett "hyggligt högt pris", det är bara att ta fram kalkylatorn och se vad 16 eller fler miljoner eller en rätt hygglig del därav gånger kanske 150-200:- eller mer blir.

Skulle tro att de nästan har svårt att andas där borta med massivt dreglande över en dylik hög med pengar till.

Men gillar spelet och deras antifusk arbete så det blir väl till att spela på

Ändå lite trist med brutna löften så som mikrotransaktioner/console version innan färdigt på PC, så tidigt i spelets livscykel.

-cb99


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Ambassadör
Xbox

Crossplay! Fint det.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av cb99:

Men gillar spelet och deras antifusk arbete så det blir väl till att spela på

Ja alltså dom är villiga att banna folk, men thats about it.
Dom verkar inte jobba särskilt proaktivt mot fuskarna .

Dom undvikit att göra något åt alla inställningar man kan göra i config filerna som i praktiken ger dig wallhack.
https://www.youtube.com/watch?v=4eD8DZdP6Fo

Notera att klippet blev uppladdat bara ett par dagar sen.
Mängden hackers i PUBG är rätt illa faktiskt, men det är långt ifrån de enda problemen med spelet.

I övrigt känns det jävligt ivrigt att försöka lyckas med en release innan 2018, i dagsläget är ju spelet en fullständig katastrof egentligen. Listan över spelets problem är lång.

Till exempel.
spelet kräver ingen koll på folks ping så du kan hamna med folk med skyhög ping som kan skjuta dig 'runt' stenar.
https://gfycat.com/ImpracticalGloriousIberiannase
https://gfycat.com/gifs/detail/DecentDeadHoopoe

De ojämna fpsen och bristande optimeringar gör att folk med 1080ti kan fortfarande få katastrof fps i 1080p, rätt tokigt.
Spelet ser rätt dåligt ut, ibland skiner det men egentligen ser det inte särskilt snyggt ut, även med högsta grafikinställningarna.

Den extrema mängden optimeringar spelet kräver gör mig skeptisk till att det är en 'äkta' release i December. Tror det mer eller mindre är en content-patch med några få buggfixar / optimeringar, tillräckligt nog för att dom skall kunna påstå att det är en release.. Men egentligen inte mer än en sminkad gris.

Men vi får se, kanske sitter utvecklarna inne med en rad extrema optimeringar och buggfixar samt antifusksystem som dom släpper i December. Men det är nog rätt liten chans på att det skulle hända.

Edit: När jag läser mitt inlägg inser jag hur negativ jag verkar.
Sanningen är den att jag PUBG är nästan det enda spelet jag spelar numera för det finns helt enkelt inget annat spel som gör det som PUBG gör bättre.. Det är en viss hatkärlek till spelet när det är så dåligt gjort, men man älskar det för att det är så kul.

Drömmen är ett PUBG som flyter på lika bra som Fortnite.

Medlem
Skrivet av IluvBread:

Ja alltså dom är villiga att banna folk, men thats about it.
Dom verkar inte jobba särskilt proaktivt mot fuskarna .

Dom undvikit att göra något åt alla inställningar man kan göra i config filerna som i praktiken ger dig wallhack.
https://www.youtube.com/watch?v=4eD8DZdP6Fo

Notera att klippet blev uppladdat bara ett par dagar sen.
Mängden hackers i PUBG är rätt illa faktiskt, men det är långt ifrån de enda problemen med spelet.

I övrigt känns det jävligt ivrigt att försöka lyckas med en release innan 2018, i dagsläget är ju spelet en fullständig katastrof egentligen. Listan över spelets problem är lång.

Till exempel.
spelet kräver ingen koll på folks ping så du kan hamna med folk med skyhög ping som kan skjuta dig 'runt' stenar.
https://gfycat.com/ImpracticalGloriousIberiannase
https://gfycat.com/gifs/detail/DecentDeadHoopoe

De ojämna fpsen och bristande optimeringar gör att folk med 1080ti kan fortfarande få katastrof fps i 1080p, rätt tokigt.
Spelet ser rätt dåligt ut, ibland skiner det men egentligen ser det inte särskilt snyggt ut, även med högsta grafikinställningarna.

Den extrema mängden optimeringar spelet kräver gör mig skeptisk till att det är en 'äkta' release i December. Tror det mer eller mindre är en content-patch med några få buggfixar / optimeringar, tillräckligt nog för att dom skall kunna påstå att det är en release.. Men egentligen inte mer än en sminkad gris.

Men vi får se, kanske sitter utvecklarna inne med en rad extrema optimeringar och buggfixar samt antifusksystem som dom släpper i December. Men det är nog rätt liten chans på att det skulle hända.

Edit: När jag läser mitt inlägg inser jag hur negativ jag verkar.
Sanningen är den att jag PUBG är nästan det enda spelet jag spelar numera för det finns helt enkelt inget annat spel som gör det som PUBG gör bättre.. Det är en viss hatkärlek till spelet när det är så dåligt gjort, men man älskar det för att det är så kul.

Drömmen är ett PUBG som flyter på lika bra som Fortnite.

Nu får man hoppas att de som de skriver nedan stämmer och med det och med det de redan gjort ligger de eoner före ex.vis. de obefintliga? mer eller mindre åtgärderna i bf1.

http://steamcommunity.com/games/578080/announcements/detail/1460716231303174412

Citat:

...............Regarding the use of cheats, we will be doing everything we can and use all resources available to detect and impose penalties on users who use cheats. Recently, we have implemented new measures to better identify and track their usage. We have designed reliable systems to do this more efficiently than before.

For a very long time, our development team has been analyzing data from a large pool of users who show abnormal gameplay behavior to build a system that helps us positively identify cheaters. We are now able to use the system to identify and ban these users more proactively. Using this system, we have already identified and banned about 20K additional users in only one day.

This is only a start. On top of BattlEye, we will use a monitoring system to strengthen our efforts to prevent use of cheats and impose penalties on them. We promise you that we will continue to do our best to quickly find and ban people who use cheats. We hope you will start to see an improvement going forward.

Thank you

Nu har jag inte samma problem numera med flyt som jag hade som relativt tidig adopter av spelet, och tricket är 16gb, ssd och en gpu med hyfsat minne, kör med 980 ti 6gb och det flyter riktigt mjukt och fint i 1920x1080 så är inte själv drabbad av optimeringsproblem, men tråkigt att det i stort sett "kräver" att köras från ssd och 16gb för att komma någonstans.

Men visst håller med dig i sak att med slanten de tjänat kunde de kanske fått till det bättre för i sig är inte grafiken lika häpnandsväckande som spelbarheten så vi är överens där och att det borde finnas ping restriktioner som i varje mp spel som gör anspråk på att vara seriöst.

Har dålig koll på vad man nu kan tänkas vrida ur unreal 4 motorn, olika verktyg olika resultat och en jämförelse med vad frostbite ex.vis. kan leverera på samma hårdvara blir direkt löjlig.
Nu är det väl så att de fördelaktiga licensvillkoren för unreal 4 gör att vi ser den i så många uppstartsprojekt så svårt att ha synpunkter på det.

Men som jag sagt tidigare tror jag att de nu knåpar banor m.m. för att kunna kapitalisera tidigt 2018 och att som du mycket riktigt säger så på med läppstiftet så att fas två med att dra in nästa sväng pengar kan starta gäller.

Även jag spenderar mest tid i det spelet sedan april, länge sedan jag fått så mycket nöje ur ett spel, men det innebär inte automatiskt att man är en blind "fan boy"

Top Tip till Bluehole eller för den delen kanske ea?
Gör om det i Frostbite iofs. "livsfarligt" att liera sig med ea men i alla fall jag skulle slänga mina pengar på det direkt om nysläpp i en bättre motor, skulle misstänka att ni numera skulle ha råd med något sådant.
Och i ea's fall endast om ni mot förmodan då också skulle inkludera ett lika trovärdigt antifusk arbete och verktyg som Bluehole.

-cb99


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem

Det är väl inget fel med Crossplay? Man kan ju införa både aim assist (vilket är töntigt samt tidigare sagt att detta ej kommer finnas i spelet på XB) och sedan göra det möjligt att välja om man vill spela på mixed platforms så att om du bara vill spela med konsol spelare så kan du det, önskar bara att de inför en sådan val funktion när det gäller Weather Conditions.


signatur

Love, Dedication and Aim.
www.twitch.com/unforgottenlive

Inaktiv

Jag kan genuint inte förstå varför folk över 18 år vill fuska i onlinespel. Är man under kanske man inte är helt färdigutvecklad i skallen och finner nöje i det simpla att förstöra för andra. Att fusk i spel är så utbrett som det är säger något om människans natur vilket spär på min avsky för människan som varelse.

Om någon kan ge insikt i detta är jag intresserad att lyssna.

Medlem

Förstår verkligen inte varför man skulle vilja spela pvp-spel med pc-spelare som konsol-ägare.
Att xboxX pushar för mus och tangentbord tycker jag är segt, kommer tvinga över alla som inte vill vara underlägsna i fps/competetivespel.

Medlem

@anon_119148: Det finns nog inget vettigt svar på den frågan om just varför man vill fuska förutom det du säger att man helt enkelt vill förstöra för andra... Jag satt hemma hos en vän för några år sedan å spelade CoD4 tillsammans på dator och fick för oss att testa fusk mot varandra för att se om vem som skulle vara bäst då vi var ganska jämlika i färdighet men det visade sig att det bara blev trist att spela med fusk, vi kunde verkligen inte greppa varför det ens är kul att förstöra för någon om det inte är du själv som står för ödeläggelsen.


signatur

Love, Dedication and Aim.
www.twitch.com/unforgottenlive

Medlem

@ebackman2: de kan ju göra så att man inte får möta folk med handkontroll om man kör mus o tangentbord. Bör inte vara så svårt. Jag tycker det är fantastiskt att de sk gå spela med konsol folk. Har ett gäng vänner som har xbox men aldrig lär skaffa en speldator. Och jag spelar helst på min dator.

Medlem

@jOnÄTÄn: Håller med, att konsol får stöd för tangentbord och mus öppnar ju upp möjligheterna för de som vill spela med sina vänner på PC men som kanske inte har råd med en speldator.


signatur

Love, Dedication and Aim.
www.twitch.com/unforgottenlive

Medlem
Skrivet av cb99:

Ändå lite trist med brutna löften så som mikrotransaktioner/console version innan färdigt på PC, så tidigt i spelets livscykel.

-cb99

?
När jag läser det ovan så tolkar jag det som att de inte ska ha mikrotransaktioner samt att de har sagt att PC skall vara klar innan konsol.
Om jag tolkat det rätt, så undrar jag vart du har läst de två påståendena?

Medlem
Skrivet av hansen:

?
När jag läser det ovan så tolkar jag det som att de inte ska ha mikrotransaktioner samt att de har sagt att PC skall vara klar innan konsol.
Om jag tolkat det rätt, så undrar jag vart du har läst de två påståendena?

Ska förtydliga,

1) Mikrotransaktionerna skulle komma efter att spelet var släppt,

En av många källor,
(finns massor att läsa om just detta)
PlayerUnknown's Battlegrounds fans feel ripped off by new key and crate system,
http://www.eurogamer.net/articles/2017-07-27-playerunknowns-b...

Värt att notera i artikeln länkad ovan är detta i bilden nedan, men jag skulle inte tro att det överlever in i version 1, men om så nu blir fallet så är man lite glad över det jag samlat på mig så här långt

2) PC version före console utveckling,

Nu inte så lätt att hitta infon längre men fanns i deras egen FAQ så får dels citera mig själv från "Stora Battlegrounds-tråden" här i forumet nedan, i en post som jag gjorde 12/6,

Skrivet av cb99:

Nytt lågvattenmärke av admin på steam delen av forumet där man systematiskt raderar, låser, tystar alla trådar som tar upp det faktum att pc-spelarbasen är bekymrade med pubg om det blir mer fokus på xbox från pc som drog in pengarna och startade detta.

Låst och undanstoppad,
https://steamcommunity.com/app/578080/discussions/1/135486886...

Antagligen därför de ändrade faq nyligen, här är dock en kvar,
http://battlegrounds.gamepedia.com/Frequently_Asked_Questions...
-
7. Q: Console? | A: Yes! We will primarily be concentrating on developing and launching a complete PC version. Since we are using Unreal Engine 4, we have the option to launch on Xbox One and PS4.

Intressant tråd om nu siffrorna stämmer,
http://forums.playbattlegrounds.com/topic/18349-update-on-con...
................................mera

Länken till FAQ i quote'n fungerar, men även där är numera innehållet redigerat, så enda stället jag hittade nu lite raskt med den ursprungliga informationen kvar var är här nedan, men inte den kompletta FAQ'n
https://www.playbattlegrounds.com/news/3.pu

Och man kan alltid titta på den låsta diskussionen i ämnet på steam länken i quoten ovan.

3) Och till sist,

PlayerUnknown's Battlegrounds is breaking its promise of weekly patches,
https://www.pcgamesn.com/playerunknowns-battlegrounds/PUBG-we...

---

Men som jag skrev tidigare,
lätt det spel jag spelat mest sedan april och ångrar verkligen inte vare sig "spenderad tid" eller inköpet.

-cb99


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem
Skrivet av cb99:

Ska förtydliga,

1) Mikrotransaktionerna skulle komma efter att spelet var släppt,

En av många källor,
(finns massor att läsa om just detta)
PlayerUnknown's Battlegrounds fans feel ripped off by new key and crate system,
http://www.eurogamer.net/articles/2017-07-27-playerunknowns-b...

Värt att notera i artikeln länkad ovan är detta i bilden nedan, men jag skulle inte tro att det överlever in i version 1, men om så nu blir fallet så är man lite glad över det jag samlat på mig så här långt
http://images.eurogamer.net/2017/articles/2017-07-27-09-28/Vb...

2) PC version före console utveckling,

Nu inte så lätt att hitta infon längre men fanns i deras egen FAQ så får dels citera mig själv från "Stora Battlegrounds-tråden" här i forumet nedan, i en post som jag gjorde 12/6,

Länken till FAQ i quote'n fungerar, men även där är innehållet numera redigerat, enda stället jag hittade nu med den ursprungliga informationen kvar var här, men inte den kompletta FAQ'n
https://www.playbattlegrounds.com/news/3.pu

Och man kan alltid titta på den låsta diskussionen i ämnet på steam länken i quoten ovan.

3) Och till sist,

PlayerUnknown's Battlegrounds is breaking its promise of weekly patches,
https://www.pcgamesn.com/playerunknowns-battlegrounds/PUBG-we...

---

Men som jag skrev tidigare,
lätt det spel jag spelat mest sedan april och ångrar verkligen inte vare sig "spenderad tid" eller inköpet.

-cb99

1) Intressant, ser ingenstans i någon av dina länkar att de har sagt "Vi kommer inte släppa nycklar innan release" - istället ser jag att det står "When we move to full release, there probably wont be free crates any more fyi" Det talar inte emot att de ska släppa nycklar innan release. Så, va?

2) Intressant, det står "Yes! We will primarily be concentrating on developing and launching a complete PC version"
Står inte "Yes! We will launch PC before anything else"

Men, man kan såklart tolka det så. Men, som du kanske också förstår så kan ett företags planer ändras, speciellt när man har sålt väldigt många flera kopior än vad som förväntades, för över ett år sedan.

3) Där håller jag med! Dock så förstår *jag* att de har gjort ett strategiskt val att ta en vettigare, bättre kontrollerad och mindre stressande väg till patchnings-schemat.

Då du valde att lägga till punkt 3, då jag efterfrågade information om punkt 1 och 2, så väljer jag att lägga till följande kommentar.

Det hela luktar ju att man jagar något sensationellt, "Kolla vilken kul info jag har! De sa en sak och sedan ångrade de sig!!! - Ner med företag! - Ta på er foliehatten! Alla ljuger och är ute efter pengar"

När det mera handlar om att de har vuxit i en otroligt snabb takt, och nu arbetar vettigare för att kunna hantera tillväxten samtidigt som man vill kontrollera hybris.

Medlem

@cb99: Splendid compilation of info!

Lätt det spelet jag lagt ner mest tid på i år, jag bara fram emot att spelet kommer ur Early Access.. Other than that, I'm happy.


signatur

Love, Dedication and Aim.
www.twitch.com/unforgottenlive

Medlem
Skrivet av hansen:

1) Intressant, ser ingenstans i någon av dina länkar att de har sagt "Vi kommer inte släppa nycklar innan release" - istället ser jag att det står "When we move to full release, there probably wont be free crates any more fyi" Det talar inte emot att de ska släppa nycklar innan release. Så, va?

2) Intressant, det står "Yes! We will primarily be concentrating on developing and launching a complete PC version"
Står inte "Yes! We will launch PC before anything else"

Men, man kan såklart tolka det så. Men, som du kanske också förstår så kan ett företags planer ändras, speciellt när man har sålt väldigt många flera kopior än vad som förväntades, för över ett år sedan.

3) Där håller jag med! Dock så förstår *jag* att de har gjort ett strategiskt val att ta en vettigare, bättre kontrollerad och mindre stressande väg till patchnings-schemat.

Då du valde att lägga till punkt 3, då jag efterfrågade information om punkt 1 och 2, så väljer jag att lägga till följande kommentar.

Det hela luktar ju att man jagar något sensationellt, "Kolla vilken kul info jag har! De sa en sak och sedan ångrade de sig!!! - Ner med företag! - Ta på er foliehatten! Alla ljuger och är ute efter pengar"

När det mera handlar om att de har vuxit i en otroligt snabb takt, och nu arbetar vettigare för att kunna hantera tillväxten samtidigt som man vill kontrollera hybris.

Wow,
jag är och känner mig som en konsument och ger min synvinkel och hur jag upplever det utifrån detta, försökte endast i min post ta mig tid för att ge dig svar på vad du efterfrågade.

Men det står dig förstås fritt att tolka och vinkla hur du nu vill för att få din sensationslystnad åt andra hållet tillfredsställd.

-cb99


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem
Skrivet av cb99:

Nu har jag inte samma problem numera med flyt som jag hade som relativt tidig adopter av spelet, och tricket är 16gb, ssd och en gpu med hyfsat minne, kör med 980 ti 6gb och det flyter riktigt mjukt och fint i 1920x1080 så är inte själv drabbad av optimeringsproblem, men tråkigt att det i stort sett "kräver" att köras från ssd och 16gb för att komma någonstans.

-cb99

Att det krävs ett GTX 980 Ti för ett spel som ser ut som en högupplöst PS2 titel skulle inte jag kalla optimerat för fem öre.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Att det krävs ett GTX 980 Ti för ett spel som ser ut som en högupplöst PS2 titel skulle inte jag kalla optimerat för fem öre.

Nu är det så att jag inte har en aning om vad i burken som "lägst" eller vad som "krävs" för en fin och mjuk upplevelse, utan konstaterar bara att för mig så ger det jag har i burken just nu en bra upplevelse.

Jag följt lite diskussionerna om PUBG och i alla fall till relativt nyligen så har SSD och 16gb gett lite "förlösning", jag hade själv 8gb intern minne från start och blaskade in 8gb till efter att jag läst många "aha poster" om just detta, ssd hade jag innan men läst många poster om att spelet "mår bra" av att köras från en sådan.

På sista tiden så har jag inte lika slaviskt följt forumen då det rullar på tillräckligt för mig.

-cb99


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem

De lär ju sitta på någon skaplig uppdatering om spelet skall gå 1.0 i December, har spelat ca 80 timmar senaste månaderna och det är långt ifrån färdigt!


signatur

P.L.U.R

1
Skriv svar