Assassin's Creed Origins uppdaterat med bland annat prestandaförbättringar

Robot
Assassin's Creed Origins uppdaterat med bland annat prestandaförbättringar

Fläskig patch petar på prestanda, buggar, gränssnitt och mer.

#assassins-creed-origins, #patch


Medlem

nån som märker nån skillnad efter? läste på steam att många skriver att har man ingen core i7 så är det hopplöst.. men bättre nu då?

Medlem

Tycker det blev sämre för min del, hade inga problem innan patchen, förutom Cutscenes som hackade.

Men efter patchen så fryser bilden titt som tätt någon sekund.
Skärmen blir svart 1-2 sekunder efter man använt eagle vision osv.

Så sämre för min del

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av DeFeCT:

Tycker det blev sämre för min del, hade inga problem innan patchen, förutom Cutscenes som hackade.

Men efter patchen så fryser bilden titt som tätt någon sekund.
Skärmen blir svart 1-2 sekunder efter man använt eagle vision osv.

Så sämre för min del

Ouch!


signatur
Testpilot

Såg nån som spekulerade om att Ubisoft kanske gräver kryptovaluta ? hehehehe.

Ta nu inte detta på allvar.

Medlem
Skrivet av DeFeCT:

Tycker det blev sämre för min del, hade inga problem innan patchen, förutom Cutscenes som hackade.

Men efter patchen så fryser bilden titt som tätt någon sekund.
Skärmen blir svart 1-2 sekunder efter man använt eagle vision osv.

Så sämre för min del

Sitter du på ett kort från Nvidia, med senaste drivrutinerna, så kan det bero på det av det jag läst folk skriva online


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

För mig blev det märkbar skillnad i vissa scener eller områden där jag innan patch dippade ner till ca 40 fps ifrån 55 - 70fps. Nu hoppar det inte lika mycket.

Gameplay känns också mer flytande. Combat som kändes lite out of sync är också mindre. AI på fiender känns bättre de fastnar inte i någon loop lika mycket men händer ibland.

Allt som allt har jag inte haft stora problem, njuter som fan. Spelat varje dag sen släpp. Och är nöjd med köp.

Dock tuggar cpu fortfarande 60% till 70%.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem
Skrivet av marsson90:

Sitter du på ett kort från Nvidia, med senaste drivrutinerna, så kan det bero på det av det jag läst folk skriva online

Ja, man kanske ska prova gå tillbaka till versionen innan 388.00, eller vänta på någon ny

Gen
Medlem

Måste testa mer då senaste versionen av MSI AB och RTSS introducerade någon bugg som fick GPU load att hoppa upp och ner som en jojo. När jag väl stängde av dessa program kändes FPSen i Alexandria märkbart jämnare (testade några enstaka minuter). Det som dessvärre inte blivit bättre är 4K

Medlem

Fick min första krasch i loading, annars inga andra problem. 4K klarar fortfarande inte mer än ca 50 FPS (med extremt mycket FPS drops beroende på var man är) men i 1440p flyter det på som smör i stadigt 60 FPS. Har senaste drivers för Nvidia GTX1080 och inte märkt något problem med dem.

Enda är väl bara att spelet inte tål Logitech hörlurar, inte testat nu om det är fixat men det blir ingen voice i cutscenes med Logitech G430. Bara hört att de ska fixa det.

Medlem

Spelet börjar alltså bli såpass färdigt att det snart kan lämna beta-stadiet...?

1
Skriv svar