Crossplay i action – spela Halo Wars 2 mellan PC och Xbox

Robot
Crossplay i action – spela Halo Wars 2 mellan PC och Xbox

(C)rossa konsolspelare med hjälp datamagi.

#crossplay, #halo-wars-2


Medlem

Coolt! Osäker om PvP-biten kommer bli bra, men sjukt bra att man kan lira Co-op med folk som sitter på Xbox, när man själv lirar på PC. Hoppas detta blir lite av en standard, i alla fall på Microsofts egna titlar.

Medlem

Borde väl gå göra så att enbart kontroll spelare är i en rankad lista, och tangentbord och mus i en. Xboxen kommer ju få mus och tangentbords stöd, och Halowars2 lär nog vara ett av spelen som kan utnyttja det.

Medlem
Skrivet av ANZIKTE:

Coolt! Osäker om PvP-biten kommer bli bra, men sjukt bra att man kan lira Co-op med folk som sitter på Xbox, när man själv lirar på PC. Hoppas detta blir lite av en standard, i alla fall på Microsofts egna titlar.

Tror det redan fungerar att köra crossplay mellan PC och Konsoll i Gears of War 4. Tror jag spelat hordeläget med några konsollspelare när jag körde det på min PC.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Ambassadör
Xbox

Mycket fränt!


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av xdrive:

Borde väl gå göra så att enbart kontroll spelare är i en rankad lista, och tangentbord och mus i en. Xboxen kommer ju få mus och tangentbords stöd, och Halowars2 lär nog vara ett av spelen som kan utnyttja det.

Och PC kan ju redan använda Xbox One kontroll.

1
Skriv svar