Hoth dyker upp i The Old Republic

Inaktiv
Skrivet av Tpiom:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Tpiom:

Ugh. . . Passar verkligen inte in!

Jag ttycker personligen är OT (Original Trilogy) planeterna är för nya.

eh...för Nya?? Planet som planet ju...det är knappast så att planeten bara fanns just under Empire Strikes back

Självklart finns planeten men kunskapen om existensen borde inte finnas kring denna tid.

Och att återanvända planeter tycker jag är fult. Jag skulle hellre vilja (om jag skulle spela detta) besöka helt nya planeter, en eller två är väll okej att veta om. Just nu finns ju flera stycken.

Dem säger ju i Ep5 också: "The Hoth system is supposed to be devoided of human life."

Fast, det är kanske därför jag föredrar WoW - då man är tvungen att komma på nya saker.

Jag tror inte du fattar hur enorm lore star wars universumet har. Ditt argument om att inte "återanvända" planeter är helt befängt eftersom en del planeter har varit viktiga i sw loren i flera tusentals år. Loren är så djup och bred och det finns redan en massa information kring händelserna före och efter när detta spelet utspelas som det måste passa med. Det har publicerats böcker och serier under alla möjliga tidsepoker i SW universumet. Denna lore är liksom satt i sten nu, det är inget man kan (eller vill?) ändra på.

Att ta bort eller hitta på andra planeter ja det är som att jämföra med att när wow skulle släppas så helt plötsligt bestämmer blizzard nej horde fanns aldrig utan det var rymd kycklingar som attackerade alliansen. Hur nöjd hade warcraft fans blivit om det inte fanns horde i wow?

Om du nu kommer här och argumenterar med att "man borde inte ha känt till Hoths existens då" så kanske du får backa upp det. För på starwars wiki står det att man visste om Hoth redan 4000 bby. SWTOR utspelas 3,653 bby. Alltså ca 350år efter att man upptäckt hoth.

Du kan ju spana in star wars wiki om du vill få bättre koll på loren så kanske du kommer kunna uppskatta swtor mer när det släpps och fatta sammanhanget. Personligen gillar jag om man får se planeter som har varit viktiga under hela sw tidslinjen. Hoth är visseligen inte en sådan planet. Men att ta bort typ Alderaan, Coruscant eller Korriban, det kan man ju absolut inte göra utan att paja hela loren och göra fans besvikna.

Inaktiv
Skrivet av Bobbey:

Det här spelet har presenterat 1600 voice-overs i storyn och en massa Star Wars
godis men innehållet i spelet verkar rätt tamt för att vara ett MMO och troligtvis inget
för oss som spelade SWG pre-cu tyvärr men så var vi inte 11 miljoner heller. :S

Jag tror inte man ska tänka MMO om swtor och tro att det är ett klassiskt MMO man kommer spela med grind, quest döda 20 kaniner osv.
Jag tyckte också spelet kändes lamt först, men sen lirade jag om kotor och tänkte fan va nice med swtor, det kommer vara som kotor fast jag kan lira med polare. Så man kanske ska se swtor som ett kotor med coop, ett spel som har mer fokus på RPG än genren MMORPG generellt har. För av det jag sett verkar det handla mycket om karaktärsutveckling, instansierat och story vilket drar det mer åt RPG än MMO om man säger så. Tar man sig an spelet med inställningen RPG och rpg är något man gillar tror jag det kan funka. Men har man MMO tänket "jag ska bli bäst och få fett gear, ganka PvEare, eller vara medlem i ett fett guild, vara med på stora raids m.m". så tror jag man kommer bli besviken.

12
Skriv svar