Åksjuk av Super Mario Odyssey?

Medlem
Åksjuk av Super Mario Odyssey?

Hej!
Alltså måste bara kolla. Är det någon mer som blir åksjuk av spelet? Det är i stort sätt helt unikt för mig när det gäller andra spel, men det är något med kamerarörelsen i detta spelet som påverkar mig SuperMycket så jag knappt kan med att spela det.


signatur

I'm a snake, follow me!

Skägg.
10 Chambers

Hur stor tv har du, och sitter du nära?


signatur
Medlem

Sluta spela i bilen så blir det bättre


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Jag blir inte åksjuk av att spela det, men kommer ihåg att jag inte kunde spela Spyro som liten för jag blev jätteåksjuk. Samma med Half Life 2 och Portal, men där går det att ändra FoVen så det går att spela. Jättesynd att det inte går att göra lite ändringar i Odyssey, även om det inte nödvändigtvis skulle göra så att det blev bättre.

Blir du åksjuk även när du spelar handhållet, eller bara på TVn? Experimentera lite med hur nära du sitter, och testa andra skärmar och se om det blir bättre. Hoppas du kommer på något sätt som funkar!


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem

@Carl Johansson-Sundelius: 47" och sitter rätt nära. Skyller lite på dålig mottagning för Switch-kontrollerna för det.

Har suttit och hur många timmar Zelda som helst utan några problem från den platsen. Kan nog vara FOVen eller nått mer hus kameran snurrar.

Har inte testat handhållet. Ska göra!

Edit:
Googlat lite. Verkar inte vara ensam och kamerans auto-correct beskylls: https://www.reddit.com/r/NintendoSwitch/comments/79el0f/anyon...


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

@SuperTank: om du spelar handheld då?

Medlem

jag kan känna tendensen till det ibland. Men jag är inte så känslig för åksjuka. Bara ibland och när jag åker baklänges på bussar eller tåg osv. Så det går bra.

Ett tips är att se till att sitta så du har tvn rakt framför dig. Det blir värre för mig om det bilden blir lite skev.

Kurriosa:

Kunde aldrig spela Mirrors Edge blev illamående, för låg FOV förmodligen


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

1
Skriv svar