Beneath a Steel Sky-utvecklarna hintar om kommande avslöjande

Robot
Beneath a Steel Sky-utvecklarna hintar om kommande avslöjande

Kan det äntligen vara dags för en uppföljare?

#beneath-a-steel-sky, #revolution-software


Medlem

Det första peka-och-klicka-äventyret jag ägde själv. Tillsammans med Lucas Arts Indiana Jones var de även inkörsporten till hela genren, ingen dum start.

Personligen har jag svårt för remakes och remasters av dessa gamla godingar, det blir aldrig lika bra för någon som spelade orginalen när de begav sig. Om det nu handlar om en uppföljare så är det bara positivt, för en själv åtminstone.

Medlem

Jag brukar alltid när sånt här kommer till tals länka till Emulatorn ScummVM som hjälper en att spela gamla peka klicka spel på moderna datorer.

ScummVM

Där finns också nedladdning till några äldre spel som är abandonware. Alltså så gamla spel att dom släppts gratis.

Fluffet runt Beneath a Steel Sky är ju spännande så jag kan tänka mig att det kan bli bra under rätt gäng.

Medlem

Jag fick inte intrycket att det skulle vara en remaster, mest kanske eftersom de redan släppt en remaster av beneath a steel sky, dock inte till pc(smått konstigt val). I samma mail skrev de;
"With regards to a PC release (for Stem, etc) - this is certainly something we hope to do in the future.
The team are always looking to bring our older games to new platforms and this is no exception."

Om det handlade om en remaster de syftade på som en hemlig hint så var de inte så hemliga..
Jag är redo för en tvåa! Hoppas Revolution Software är det också. <3

Medlem

Ett av de första peka och klicka spel jag kom i kontakt med. Hade spelet på min Amiga CD 32. Älskar spelet än idag och ser mycket fram emot att höra om nåt nytt i detta universum.

Medlem

I 1992 års version av framtiden har folk en stor bildrörs-tv inbyggd i väggen! Whoa! (bilden)

Medlem

Igår natt när jag skulle lägga mig så tänkte ja om man skulle koppla in cd32:an o spela beneath a steel sky och så kommer den här nyheten!! Snälla låt det bli en äkta uppföljare

Medlem

Ha ha köpte 3st Steel spel till PC ingen av dom fungerade utan buggade ur på samma ställe. Så har aldrig kunnat klara det pågrund av minst 2 olika pcs eller 3 olika spels skull. Nu skulle det vara trevligt om en fungerande 2 där 1an också kommer med. Kom till switchen en dag.

Medlem

Hade det på original till Amiga men det var nån bugg som inte gick att komma förbi. Minns att jag tänkte att något visst ställe i spelet med en hiss utomhus ser så jäkla mycket ut som tunnelbanenergången vid Globen där det är en bro och nån hiss.

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Ha ha köpte 3st Steel spel till PC ingen av dom fungerade utan buggade ur på samma ställe. Så har aldrig kunnat klara det pågrund av minst 2 olika pcs eller 3 olika spels skull. Nu skulle det vara trevligt om en fungerande 2 där 1an också kommer med. Kom till switchen en dag.

Du kan ladda ner scummvm som jag länkat längre upp och så finns det länkar för att ladda ner Beneath på sidan också så du kan spela det idag om du vill

Medlem

Det fanns väll en floppy verre med svensk text på amiga 500 ??

1
Skriv svar