Efter kritiken - EA förändrar lootlådorna i Battlefront 2

Robot
Efter kritiken - EA förändrar lootlådorna i Battlefront 2

Möter de senaste veckornas kritik genom att omarbeta belöningssystemet.

#dice, #ea, #loot-boxes, #star-wars-battlefront-2


Too little, too late.


signatur

DEHUMANIZE YOURSELF AND FACE TO BLOODSHED

Medlem

Riktigt sjukt! Trodde faktisk att t.o.m EA skulle fatta en sådan fundamental princip! Har EA fler spel där man kan köpa till dig de "de bästa vapnen"?

Medlem
Skrivet av TheRiktigaJesus:

Too little, too late.

Varför är det för sent? Spelet är ju inte släppt ännu?

Medlem

Kan folk läsa eller?
-Epic starcards blir låsta "ett tag". Oj.. Då kan jag bara använda de näst bästa korten och få t.ex 50% dmg-reduction till x antal timmar in. Sen kan jag köpa till mig hur mycket fördelar som helst, efter det. (och när du väl som "pay-to-play-utan-att-köpa-lootboxar-spelare" når högre level så kommer allt endå att vara låst bakom..... loot-boxar)

- Bästa korten bara tillgängliga genom crafting.. Och hur får jag material för att crafta dessa kort? Lootboxes.

-Bara "några" vapen i boxar.

-Class-chests. Oj vilken förbättring.

Geeks Gaming
Skrivet av Luciphear:

Varför är det för sent? Spelet är ju inte släppt ännu?

Jag tror hen menar ur PR-synvinkel.
Är benägen att hålla med. Känns som ett väldigt klumpigt sätt att marknadsföra sig och risken är att man redan har girigsrämpeln på sig.

Medlem

EA har verkligen skjutit sig själv i foten inför denna lansering. Först Lot-lådor och sen Viscerial Games. Hade väntat till efter nyår med historien med VG-soppan och förklarat den bättre så hade de nog gått bättre. Lot-lådorna hade de kunnat förklarat bättre och sagt att de testar olika upplägg under betan för hur de ska fungera.

Medlem

ea tar bort loot lådorna mfl.. och inför 1 spel 1 köp 900:-.... *drömmer*


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

@NordhNet: De har de redan haft sedan de sålde ut sin själ till EA... DICE skulle ha varit kvar som en egen svensk studio, de hade klarat sig gott på det. Men icke, de sålde sin själ till djävulen och blir därmed klassade som djävulen själva.

Mitt förtroende för DICE har störtdykt sedan de sålde ut och nu så ser jag alla deras alster utifrån ett kritiskt perspektiv och undrar varje gång vad de förstört spelen med för att cashgrabba så mycket som möjligt... visst, det är EA bakom spakarna, men det är DICE logga som stämplas överallt. EA är puppet masters och allt de rör blir till skit.

Medlem
Skrivet av elPresidente:

Riktigt sjukt! Trodde faktisk att t.o.m EA skulle fatta en sådan fundamental princip! Har EA fler spel där man kan köpa till dig de "de bästa vapnen"?

Kanske inte de bästa vapnen men sedan Battlefield 3 har man kunnat köpa genvägspaket för att få alla fordon, vapen och tillbehör.. Vilket jag tycker är lite lamt och framförallt dåligt mot dem som verkligen anstränger sig för att skaffa sig allt detta på sedvanligt sätt. Om man skall få en fördel genom att kunna köpa genvägspaket i onlinespel så skall det uppmärksammas för alla. T.ex om du köper till dig en fördel med ett genvägspaket så kommer dina prylar ha en rosa färg en tid framöver i ungefär så lång tid det kan tänkas ta att få dessa prylar normalt sett. Då är det upp till var och en att besluta om man vill vill gå med "skammens" färg ett tag framöver.


signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / Xbox Series X

Medlem

Men kan fortfarande köpa sig fördelar genom att köpa asdyra deluxe-editions av spelen osv? hahahah vilket skämt det här spelet är!

Allt annat än kosmetiskt är bullcrap som vanligt i MP.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem
Skrivet av SgtBlack:

Kanske inte de bästa vapnen men sedan Battlefield 3 har man kunnat köpa genvägspaket för att få alla fordon, vapen och tillbehör.. Vilket jag tycker är lite lamt och framförallt dåligt mot dem som verkligen anstränger sig för att skaffa sig allt detta på sedvanligt sätt. Om man skall få en fördel genom att kunna köpa genvägspaket i onlinespel så skall det uppmärksammas för alla. T.ex om du köper till dig en fördel med ett genvägspaket så kommer dina prylar ha en rosa färg en tid framöver i ungefär så lång tid det kan tänkas ta att få dessa prylar normalt sett. Då är det upp till var och en att besluta om man vill vill gå med "skammens" färg ett tag framöver.

Färg på vapen hit och dit tror jag få bryr sig om. Bättre vore om de som väljer att köpa till sig fördelar endast kan spela mot andra personer som också köpt saker, så vanligt hederligt folk spela med och mot varandra på samma villkor. Men jag förstår att det är i princip omöjligt att ha det så.

Medlem

Påverkar inte mitt köpbeslut. Jag skulle köpt spelet oavsett. Ser verkligen fram emot att få få skjuta pew pew i Star Wars igen.

Medlem

Ändras inför lanseringen i hopp om att sälja bättre, sen ändrar de tillbaka igen ett halvår efter lanseringen för att tjäna mer på loot-lådor då spelet inte säljer så mycket längre.

Medlem
Skrivet av Spectral:

Färg på vapen hit och dit tror jag få bryr sig om. Bättre vore om de som väljer att köpa till sig fördelar endast kan spela mot andra personer som också köpt saker, så vanligt hederligt folk spela med och mot varandra på samma villkor. Men jag förstår att det är i princip omöjligt att ha det så.

Det låter magstarkt det är ju inte så att de fuskar då det ändå erbjuds av spelföretaget förr eller senare kommer ju det att balanseras ut då de som väljer att spela som vanligt utan genvägar kommer ikapp och då mest troligt som en mer erfaren och bättre spelare än den som valt genvägen. Köper man ett genvägspaket skall det uppmärksammas för alla som är på servern.


signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / Xbox Series X

Medlem

Köper det för single player. Lootboxes skiter jag i.

CTI
Medlem
Skrivet av Makkapakka:

Köper det för single player. Lootboxes skiter jag i.

Samma här men det lär dröja, aldrig att jag kommer köpa det till fullpris.


signatur

The Toys: PC I7 4930K@4,5Ghz - 32Gb - Strix RTX 3080, Ps5, Ps4 + SSD, Ps3, Ps2, Ps1 Mini, Xbox 360, Nintendo Famicon NES, Amiga 500 Mini

Medlem

EA tackar er lättlurade Star Wars fanatiker för era lättförtjänta pengar. De släppte förra för att hoppa på hype tåget med en ny Star Wars film. Nu kommer nästa och då är det dags för ett nytt Star Wars spel.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Undrar ändå varför de inte kan gå vägen som Rockstar gjorde med GTA5 - de verkar tjäna otroligt bra (forfarande), all DLC (online) är gratis and RMT är enbart kosmetiskt.

Det åt sidan - undrar hur StarWars Galaxies skulle ha varit om det hade funnits loot-boxes på den tiden....

Medlem

Bara jag som aldrig öppnar sånt skit ? Varken brytt mig om dem i bf1,qc eller battlegrounds.

Fruktansvärt ointressant med högar av lådor och medaljer som man får för ingenting för att stilla någon sorts insta-gratification för varenda jävla spelare även om de är kassa.

Känslan av att man åstakommit något i de flesta nya AAA spel är som bortblåst de senaste åren.

Avstängd

@zauii89: Ja, varför skulle man inte öppna dom när man ändå får dom?

Medlem

Not good enough.
Det enda som skulle få mig att köpa spelet är om EA plockade bort lootboxes helt och hållet.
Jag vägrar blankt betala fullpris för ett spel byggt runt mikrotransaktioner.

Medlem

@Araxes: känns sjukt meningslöst när man får 500st varje runda.. designat för mainstream ab.

Medlem

Haha ta bort dem helt så kanske jag kan börja fundera på om jag ska köpa era spel i framtiden. Nej det här är samma EA som utvecklade Dungeon Keeper för mobil. Så vill ni att PC spel i framtiden ska bli som mobilspel, köp spelet men om ni inte vill det avstå från att göra det eller vänta tills spelet går att köpa till ett betydligt lägre pris.

Avstängd
Skrivet av zauii89:

@Araxes: känns sjukt meningslöst när man får 500st varje runda.. designat för mainstream ab.

Fast om du nu spelar ett spel där man får lådor är det ju rätt dumt att inte öppna dem. Och säg det spel som spottar ut massa lådor efter varje runda?

ELF
Medlem

Var faktiskt sugen på detta BF2 fram tills att de började snacka loot-lådor. Saknar Star Wars lite grann. Men får nog stå över detta med.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Gnällkuk
Skrivet av zauii89:

@Araxes: känns sjukt meningslöst när man får 500st varje runda.. designat för mainstream ab.

Ja, om man nu hade fått 500st per runda hade jag också struntar i det. Vad är det för spel du lirar som ger dig 500st lootboxes per runda egentligen?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

@tricky:
Ah suck seriöst ? BF1, QuakeC eller vad som helst , du får ett par lådor med meningslöst innehåll var och varannan runda utan att göra ett skvatt. Precis på samma sätt som du får xp,medaljer och annat skräp bara för att folk som är dåliga ska känna sig duktiga utan behöva lyfta ett finger.

Tänk om man fick belöning när det förtjänats istället, och det faktiskt får en innebörd.

Gnällkuk
Skrivet av zauii89:

@tricky:
Ah suck seriöst ? BF1, QuakeC eller vad som helst , du får ett par lådor med meningslöst innehåll var och varannan runda utan att göra ett skvatt. Precis på samma sätt som du får xp,medaljer och annat skräp bara för att folk som är dåliga ska känna sig duktiga utan behöva lyfta ett finger.

Du får spela rätt många rundor för att få en låda i bf1, kan inte uttala mig om qc dock. Möjligt att de låses upp snabbare i början. Det är väl bra om man kan få en liten belöning emellanåt, även om du suger? Dessutom är det ju bara skins till vapen och fordon, det ger ju inga faktiska fördelar så förstår inte vad problemet är.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

@tricky:

Problemet är enkelt om man jämför med lite äldre spel, jag har gärna ranks, medaljer och annat i spel om det kräver något för att få dem.

Insta-gratification är en stor del anledning till att dagens spel är så kluttriga med popups,ranksups,boxes,medaljer varje runda.

Men ja så är det mainstream design där även en icke gamer ska känna sig duktig, och det i min mening är att designa spel för icke gamers vilket gör dem löjligt fördummade.

12
Skriv svar