Höga betyg för Call of Duty: WWII

Robot
Höga betyg för Call of Duty: WWII
Medlem

86/100 på Critic reviews
5.0/10 på Users reviews

Får väl se vad ni tycker på fragzone!

Medlem

Har kollat igenom singelplayerkampanjen på en stream via twitch (draqu) och även fast jag gillar temat så är spelet inte så mycket att hänga i granen. Ser ut som en sämre version av cod 1-2.

Ain är bokstavligt talat hemskt. Dina lagkamrater springer ibland bara rakt ut och andra gånger står de mitt ute på fältet och "äter" kulor utan att dö. Alltså, vafan är det här för skämt?

Känns ibland som 90%<recensenter idag verkar vara totalt vinklade till dessa stora AAA-titlars favör. För hur kan man blunda för en sån här sak?

"Focus on skill". Är dom pårökta eller?
"WW2 is an instant classic". För att den redan försöker imitera vad de bättre cod 1 och 2 gjorde 100 ggr bättre?
" a dark and scary Zombies". Jo, för zombier har vi ju aldrig haft i ett cod förut.

Och inte ETT ord om mikrotransaktionerna. Man kan ju undra hur många kronor som har rullat ner i samtliga recensenters fickor...


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Jag litar aldrig på cod-betygen. De är alltid för höga. Håller helt med magma.

Medlem

Sjukt att de kan vara sån skillnad mellan Critics och Users. Litar nog mer på users och låter bli tillsvidare...

Medlem

Inte en chans att man köper detta.

Rälte med att köra multi-player betan.


signatur

P.L.U.R

Medlem

Låga betyg på Steam.


signatur

Meep!

Medlem
Skrivet av mh76:

Jag litar aldrig på cod-betygen. De är alltid för höga. Håller helt med magma.

Och användarnas betyg är alltid för låga. Många tycks leva upp varje år när de igen kan spy galla över ett nytt CoD-spel. Själv tycker jag att det är rätt bra så här långt. I alla fall multiplayer. Flyter på väldigt bra och ingen stuttering eller frysningar. Inga hackers har jag heller sett ännu på PC. Men det är det gamla vanliga CoD, så inga överraskningar, men det är bra implementerat tycker jag.

Geeks Gaming

Känns som vissa är lite köpta. Frågan är hur många som räknar in season pass som typ inte innehåller något och pay2win lootboxes i sina betyg?

Tips till alla som vill ha ww2 spel utan en massa bs. Battalion 1944 cod2 med mw promods rörelse, post scriptum är squad I ww2, hell let loose typ bf med lite mer realism och lite mer arcadit än squad.

Medlem
Skrivet av Phobo:

Låga betyg på Steam.

Det beror alla på CoD-hatarna som alltid spyr galla över ett nytt CoD-spel. Finns tydligen de som enbart köper spelet för att kunna spy galla över det på Steam och sedan gör de en refund.

Medlem

Är de redan uppe i 14 spel? När kom första CoD? Måstes kännas väldigt tråkigt att arbeta på samma serie år ut och år in. Undrar vem som orkat vara kvar längst i teamen bakom spelen.

Medlem

Så då var det igenomspelat hyfsat snyggt och bra story men tyvärr avsaknad av spelkänsla och har usel AI, är det något jag inte gillar i singelplayer spel på PC så är det påtvingade knapp sekvenser där man hamnar i en situation och t.ex skall dra musen mot en cirkel och sedan trycka på slumpvis kapp som anges och tyvärr innehåller Call of Duty WWII fullt av sådana sekvenser.

Ger det 2 av 5


signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / Xbox Series X

Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Det beror alla på CoD-hatarna som alltid spyr galla över ett nytt CoD-spel. Finns tydligen de som enbart köper spelet för att kunna spy galla över det på Steam och sedan gör de en refund.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Det beror alla på CoD-hatarna som alltid spyr galla över ett nytt CoD-spel. Finns tydligen de som enbart köper spelet för att kunna spy galla över det på Steam och sedan gör de en refund.

Eller.. Så är spelet kanske lika dåliga som senaste 9-10cod spelen.

Medlem
Skrivet av erson:

Eller.. Så är spelet kanske lika dåliga som senaste 9-10cod spelen.

Verkar vara väldigt polariserat. Antingen är man för eller helt emot, väldigt få däremellan.

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Känns som vissa är lite köpta. Frågan är hur många som räknar in season pass som typ inte innehåller något och pay2win lootboxes i sina betyg?

Hur är det pay2win? Det jag har läst verkar det mest vara kosmetiska föremål och en och annan xp-boost. Men jag har inte spelat spelet så jag vet inte.
Däremot såg jag att spelets season pass kostar 500 spänn på PSN. D.v.s. nästan lika mycket som ett spel. Vilket känns förbannat dyrt.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem
Skrivet av Oakenborn:

Däremot såg jag att spelets season pass kostar 500 spänn på PSN. D.v.s. nästan lika mycket som ett spel. Vilket känns förbannat dyrt.

Det är helt normalt pris för Season Pass. Så mycket har det kostat redan i många år, även i andra spel såsom Battlefield.

Medlem

Älskar att såfort Call of Duty nämns så går folk lös, innehållet kvittar. Nämn CoD och folk tappar vansinnet...

Själv har jag aldrig haft något emot serien. Säg vad man vill om Multiplayer-biten, men deras Single Player kampanjer är riktigt bra, åtminstone enligt mig. Hade roligt med CoD:MW multiplayer på PS3 när jag skaffade det men kan inte uttala mig mer om det riktigt. Aldrig riktigt spelat mer Multiplayer än så, då det inte är vad jag är intresserad utav egentligen.

Ska jag välja favoritspel i serien så blir det Modern Warfare. Jag minns att jag spelade CoD2 när jag var yngre och blev så fruktansvärt imponerad av rök-effekterna, men jag har aldrig varit glad i WW2 spel. Det var enbart den grafiska biten som lockade mig då. Inte för att spelet var dåligt, det var det inte, men Modern Warfare föll mig helt enkelt mycket mer i smaken.

Medlem

Bästa cod sedan world at war in my opinion.

Medlem
Skrivet av magma:

Har kollat igenom singelplayerkampanjen på en stream via twitch (draqu) och även fast jag gillar temat så är spelet inte så mycket att hänga i granen. Ser ut som en sämre version av cod 1-2.

Ain är bokstavligt talat hemskt. Dina lagkamrater springer ibland bara rakt ut och andra gånger står de mitt ute på fältet och "äter" kulor utan att dö. Alltså, vafan är det här för skämt?

Känns ibland som 90%<recensenter idag verkar vara totalt vinklade till dessa stora AAA-titlars favör. För hur kan man blunda för en sån här sak?

"Focus on skill". Är dom pårökta eller?
"WW2 is an instant classic". För att den redan försöker imitera vad de bättre cod 1 och 2 gjorde 100 ggr bättre?
" a dark and scary Zombies". Jo, för zombier har vi ju aldrig haft i ett cod förut.

Och inte ETT ord om mikrotransaktionerna. Man kan ju undra hur många kronor som har rullat ner i samtliga recensenters fickor...

Inte så hög kvalitet på spelskribenter överlag, inte så konstigt att Activisions pengar smakar gott när man helt saknar integritet (se andra exempel: FZ och Dice).

Medlem

Det är väl svårt att säga emot att COD4 fick ett genomslag som vi känner av fortfarande idag. Det var ett fantastiskt spel som vad både gripande och snyggt som tusan, härlig känsla och ljud och om än inte nyskapande åtminstone omdefinierade vad ett FPS är.
Synd bara att det stannade där.

Min personliga åsikt är dock att första CoD såklart är det bästa som levererade när MoH inte kunde. Lirade en hel del i klan på den tiden så det sätter såklart sin prägel och min åsikt är väldigt partisk


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Geeks Gaming
Skrivet av Oakenborn:

Hur är det pay2win? Det jag har läst verkar det mest vara kosmetiska föremål och en och annan xp-boost. Men jag har inte spelat spelet så jag vet inte.
Däremot såg jag att spelets season pass kostar 500 spänn på PSN. D.v.s. nästan lika mycket som ett spel. Vilket känns förbannat dyrt.

Så som jag har förstått de så kan du med hjälp av riktiga pengar köpa lootboxes... och i lootboxes så finns det vissa saker typ ett frontgrip som ger dig bättre stats än de du kan låsa upp bara genom att levla vanligt. Men om detta är helt 100 vet jag inte.

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Så som jag har förstått de så kan du med hjälp av riktiga pengar köpa lootboxes... och i lootboxes så finns det vissa saker typ ett frontgrip som ger dig bättre stats än de du kan låsa upp bara genom att levla vanligt. Men om detta är helt 100 vet jag inte.

Irriterande. Hade inte haft något emot det om det bara var kosmetiska saker.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Det är helt normalt pris för Season Pass. Så mycket har det kostat redan i många år, även i andra spel såsom Battlefield.

Senast jag köpte Season Pass var till For Honor och då kostade det 350 spänn. Men kollade på PSN igen och det verkar som att det bara är Battlefield och CoD där Season Pass kostar 450kr medans andra spels Season Pass kostar mellan 100-350kr.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

Sådärja, då har jag köpt spelet "igen"!
(Hade förbokat huvudspelet, för 499.00 SEK. på cdon)
+ Köpte nyss även:
Call of Duty: WWII - Season Pass, på Steam.
Summa: 49,99€

Sammanlagt: ca 1000 kr.

Nä, ingen har tvingat mig, men jag vill ju ha hela spelet!


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Så som jag har förstått de så kan du med hjälp av riktiga pengar köpa lootboxes... och i lootboxes så finns det vissa saker typ ett frontgrip som ger dig bättre stats än de du kan låsa upp bara genom att levla vanligt. Men om detta är helt 100 vet jag inte.

Du får inga stats på något i lootboxes, allt är endast cosmetic.

Medlem
Skrivet av autograph:

Sådärja, då har jag köpt spelet "igen"!
(Hade förbokat huvudspelet, för 499.00 SEK.)
+ Köpte nyss även:
Call of Duty: WWII - Season Pass
Summa: 49,99€

Sammanlagt: ca 1000 kr.

Nä, ingen har tvingat mig, men jag vill ju ha hela spelet!

Ett tips!
Finns ingen anledning till att betala ockerpriser direkt på Steam du kanske skall kolla efter spelnycklar från Greenmangaming i fortsättningen som dessutom är auktoriserad återförsäljare för Steam. Deluxe Edition (inkl. Season Pass) kostar £71.99 vilket motsvarar ca. 795 Kronor. De erbjöd 24% off för några dagar sedan då var Deluxe nere i 670 spänn.. https://www.greenmangaming.com/games/call-of-duty-wwii-digita...


signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / Xbox Series X

Medlem

The good old golden days
https://9gag.com/gag/a88n9Ap


signatur

autograph

Medlem

Det jag har sett av spelet är ju ett skämt.

Medlem

det första jag gör idag är att kolla hur många tillägg som släpps till spelen,är det fler än 1 kollar jag vidare,på jesus tid så krävdes det att man klarade eller hittade något i ett spel för att få tillgång till nya vapen/karaktärer/uppdrag mm idag så krävs det snart en bankir lön😳

12
Skriv svar