Assassin's Creed Origins... Bara jag som inte är såld?

Medlem
Assassin's Creed Origins... Bara jag som inte är såld?

Verkar som att spelvärlden är ganska enig med att spelet är fantastiskt. Och här står jag på utsidan och är inte övertygad. Såklart kan vi inte alla gilla alla spel, och tur är väl det! Det jag vill säga dock är att spelet ser ordentligt bra ut, och flyter felfritt för mig (än så länge). Nedan är mina tankar kring varför jag inte gillar spelet.

  • Ljudet är otroligt platt. Enligt Reddit verkar Full och Night mode ha bytt plats, och det verkar stämma. Byter man till Night mode får man bättre range på ljudet och mer surround-känsla. Ljudkvalitén känns fortfarande redigt kass jämfört med andra AC-spel, och andra spel överlag. Tyvärr blir inlevelsen rejält lidande när man spelar till praktiskt taget stereo i taskig kvalitet.

  • Combat-systemet känns väldigt oinspirerat. Ett spjut är mest ett svärd som når lite längre och lite andra animationer. Jag upplever inget djup i combaten alls, medan jag i tidigare spel kunde göra ursnygga counters med mera. Nu tycks det mest bestå av att låsa på fienden, ha skölden uppe och därefter veva tills denne är död.

  • Typ... Alla vakter ser identiska ut. Bara en liten grej jag kom på. Vet inte om det är avsiktligt eller inte.

  • Mocap eller inte, kamelridandet är skitfult animerat.

  • Spelet känns lite för lätt. Har sett det på flera håll, så verkar vara en vanlig tanke.

  • Väldigt mycket nytt förklaras inte alls. Till exempel systemet med pilar fick jag ingen förklaring för. Efter att ha googlat fick jag veta att olika bågar använder olika pilar, och endast kan använda sin egen typ. En av Uplay Rewards-bågarna kan således bara skjuta fem pilar åt gången... Kändes lite ovärt.

Som ett bra exempel... Första striden med livvakten, vad han nu kallades. Den stora herren. Hela striden kändes otroligt oinspirerad till punkten av dodge, veva lite, dodge, veva lite... Osv.

Jag kommer ge spelet mer tid att sälja sig på mig, men är det bara jag som känner att det inte är så fantastiskt som många säger?


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

1
Skriv svar