Medlem
Amiga

Vad spelar ni på eran amiga ??

Jag spela Pinball Fantasies på min riktiga amiga alafall

eller är det emulator som gäller ?

Medlem

Min 500 och 600 står i källaren, men jag har min CDTV framme, spelade Lemmings senast.
Skulle vilja spela Hired Guns på den, men jag behöver få tag på extraminne först.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Har en bevarad Amiga 500 från 88..Dock så är den nedpackad så det är emulator som gäller. Den funkar dock fortfarande.

Medlem

Nu har jag inte min Amiga 500 kvar men de spelen som jag ofta spelade och är mest minnesvärda (för mig) är: Moonstone, Cannon Fooder, Hunter, Stunt Car Racer, New Zealand Story och North & South


signatur

no remorse

sta
Medlem

Rolling Thunder (sidescroller)
Gods (Plattformsspel)

Medlem

emulator är ju bra men riktiga ska det vara

Medlem

Inte kört på länge, men av någon anledning körde jag "Snoopy And Peanuts" jävligt mycket till Amiga förr. Det var ett av de sämsta spelen jag kört men det var så svårt (eller mer irriterande) så var tvungen att klara ut det.

Även Ninja Rabbits, ugh vad det kan vara ett drygt spel.

Och Barbarian 2.. kommer bara på spel som man har en hatkärlek till.

Medlem

A Rock star ate my hamster spelar jag fortfarande och North & South då o då

Medlem

WinUAE/Emulator här.
Har också en gammal A500 liggandes, men inga floppydiskar kvar till den och ingen SD-kort/Floppy Disk emulator.

Blev lite sugen, det finns ju många bra gamla Amiga klassiker, men några jag skulle kunna tänka mig att lira igen:

Turrican II med det bästa spelsoundtracket, någonsin

Midnight Resistance, även kul i multiplayer!

Wolfchild var rätt mysigt, hade nästan glömt bort det!

Superfrog, finns iofs till andra plattformar också...

Medlem
Söker ett spel liknande Empire wargame of the centry. där kan jag bygga olika krigsskepp

skillnaden på spelet jag söker är bättre grafic och att ubåt och andra krigsskepp har finare bild. sen när jag spelar med en kompis och jag kör runt på kartan så försvinner en skugga och jag ser då om han dyker upp på en plats jag kört redan.
Är det någon i detta forum som spelat detta spel ? tror det kom ut slutet på 80 talet eller kanske 90 talet.
vad heter det spelet ?

Medlem

500 och 1200 är nerpackade pga brist på utrymme men annars blev det en hel del Worms, Speedball 2, Moonstone, Scorched tanks och Gloom! Satte igång Frontier Elite II ibland bara för att höra intro musiken hehe

Medlem

Musiken till Gloom är ju hur bra som helst

Medlem

jag brukar spela samatha poker.....men det är inte PK

Medlem

Amiga classix 3 och 4 på CD. Dessa skivor innehåller en windowsmeny för WinUAE-emulatorn och spelen som liras är Crystal Dragon, Risk, Pinball Dreams och Pirates! när nostalgitarmen suger


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem
total eclipse

Jag hade en Amiga BBS i ca 9 år som hette Total Eclipse

Medlem
Skrivet av Ariath:

Amiga classix 3 och 4 på CD. Dessa skivor innehåller en windowsmeny för WinUAE-emulatorn och spelen som liras är Crystal Dragon, Risk, Pinball Dreams och Pirates! när nostalgitarmen suger

Lirade aldrig Dreams, men musiken till Pinball Fantasies ger mig härliga rysningar långt in i nostalginerverna!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Fick tag på 1 av 3 Amigor vid den första träffen i Sverige. Spelar tyvärr inget på den numera.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem
Skrivet av Soulless:

Lirade aldrig Dreams, men musiken till Pinball Fantasies ger mig härliga rysningar långt in i nostalginerverna!

https://www.youtube.com/watch?v=wTLhWXv2I4A

Härliga retro-vibbar!

Medlem

@Soulless: Riktigt skön musik i dom spelen. Favoriten är dock Nightmare från Dreams


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Har tyvärr inte kvar min Amiga men när det begav sig så gillade jag och spela Cannon Fodder, Elvira, Shadow of the beast III, Wings och Turrican 2 mycket och ofta


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Senast jag bootade upp min A500 spelade jag Moonstone och Duck Tales. Sjukt roliga spel, än idag.


signatur

"Nerf rock, paper is fine" - Scissor

Medlem

Ohh Moonstone Eller Barbarian

Medlem

Året 2017, XBOX ONE X har hittat ut på marknaden...

Spelar inget på Amigan längre! Kanske emulator till max.

1
Skriv svar