Ubisoft kommenterar den höga CPU-belastningen i Assassin's Creed Origins

Robot
Ubisoft kommenterar den höga CPU-belastningen i Assassin's Creed Origins

Menar att kopieringsskyddet inte ska ha en märkbar effekt på spelet.

#assassins-creed-origins, #ubisoft


Medlem

Sjukt vilken skillnad det är på wolfenstein och detta när det kommer till prestanda. Wolfenstein har ju minst dubbla fps med samma setup, sen att detta är open world kanske är en ursäkt men tungdrivet är det

Avstängd

Rekommenderat ge 30 fps? hahaha!

bullshit..det är i mina ögon full logistk om man har ett program i ett program som driver en låt oss kalla det slumpgenerator ..att denna slump generator kräver sin egna kraft att driva..


signatur

New life, New hope

Medlem

Är det inte alltid det de säger? Att det inte har någon påverkan när det gång på gång bevisas att det visst påverkar frameraten och de som köper spelet straffas och de som laddar ner det har en bättre upplevelse.

Medlem

Ungefär som att många spelutvecklare säger att "spelet är klart" medan det egentligen kryllar som en myrstack av buggar.

Medlem

Kontakta supporten.. Har den någonssin haft ett annat svar än installera senaste drivrutinerna och scanna datorn för virus?

Medlem

Ett spel som bör införksaffas från piratbukten med andra ord?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Inte haft ett enda problem i spelet. Min CPU används inte ens till max. stadig 60 FPS inga problem.

Medlem
Skrivet av Map-pen:

Inte haft ett enda problem i spelet. Min CPU används inte ens till max. stadig 60 FPS inga problem.

Vad har du för CPU?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Map-pen:

Inte haft ett enda problem i spelet. Min CPU används inte ens till max. stadig 60 FPS inga problem.

Vad har du för system?

Problemet med sånt här ju att en del har problem, andra inte. Om det var WMProtect som tog 30-40 % CPU över hela brädet skulle ju alla drabbas.


signatur
Medlem
Skrivet av Map-pen:

Inte haft ett enda problem i spelet. Min CPU används inte ens till max. stadig 60 FPS inga problem.

Samma sak för mig , Sitter på en AMD Ryzen 7 1800X och den används inte till 100% och jag har mellan 60-95 fps på ultra.

Medlem

@aholman:

Olika spel men dock tror jag inte prestandaförlust pga. kopieringsskyddet, doom 2016 vill ja minnas körde denuvo också och det har alltid flytit som en dröm sedan dag 1.

Medlem

Inga större problem för mig, enda är väl att fpsn ta en rejäl dipp i större städer som Alexandria (hoppas dom fixar det) annars är det stabila 60fps i spelet.

i7 4790k
GTX 1080
1440p


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

Inga större problem för mig, enda är väl att fpsn ta en rejäl dipp i större städer som Alexandria (hoppas dom fixar det) annars är det stabila 60fps i spelet.

i7 4790k
GTX 1080
1440p

Kallar du det "det enda" :P. Du har alltså en i7a och en Gtx 1080 och får fps dips? Det är där problem ligger. Man får även sådana dips i 1080p. Tryck F1 två gånger inne i spelet så får du fram grafen, spelet verkar använda 90-100% CPU och 50-70% GPU, även på i7or. Dipsen beror på att CPUn används till 100%. Med andra ord, i7 klarar inte av 60 fps i Origins. Någonting är fel! Bästa AC spelet på länge dock.

Medlem

@Dunder:
Nää piratade versionen lurar bara denuvo att det är en köpt version

Medlem

Ubisoft är ett enda kråkbo av hur man varken ska underhålla eller säkra sina spel. Fortfarande inte kunnat spela AC Black flag sedan 2 år tillbaka och deras enda svar är att "nåt måste vara fel". Är långt från den enda som upplever detta. Oseriöst företag och en hiskelig tjänst (ubiplay) gör att jag håller mig borta

Medlem

Det är bara och vänta tills spelet blir crackad då kommer vi få se hur mycket prestanda man har förlorat.

Förmodligen kommer det ta ett tag och när det väl händer kommer Ubisoft vända på allt och säga saker som "Skyddet gjorde jobbet", "Spelet blev inte crackat under dom viktiga första veckorna/månaderna"

eld
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Vad har du för system?

Problemet med sånt här ju att en del har problem, andra inte. Om det var WMProtect som tog 30-40 % CPU över hela brädet skulle ju alla drabbas.

På en modern cpu så lär nog ingen märka om en oanvänd kärna används för DRM då den antagligen hade gått onyttjad annars.

Medlem
Skrivet av DAoG:

@Newklear:
Nää piratade versionen lurar bara denuvo att det är en köpt version

Jao, men man stöder ju inte idiotin då i alla fall...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

såna här idiotskydd får en verkligen att inte vilja köpa spelet, det ska inte finnas såna här skydd som gör att cpun belastas onödigt mycket... det är som att dom som köper spelet lagligt blir straffat.. sånt tänker jag inte stödja..

Medlem
Skrivet av Ender:

Ungefär som att många spelutvecklare säger att "spelet är klart" medan det egentligen kryllar som en myrstack av buggar.

De ljuger ju inte. Spelet ÄR klart. Det är bara inte buggfixat. Men spelet är klart.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av SWEBarb:

såna här idiotskydd får en verkligen att inte vilja köpa spelet, det ska inte finnas såna här skydd som gör att cpun belastas onödigt mycket... det är som att dom som köper spelet lagligt blir straffat.. sånt tänker jag inte stödja..

Haha, återigen, inga siffror är bekräftade.


signatur
Medlem

Det här visar ju bara att många tror på vad som helst som sägs, så länge det bekräftar deras världsbild om Ubisoft.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

"Stadiga 30 fps"

Medlem

Doh, sitter man på en high end Ryzen 1800x räcker den säkert till "utan problem" men för folk som sitter på i5/i7 (före coffee lake) som bara har 4 kärnor är det klart att det kan strula när det inte borde göra det.

Låter det vara osagt om det faktiskt är DRM-skydden som gör det eller inte innan det finns bevis.

Men bara så kul att folk skriver att "åh men jag får inga problem och bla bla bla jag har en ryzen 1800x eller eller motsvarande intel med 8+ kärnor" och tror att det är vad vanligt folk sitter på generellt.. hahahahah


signatur

Ducati Streetfighter 848

Gen
Medlem
Skrivet av nils45:

Kallar du det "det enda" :P. Du har alltså en i7a och en Gtx 1080 och får fps dips? Det är där problem ligger. Man får även sådana dips i 1080p. Tryck F1 två gånger inne i spelet så får du fram grafen, spelet verkar använda 90-100% CPU och 50-70% GPU, även på i7or. Dipsen beror på att CPUn används till 100%. Med andra ord, i7 klarar inte av 60 fps i Origins. Någonting är fel! Bästa AC spelet på länge dock.

Det intressanta är att jämföra olika upplösningar. Kör jag spelet i 1440p så belastas min 6700K@4,5GHz runt 95-100% beroende på vart man är. Kör jag spelet i 4K så belastas prollen endast till 80%. Det logiska vore att GPUn i så fall belastas mer i 4K än 1440p men det gör den inte utan ligger runt 90% dvs utnyttjas inte till fullo.

Jag har försökt att få spelet att drivas i 4K/60fps men det går nog inte på ett 1080Ti@2038MHz vilket gör mig djupt besviken (sänkt hela vägen till High preset). Det är en väldigt tråkig spelupplevelse att känna hur FPSen ständigt hoppar mellan 50-60 fps när man är runt Alexandria med omnejd (gick västerut till den andra staden runt hippodrome där det finns en del träd osv vilket gjorde att FPSen hoppade ner till 53-54).

dåligt optimerad skräpkod och överarbetade+oerfarna programmerare..... som vanligt...
är nöjd att jag inte valde den branchen och ständigt behöva göra skit för maximal profit..

Medlem

Hahahahahahahahaha, stadiga 30 fps

Visserligen puttrar jag på mellan 70-80 fps för det mesta på ganska så höga inställningar men ändå.

Medlem
Skrivet av zauii89:

@aholman:

Olika spel men dock tror jag inte prestandaförlust pga. kopieringsskyddet, doom 2016 vill ja minnas körde denuvo också och det har alltid flytit som en dröm sedan dag 1.

Doom hade heller inte WMProtect, som det här spelet har. Ganska stor skillnad.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

12
Skriv svar