Super Mario Odyssey redan köpt av var tredje Nintendo Switch-ägare

Robot
Super Mario Odyssey redan köpt av var tredje Nintendo Switch-ägare

Överskattat.

Medlem

Det är väl typ Mario och Zelda som Switch har idag? Om man inte gillar de spelen så förstår jag inte ens varför man köper en Switch?

Medlem
Skrivet av neocon:

Alla barn med Switch har inte skramlat ihop nog med veckopeng än. Eller haft födelsedag. Och än är det inte julafton. Tufft för många barn

Haha kanske det

Medlem
Skrivet av UntouchableFart:

Överskattat.

Skrivet av Halvars90:

Det är väl typ Mario och Zelda som Switch har idag? Om man inte gillar de spelen så förstår jag inte ens varför man köper en Switch?

Skrivet av neocon:

Alla barn med Switch har inte skramlat ihop nog med veckopeng än. Eller haft födelsedag. Och än är det inte julafton. Tufft för många barn

Låt oss alla fälla en kollektiv tår över hur hög saltnivå trollen har i sitt blod. :'(

Ontopic:
Riktigt välförtjänta försäljningssiffror för Odyssey! Kommer nog sälja så mycket mer än så över Switchens livstid också antar jag.

Medlem

Så, alltså... De har sålt 7 ex?

Inaktiv

Och jag som trodde att man köpte Switch för att kunna spela Skyrim!

Medlem

Det blir nog snart en switch. Mysa i soffan när sambon kollar dokusåpor. Inväntar black Friday och ser vad som erbjuds

eld
Medlem
Skrivet av neohasse:

Så, alltså... De har sålt 7 ex?

Försöker klura ut i vilken verklighet man kan skämta om att switch säljer dåligt.

Medlem
Skrivet av neocon:

@skewie: är jag troll för att jag gav en rimlig förklaring till att inte alla Switch-ägare köpt både Zelda och Mario än? Förnekar du att det finns barn som äger Switch? Barn som i många fall inte får spel direkt på releasedagen sådär utan måste spara eller vänta på högtider.

Man kan läsa ditt första inlägg som att "ALLA barn med Switch har inte skramlat ihop till spelet än... bara en tredjedel av dom." som om endast barn skulle äga Switch.

Förstår att du inte menade så, är ett ganska rimligt antagande att många faktiskt är lite för unga för att kunna skaffa alla spel på release-dagen, men beroende på hur man läser ditt inlägg kan det tolkas som att du anser att Switch är en konsoll endast för barn. Kanske därför du fick det svaret, men det är bara en gissning från min sida

Medlem

Själv så är jag ett stort barn som köpt ett x till mej och ett till mina små barn. Man kan också köpa Switchen för att kunna spela Stardew valley bärbart!

Medlem
Skrivet av neocon:

@skewie: är jag troll för att jag gav en rimlig förklaring till att inte alla Switch-ägare köpt både Zelda och Mario än? Förnekar du att det finns barn som äger Switch? Barn som i många fall inte får spel direkt på releasedagen sådär utan måste spara eller vänta på högtider.

Skrivet av Lidodido:

Kanske därför du fick det svaret, men det är bara en gissning från min sida

Precis så.

@neocon Sorry för missförståndet.

I övrigt är nog inte din förklaring superrimlig om man tittar på vilka åldersgrupper som spelar Switchen.
https://www.nintendo.co.jp/ir/pdf/2017/171031_2e.pdf

Om du skrollar till sida 9 ser du att det ungefär är 17% av Switch-spelarna som är 18 år eller yngre.
(iaf i USA där undersökningen gjordes, men antagligen är denna representativ för resten av världen också)

Om något har "barnen" inte ens fått sina Switches än eftersom de ska få den som julklapp.

Jag kontrar med andra möjliga förklaringar:
1. Att det utöver Zelda och Mario kan vara någon funktion med konsolen och/eller någon av de andra 200 (i skrivande stund) spel som finns på konsolen som lockar:
https://www.nintendo.co.uk/News/2017/October/200-games-are-no...
2. Om det är som @Halvars90 tror, att det bara kan vara Zelda och Mario som kan locka till ett Switch-köp, kan siffrorna förklaras med att Switch-ägare antingen köper Switch+Zelda, Switch+Mario eller Switch+båda och låter konsolen damma tills nästa "Triple A"-spel kommer.

Jag tror på #1.

Medlem

Det här är det största släppet för Switch enligt mig, och det jag väntat på ifall jag ska köpa en Switch.

Zelda är snyggt och så men inget för mig än.

Fast jag undrar vilka fler spel jag ska köpa om jag skaffar en Switch, utbudet är väldigt minimalt just nu :/

Har redan en Wii U så att skaffa MK8 eller Lego City Undercover är inte aktuellt.

Jag funderar på när den stora backlashen kommer då alla som skaffat Switch inser att konsolen redan är föråldrad vs konkurrenterna samt, det finns så få titlar för den breda massan.

Medlem
Skrivet av neohasse:

Så, alltså... De har sålt 7 ex?

Eller 2.5 miljoner. Men 7 var ju nära....

Medlem

Ett litet påpekande. Mario kart 8 har funnits ute i sex månader och Zelda i åtta månader. Inte fyra månader och sex månader.

Men försäljningen är kanske fram till och med början av september?

Medlem

Det blir ett Switch köp för mig nu, tycker det har fyllts på bra med spel sen Switch releasen. Frågan är nu vilket man ska köpa först, mario eller zelda hm hm. Sen vill jag ju ha fifa 18 också.

Medlem

@xverminator: Stardew Valley, The Binding of Isaac: Afterbirth +, Steamworld Dig 2 med mera. Nog finns det titlar nog! Kanske inte ett överflöd, men de som finns är ju av god kvalitet! Sen är jag rätt säker på att med tanke på framgången så kommer fler och fler utvecklare att göra spel till Switchen, som ju faktiskt stöder Unreal Engine 4 också!

Köpte den för Zelda men var tveksam till om den bara skulle bli liggandes efter det. Men formatet är sjukt trevligt och alla spel fungerar riktigt bra så kör ganska mycket på den.

Medlem

Det bästa med switchen är hur snabbt den startar och hur smooth menyerna känns..

1
Skriv svar