När Spider-Man och Peter Parker kolliderar – FZ möter Insomniac

Robot
När Spider-Man och Peter Parker kolliderar – FZ möter Insomniac

Mycket står på spel när Insomniac utvecklar sitt största och tyngsta spel någonsin.

#insomniac-games, #intervju, #spider-man


Medlem

Så nice! Trodde inte det skulle komma till pc övh. Om man nu kan tolka det så.


signatur

Ordo Ab Chao

FM-guru
F.d. Sisyr

@Devan: Själv tycket jag filmen var duktigt värdelös... Den enda bra scenen var (utan att spoila) första gången Peter Parker stöter på Michael Keaton's karaktär.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

@Devan: Själv tycket jag filmen var duktigt värdelös... Den enda bra scenen var (utan att spoila) första gången Peter Parker stöter på Michael Keaton's karaktär.

Håller helt med.

Avstängd

Ni pc nördar får köpa ett ps4 om ni vill spela detta. Det är just pga detta jag har ps4. Sony gör så otroligt mycket bättre spel och exklusiva titlar än Microsoft som bara vill tjäna pengar.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Ni pc nördar får köpa ett ps4 om ni vill spela detta. Det är just pga detta jag har ps4. Sony gör så otroligt mycket bättre spel och exklusiva titlar än Microsoft som bara vill tjäna pengar.

Holy Smoke! Tack för busigt lärande! Oh Sweet Jesus!


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

Ser fram emot det här.
Är väl inte direkt en spoiler om jag säger att i nuvarande tecknade Spider-Man är spindelmännen kompisar på samma skola. Morales är häftigare, men jag gillar klassikerna.

Medlem
Skrivet av breahl:

Ni pc nördar får köpa ett ps4 om ni vill spela detta. Det är just pga detta jag har ps4. Sony gör så otroligt mycket bättre spel och exklusiva titlar än Microsoft som bara vill tjäna pengar.


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem
Skrivet av Sisyr:

@Devan: Själv tycket jag filmen var duktigt värdelös... Den enda bra scenen var (utan att spoila) första gången Peter Parker stöter på Michael Keaton's karaktär.

Ogillar de flesta Marvel filmerna men nya Spiderman var iaf ganska originell, inte lika bra som Guardians of the galaxy men tyckte den var bättre än alla andra deras filmer. Definitivt den bästa Spiderman hittills, första Peter Parker som faktiskt ser ut som en tonåring.

Medlem

Det här ser ut att kunna bli riktigt lovande.

Förövrigt är jag imponerad på vilken stark lineup av exklusiva titlar Sony börjar få till.
Det ser ut att bli ett rätt härligt ps4 år nästa år.
Det är viktigt i dagens konsolvärld för att locka till sig köpare av sin konsol. Nintendo, om några, vet hur viktigt det är med starka exklusiva titlar.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Skägg.
10 Chambers

Jag vill ha svingmekaniken från Bionic Commando och slagsmålstyngden från Batman. Då skulle jag var vara i spidde-himlen.


signatur
Medlem

Säga vad man vill om filmen men de gjorde mycket rätt:
1. Inte en j-a origin-film till. Tack och lov
2. Spider-man är faktiskt ung, känns ung, uppför sig som en unge och kan göra det i några år framöver. Jag gillade Tobey-man, men han var redan lite för gammal.
3. Livet är komplicerat - standard-Marvel-konceptet som gjordes perfekt från början med Spider-man. Balansen, att det inte blir för mörkt för "barnen", igenkänningsfaktorn(?).
4. Jamen.. det är ju Spider-man... Efter allt FOX-skräp känns det skönt att han kanske inte helt tynar bort i ett svart hål med resten av mutanterna. Igen.. Det är Spider-man, den coolaste Marvel-karaktären. Skönt att de ändå inte gick överstyr med one-liners och komiken.
5. De lyckas bra med att passa in honom i "mellansegmentet". Han tillhör inte de stora Avengers som räddar världen, men är preciiis lite "för stor" för street heroes som Defenders.

Sen var väl Vulture...kanske inte det roligaste valet och jag är ärligt talat lite tveksam till Tony Stark som mentor och teknik-kostymen. Spidey ska vara det unga geniet, solo-artisten och May ska åtminstone vara "Hollywood-gammal". Har aldrig gillar de tecknade Shield.teamups-varianterna heller. F.ö. föredrar jag "klassiska" Vulture, gamle gubben.

Anyway, skit i filmen förresten: De verkar få till en riktigt go känsla i det här spelet. Ok sving, ok fighter och lite lagom(?) story-djup. Kan bli riktigt bra. Sen hade jag i och för sig gärna sett ett riktigt åksjuke-äventyr i VR. Spider-man VR experience visar i sin enkelhet att det kunde blivit riktigt häftigt.

1
Skriv svar