Blizzard tog Guinness-rekord för världens största speldiorama

Robot
Blizzard tog Guinness-rekord för världens största speldiorama
Medlem

Bu!
Välter bordet.
Ge mig Warcraft 4 istället för i helvette!

Medlem

@Sapiens: Och Wow II med modernare motor och lite intressantare questande,

Medlem

Ungefär lika kul som att titta på en omålad warhammer armé

Medlem
Skrivet av Loltron:

Ungefär lika kul som att titta på en omålad warhammer armé

Jupp, sliter fortfarande med mina råttor.. Borde ha valt Ogre Kingdoms istället. :/


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Avstängd

Världsrekord som inte innefattar någon form av prestation, som detta, är så jävla ointressanta.
Lika häftigt som "världens längsta smörgås". Zzzz. Gäsp.

Avstängd
Skrivet av maCiato:

@Sapiens: Och Wow II med modernare motor och lite intressantare questande,

Nej tack.

Medlem

World of Starcraft så kaaanske jag hade blivit intresserad av ett Blizzgame (eller för den delen MMO överhuvudtaget, gud vad tråkigt och generiskt det är där ute just nu) igen, men ... förmodligen inte. WoW verkade aldrig det minsta intressant så.

Avstängd

@ulrik.borg: Special snowflake, där!

eld
Medlem
Skrivet av maCiato:

@Sapiens: Och Wow II med modernare motor och lite intressantare questande,

då:

nu:

Medlem

WoW2 med VR kanske hade varit nåt.
Anings mycket svårare dock

Tank som ska ha buff samtidigt som en healer ska ha koll å nån som debuffar under bossfight där bossen typ tailswipar alla huller om buller å man ska hitta rätt chars igen

Medlem
Skrivet av maCiato:

@Sapiens: Och Wow II med modernare motor och lite intressantare questande,

En ny motor lär det inte bli då dom uppdaterar den befintliga varje gång en expansion släpps.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

@Ravenknight: Haha, jo tack hade exakt samma problem med tyranid.
Kollade på många youtube videos om schysta ink-wash blandningar så det är ett tips iaf om hur man kan göra det lite snabbare.

Medlem

Men, alltså jag fattar inte? 😄

Skit trist o kolla på omålade "warhammer liknande" figurer ju.. Eller missar jag nått?

Blizzard brukar ju ha riktigt coola statyer o liknande med detta var ju meh.

Medlem

Ett jävla gnäll på dagens ungdom.


signatur

IDKFA

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av mrFluffy:

Ett jävla gnäll på dagens ungdom.

Haha, precis min tanke efter att ha läst kommentarsfältet.

Medlem

@gusgun577: Om man bara läser lite och förstår vad man läser så inser man ju ganska snabbt att de har 3D-skrivit 10000 OLIKA figurer, alla baserade på deltagarnas egna karaktärer i spelet ( om man förköpt då antar jag...) och även om det är skrivare som gjort jobbet så tog det nog en stund att få till hela skapelsen.
Sedan kan jag inte låta bli att påpeka att de visst är målade - om även i monokromt röd eller blå färg - som du ser i filmen så kommer de som vanligt med den vitmjölkiga färgen ur skrivaren (alla älskar en Messerschmitt, eller hur )

Medlem

Det här är SÅÅÅÅ mycket mera imponerande. Sure Blizzard diorama är större men knappast lika detaljerat.

https://imgur.com/gallery/GKRIh

Medlem
Medlem

Gillar att ingen upptäckt att det blev lite fel på matten på 3 dagar, Det är ca 120 kvm och inte 400kvm

Edit: Besserwissern i mig bestämde sig för att detta var den spark som behövdes för att äntligen regga ett konto

1
Skriv svar