Ny upptäckt om gömd kammare i pyramiderna var redan inbyggt Assassin’s Creed Origins

Robot
Ny upptäckt om gömd kammare i pyramiderna var redan inbyggt Assassin’s Creed Origins
Medlem

Efter kollat lite på det Yugi oh maraton som sänts på twitch måste jag gissa på att kammaren innehåller millenium föremålen

Medlem

"Just vad kammaren kan tänkas innehålla är inte helt säkert, i spelet hittar du en massa skatter och att vi i verkligheten gör en liknande upptäckt är faktiskt inte långt ifrån omöjligt."

Nähä? Vad tror du då?

Medlem
Skrivet av Frisell:

"Just vad kammaren kan tänkas innehålla är inte helt säkert, i spelet hittar du en massa skatter och att vi i verkligheten gör en liknande upptäckt är faktiskt inte långt ifrån omöjligt."

Nähä? Vad tror du då?

Va?

Medlem
Skrivet av Frisell:

"Just vad kammaren kan tänkas innehålla är inte helt säkert, i spelet hittar du en massa skatter och att vi i verkligheten gör en liknande upptäckt är faktiskt inte långt ifrån omöjligt."

Nähä? Vad tror du då?

Det bokstavligen står att man inte utesluter att det finns skatter i denna kammare.. även om jag personligen är väääldigt skeptisk. Framförallt pga. den stora plundringen som skett periodvis av dessa pyramider sedan antiken.

Medlem

Off-Topic:
Sättet ni har citerat, är det inte fel om ni har "sa historikern Maxime Durand till Kotaku." på den plats det är nu? Detta är mest min nyfikenhet som spelar in och en spekulation, har knappt någon erfarenhet inom journalistik och vill gärna veta om det går att göra som ni har gjort

Medlem

Även om kammaren skulle innehålla något magiskt som ändrar historier så skulle vi inte få veta av det för att sånt döljs för att inte förstöra vad eliten har proppat in i våra historieböcker. Det vi får veta som inte står i historieböcker är sånt som utstötta arkeologer och skeptiker letar rätt på och berättar om. Vinnaren skriver historien och allt som inte stämmer in måste tystas ned.

Medlem

@Jeehao: Foliehatten på ser jag.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

@Jeehao: Foliehatten på ser jag.

Den är alltid på!

Medlem

@Jeehao: Ja det är ganska onödigt att ta med saker som inte stämmer i historieböckerna. Sen vilka delar i historian är det du är ”skeptisk” till?

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Dizzz:

Det bokstavligen står att man inte utesluter att det finns skatter i denna kammare.. även om jag personligen är väääldigt skeptisk. Framförallt pga. den stora plundringen som skett periodvis av dessa pyramider sedan antiken.

Frisell anmärkte på sättet skribenten skrev, då Cedervall fick det att låta som att det var så pass osannolikt att det nästan var omöjligt ("att vi i verkligheten gör en liknande upptäckt är faktiskt inte långt ifrån omöjligt"), även om det antagligen inte var så han menade.

Medlem

Kammaren innehåller givetvis en massa porr.

https://youtu.be/qdsrzTqvwZE

Medlem
Skrivet av Thane:

@Jeehao: Ja det är ganska onödigt att ta med saker som inte stämmer i historieböckerna. Sen vilka delar i historian är det du är ”skeptisk” till?

Jag är skeptisk till det mesta då det bara är ytterst lite som faktiskt får uppmärksamhet. Jag är ingen upptäcksresande arkeolog men om man gräver lite på internet så hittar man mycket som är ganska konstigt.

Vad var detta menat att vara? Ingen arkeolog bryr sig, om de ens fick/får bry sig:
https://www.youtube.com/watch?v=d7z58CQ9JBk

Avstängd
Skrivet av Jeehao:

Även om kammaren skulle innehålla något magiskt som ändrar historier så skulle vi inte få veta av det för att sånt döljs för att inte förstöra vad eliten har proppat in i våra historieböcker. Det vi får veta som inte står i historieböcker är sånt som utstötta arkeologer och skeptiker letar rätt på och berättar om. Vinnaren skriver historien och allt som inte stämmer in måste tystas ned.

Ja, allt som sägs på History channel är sant.

Medlem
Skrivet av Jeehao:

Även om kammaren skulle innehålla något magiskt som ändrar historier så skulle vi inte få veta av det för att sånt döljs för att inte förstöra vad eliten har proppat in i våra historieböcker. Det vi får veta som inte står i historieböcker är sånt som utstötta arkeologer och skeptiker letar rätt på och berättar om. Vinnaren skriver historien och allt som inte stämmer in måste tystas ned.

Och gräver man för länge på internet så fastnar man i konspirationsträsket. Där nere sitter folk med för lite att göra för att faktiskt ta sig ut i världen och skapa en egen uppfattning om saker och ting. Därav så skapar de en egen helt meningslös uppfattning baserat på filmklipp, bilder och rykten. Och precis samma sätt som vinnarna trycker på folk sina historier, så trycker konspirationsteoretikerna på folk sin "sanning". Letar du tillräckligt länge kan du hitta "bevis" för att alla har gjort sig skyldig till allting. Bara väntar på att någon ska släppa en film om hur Obama planerade 9/11 för att få Bush att gå in i ett meningslöst krig för att han slutligen skulle bli vald som den goda presidenten.... typ så..

Medlem
Skrivet av wallde:

Och gräver man för länge på internet så fastnar man i konspirationsträsket. Där nere sitter folk med för lite att göra för att faktiskt ta sig ut i världen och skapa en egen uppfattning om saker och ting. Därav så skapar de en egen helt meningslös uppfattning baserat på filmklipp, bilder och rykten. Och precis samma sätt som vinnarna trycker på folk sina historier, så trycker konspirationsteoretikerna på folk sin "sanning". Letar du tillräckligt länge kan du hitta "bevis" för att alla har gjort sig skyldig till allting. Bara väntar på att någon ska släppa en film om hur Obama planerade 9/11 för att få Bush att gå in i ett meningslöst krig för att han slutligen skulle bli vald som den goda presidenten.... typ så..

Var nog mer än så, det var nog Trump som planerade det hela för att Hillary skulle ställa upp i valet så att han kunde vinna över henne.

Medlem
Skrivet av Komured:

Var nog mer än så, det var nog Trump som planerade det hela för att Hillary skulle ställa upp i valet så att han kunde vinna över henne.

Eller så var det Obama som lurade Bill Clinton att vara otrogen för att Hillary skulle ställa upp, förlora, låta Trump sitta nån termin och va galen för att Michelle lätt ska kunna bli president nästa val?! Låt internet gå lös...

Medlem

Jag väljer att ignorera foliehattarna och ger istället 1000 humorbonuspoäng för Cheopspyramid-länken

Medlem
Skrivet av wallde:

Och gräver man för länge på internet så fastnar man i konspirationsträsket. Där nere sitter folk med för lite att göra för att faktiskt ta sig ut i världen och skapa en egen uppfattning om saker och ting. Därav så skapar de en egen helt meningslös uppfattning baserat på filmklipp, bilder och rykten. Och precis samma sätt som vinnarna trycker på folk sina historier, så trycker konspirationsteoretikerna på folk sin "sanning". Letar du tillräckligt länge kan du hitta "bevis" för att alla har gjort sig skyldig till allting. Bara väntar på att någon ska släppa en film om hur Obama planerade 9/11 för att få Bush att gå in i ett meningslöst krig för att han slutligen skulle bli vald som den goda presidenten.... typ så..

Du vet att du motsäger dig själv va? De som inte har någon egen uppfattning om saker är de som bara tar till sig allt som om det vore helt sant. Tog du dig ut i världen för att skaffa dig en egen uppfattning om 9/11 eller tog du för givet att media talar sanning? Man behöver inte ta ställning till att ALLT är sant eller falskt bara för att man hör eller ser något som någon säger.

Jorden var 100% platt tills någon galning kom med den sjuka iden om att jorden kanske är rund.

Medlem
Skrivet av Komured:

Var nog mer än så, det var nog Trump som planerade det hela för att Hillary skulle ställa upp i valet så att han kunde vinna över henne.

Trump var med i Home Alone 2 så hans plan att ta över världen är djupare än vad man kan tro.

Medlem

Hur många konspirationer som s.k foliehattar har kommit med, har visat sig stämma?


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem
Skrivet av Jaxalot:

Hur många konspirationer som s.k foliehattar har kommit med, har visat sig stämma?

Alla!

Fast eliten har genom minnesraderande gaser som släpps från flygplan fått oss att glömma bort det! Nånsin undrat varför det kommer så mycket vit rök från flygplan? Nu har du svaret.

ELITEN HAR DIG I SITT GREPP OCH DET FINNS INGET DU KAN GÖRA FÖR ATT KOMMA UNDAN UNDERKASTELSEN!

Medlem

@Jaxalot: vilka konspirationsteorier har visat sig sanna?

Medlem

...och som de _riktiga_ experterna påpekade så är det också möjligt, och mest sannolikt att tomrummet är just det, ett tomrum, eftersom det finns åtskilliga tomrum i pyramiderna för att balansera dem, spara material osv. Man har alltså hittat en hålighet, ett tomrum, och sannolikt, mycket sannolikt inte en kammare.
Men vill man få pengar för att gräva upp, och få myndigheternas tillstånd i en tid då Egypten är minst sagt politiskt instabilt så behöver man ju trumma ut en "sensationell upptäckt" istället för "vi har upptäckt en hålighet som alla utgick ifrån fanns och det kan vara något, men förmodligen inte". Det är dilemmat när forskare och vetenskapsmän jobbar i en kapitalistisk miljö. "Publish or die" kan man väl stå ut med men kapitalets influens över seriös forskning är problematisk och skapar bias mm.

Skribent
Skrivet av MrPeters:

Off-Topic:
Sättet ni har citerat, är det inte fel om ni har "sa historikern Maxime Durand till Kotaku." på den plats det är nu? Detta är mest min nyfikenhet som spelar in och en spekulation, har knappt någon erfarenhet inom journalistik och vill gärna veta om det går att göra som ni har gjort

Det är korrekt enligt mina journaliststudier!


signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

Medlem

@P_dusty: Det var ju det jag frågade?


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem

@skewie: vad är definitionen utav foliehatt?


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem
Skrivet av Jeehao:

Du vet att du motsäger dig själv va? De som inte har någon egen uppfattning om saker är de som bara tar till sig allt som om det vore helt sant. Tog du dig ut i världen för att skaffa dig en egen uppfattning om 9/11 eller tog du för givet att media talar sanning? Man behöver inte ta ställning till att ALLT är sant eller falskt bara för att man hör eller ser något som någon säger.

Jorden var 100% platt tills någon galning kom med den sjuka iden om att jorden kanske är rund.

Helt fel val av exempel... Det är en myt att folk i några som helst större mängder trott på en platt Jord. Jag har ett plåster om du vill ta hand om den där skottskadan i foten.

Medlem

@Jaxalot: fel av mig. Blandade ihop inläggen.

Medlem

signatur

Ordo Ab Chao

12
Skriv svar